العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > المناسبات الاجتماعية

المناسبات الاجتماعية التهانى والمناسبات الاجتماعية

قديم 12-02-2009, 12:10 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا عملت حادثة بالعربية

الف سلامة عليك يا محمد قدر الله وماشاء فعل والحمد لله انها جت على قد كده والله لسه امبارح كنت مع واحد صاحبى معاه لانوس هيغير ربع بسبب سواق رمى عليه فطلعة فوق الرصيف ولبس فى الحيط والواد جسمة اتكسر (ربنا يكفينا الشر جميعا ويشفيه) والله يسامحة جرى وسابة

اللى عايز اقولهولك واللى كل الاخوه عايزين يوصلهولك اننا لازم نعمل حساب اخطاء الناس وخاصة ان القانون مش هيبقى فى صفك

وانا هحكيلك على نموزج مشابهه لحادثة حصلت معايا فى المرج الجديدة وكانت الدنيا زحمة جدا وانا على اليمين وعلى شمالى مقطورة وبتاع المقطورة جة من ورا على شمالى وسحل وفرم صاج العربية بمسامير الجنوط بتاعة الفردة القدمانية اليمين ونزل التباع يقولى انت اللى غلطان علشان انت فى اليمين !

وسواء هتعمل محضر او متعملش مش هتسفيد حاجة بالعكس هتتبهدل اكتر لان فى عرف قانونى (ده لو كان هو غلطان كمان) ان صاج فى صاج بدام مفيش خسائر فى الارواح بيبقى موضوع عادى ومش هينوبك غير المشورة للقسم علشان المحضر وتقف تستنى المعاينة ووجع قلب وممكن الامين ولا العسكرى يحاول ياخد منك فلوس علشان يظبط المحضر ووممكن لو انت مدفعتش التانى يدفع وينقلب الوضع ضدك كمان

فعلشان كده بنقولك معلش وتقبل الوضع المؤسف ده لانة واقع والف سلامة مرة تانية عليك يا محمد وبالنسبة للعربية الحمد لله بسيطة وزى ماقال احمد الصدر يا تغيرة بواحد فابريكا نفس اللون (بس مش مستاهلة) ياما يتعملة زرجينة وهتبقى بسيطة ان شاء الله ويترد الباقى يتسمكر بحموات وتشترى الاكسسوارات الازمة والفوانيس واذا كانت العربية راشة قبل كده يبقى ممكن تترش كلها وش نظافة او ترش الكبوت والرفرف لوحدهم والعربية كلها تاخد وش تلميع وهتبقى كلها مية واحد باذن الله

ومتنسوش نسبتى فى الدولارات اللى هتلموها انت وشريف ptmnlo123per122

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 12-02-2009, 12:46 AM
الصورة الرمزية matmm
matmm matmm غير متواجد حالياً

matmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond repute

حمدلله على سلامتك وواضح فعلا انهم يومين زى الفل فعلا انا عندى موتور العربية الله يرحمة بس بردو اقوللك الى ييجى فى الريش بقشيش الحمد لله انك انت كويس ومتزعلش نفسك على الى حصل وربنا يقويك وترجعها احسن من الاول
قديم 12-02-2009, 01:00 AM
الصورة الرمزية MosTafaFox
MosTafaFox MosTafaFox غير متواجد حالياً

MosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond reputeMosTafaFox has a reputation beyond repute

حمدلله على السلامة يا لانسر والله حاجة تخنق بجد معاك حق بس قدر ربنا والحمد لله انها جت فى الصاج سلامتك يا وحش وخبطة تفوت ولا حد يموت

ويا matmm خير ايه اللى حصل لموتور عربيتك انت كمان ده حادثة برضو ولا ايه ده

قديم 12-02-2009, 03:19 AM
الصورة الرمزية matmm
matmm matmm غير متواجد حالياً

matmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond reputematmm has a reputation beyond repute

لا دى مش حادثة دة انا كنت ماشى بلعربية وقارص عليها شوية وهى اساسا كان فيها تخبيط خفيف من الموتور من تحت وبعد كدة يظهر ان البستم دماغة وجعتة من الرزع فساب الكرنك وطلع كسر وش السليندر وشكرا للموتور على كدة ولا ينفع بنكلة
قديم 12-02-2009, 03:08 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة matmm مشاهدة المشاركة

لا دى مش حادثة دة انا كنت ماشى بلعربية وقارص عليها شوية وهى اساسا كان فيها تخبيط خفيف من الموتور من تحت وبعد كدة يظهر ان البستم دماغة وجعتة من الرزع فساب الكرنك وطلع كسر وش السليندر وشكرا للموتور على كدة ولا ينفع بنكلة
البقاء لله ptmnlo123per144

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش