العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > حوادث السيارات

حوادث السيارات مواضيع حوادث السيارات للإستفادة منها و محاولة تجنبها

قديم 23-01-2012, 12:08 AM
الصورة الرمزية bunnybunny77
bunnybunny77 bunnybunny77 غير متواجد حالياً

bunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اللي عمل حادثة قبل كدة يتفضل

الحمد لله على كل حال

قديم 23-01-2012, 12:39 AM
الصورة الرمزية khaled_1993m
khaled_1993m khaled_1993m غير متواجد حالياً
من انا؟: DR. Khaled Hussein Isamil
التخصص العملى: طالب طب
هواياتي: السيارات

khaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud ofkhaled_1993m has much to be proud of

انا بقي عملت حادثتين بس لحد دلوقتي الحمد لله
الحادثة الاولي كانت خفيفة بس مش كانت غلطتي عشان كده مش مهمة اوي
الحادثة التانية بقي اول ما حبيت اعمل دريفتات كنت فاكر نفسي عمرو ماجيفر و اللي شجعني اني اول ما جربت لقيت الحكاية تمام و بعمل حركات زي الفل بس كل مرة كانت بتصادف اني ببقي لوحدي علي الطريق في مرة بقي بعمل دريفت و رايح جاي في الحارات كده و لمحت واحد جاي طاير من ورا و قاعد يقلب نور (هو طريق مهجور اصلا بس سريع ) فانا قولت بقي اعمل فيها معلم و افضل شادد الهاند و اخليه يعدي جنبي و انا لسه بعمل الدريفت لكن البيه بقي خاف و قرمل جنبي بالظبط ف انا قومت خاطف الدريكسيون و الحمد لله لزقت في حيطة

بس كل اللي كان في تفكيري ساعتها هاقول ايه لي الحاج لما يقولوه اني كنت بدلع فقومت نازل ماسك الراجل مهذقة و اقوله انت غبي في حد يدوس فرامل كده و هو من الخضة اقتنع الحمد لله و اعتذر كمان هههههههه

شباب و قوة و غرور و فتنة و تسويف في التوبة حتي جاءت لحظات الوداع الاخيرة

قديم 23-01-2012, 04:21 PM
الصورة الرمزية top gear
top gear top gear غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس بترول
هواياتي: driving

top gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond repute

هي كانت هتبقى حادثة والحمدلله كنت ماشي على طريق السويس في امان الله فجأة الاقي مقطورة في المقابل اتفلتت من الجرار بتاعها وجايه عليَه اهدي او اشد حاسس ان هي بتظبط (بتنشن)نفسها عليه بس الحمدلله دخلت الجزيرة اللي في النص واتقلبت وكانت محملة رمل وقلبت الجو عاصفة الصحراء الغريب ان الجرار مشي وسابها وماحسش انها فلتت منه

///

" أستغفرُاللّــه الذّي لا إلَه إِلآ هُوَ الحي القيومَ وأتُوبُ إلّيه عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته "
قديم 23-01-2012, 04:36 PM
الصورة الرمزية top gear
top gear top gear غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس بترول
هواياتي: driving

top gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond reputetop gear has a reputation beyond repute

حادثة حصلت مع واحد صاحبي كان لسه متعلم السواقه ومطلعش الرخصة وربنا كرمه وجاب عربية اوبل 2003 استرا وكان رايح بيها الشغل في الاتوستراد على كوبري التونسي وكان ماسك الشمال المهم عربية مكروباص جاية بسرعة وراه خبطه راح صاحبي دا معرفش يتصرف العربية فضلت تحدف منه يمين وشمال راحت العربية طارت فوق الجزيرة اللي في النص ونزلت في المقابل .. تخيل نزلت فين؟ نزلت على عربيه كانت جايه في المقابل قصت السقف بتاعها وفضلت فوقها ..تخيلي العربيه اللي ركب فوقها بعربيته كانت عربيه ايه؟ بوكس شرطة فيه عسكري وعميد شرطة الاتنين اتفرموا المهم صاحبي طلع سليم انا اول ماسمعت الخبر قلت بس دا كده هيقضي باقي عمره في السجن...يتبع

" أستغفرُاللّــه الذّي لا إلَه إِلآ هُوَ الحي القيومَ وأتُوبُ إلّيه عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته "
قديم 23-01-2012, 06:07 PM
الصورة الرمزية chevy_lumina
chevy_lumina chevy_lumina غير متواجد حالياً
هواياتي: درايفينج أت نايت

chevy_lumina has much to be proud ofchevy_lumina has much to be proud ofchevy_lumina has much to be proud ofchevy_lumina has much to be proud ofchevy_lumina has much to be proud ofchevy_lumina has much to be proud ofchevy_lumina has much to be proud ofchevy_lumina has much to be proud ofchevy_lumina has much to be proud of

ربنا يكفينا شر الحوادث و السرعة الجنونية انا هحكي حادثة كانت قريبة مني جدا حصلت في السعودية
كان في مجموعة طلاب يجي 12 سنة او اكتر (عيال صغيرة) كانوا ركبين باجيرو 2011 جديدة
كانت موديل السنة كان فيها 6 السواق طالب ثانوي اكبرهم كان طااااير بالعربية فوق ال 100
زنق عليه الانترا خبط فيها و مش كفاية كمان!!! طلع فوق الرصيف و فجأة دخل في عمود خرساني الي بيشيل كوبري مشاة .......!! للأسف موتور العربية بقى جوه الكابينة يا ساتر يارب على المنظر و الايرباج فتح و الستاير فتحت و الناس طلعوهم من العربية 5 مصابين بكسور و الاتواءات و واحد اظن انه مات (الله يرحمه) . و للأسف محدش اسعفهم غير بعد نص ساعة بسبب التجمهر حول الحادث !

خف من عالبنزين