العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 03-04-2010, 12:35 PM
swat
Guest

افتراضي رد: ماذا يعني عيب الفل الباور

صديقي العزيز ميدو ببساطة شديدة واضح أنك تحب الياباني وأنا أحب الكوري لذلك كل شخص فينا بيطلع عيوب الطرف الأخر ويظهر ميزات طرفه لذلك أقول لك بلا كوريا وبلا اليابان وتحيا الوحدة العربية
مع محبتي .................. تحياتي لك
قديم 03-04-2010, 01:00 PM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة swat مشاهدة المشاركة

صديقي العزيز ميدو ببساطة شديدة واضح أنك تحب الياباني وأنا أحب الكوري لذلك كل شخص فينا بيطلع عيوب الطرف الأخر ويظهر ميزات طرفه لذلك أقول لك بلا كوريا وبلا اليابان وتحيا الوحدة العربية
مع محبتي .................. تحياتي لك
ههههههههههههههههه كلام جميل يا مان بس انا اصلا من عشاق الالماني و من ملاكي اليباني مش من عشاقه ولا حاجه
انا بدافع و بتكلم كويس عنه لاني واثق انه افضل من الكوري زي ما انا واثق ان الالماني ام الصناعات و ان عشقي لمرسيدس ليس له نهايه و كل يوم بحبها اكثر و بحترمها اكتر
لو في اي نقطه يا مان انت شايف ان الكوري يتفوق عن اليباني فيها ياريت تقولها و احنا هنقشها و نشوف
تقبل تيحاتي
شكرا

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 03-04-2010, 01:14 PM
swat
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo akef مشاهدة المشاركة

ههههههههههههههههه كلام جميل يا مان بس انا اصلا من عشاق الالماني و من ملاكي اليباني مش من عشاقه ولا حاجه

انا بدافع و بتكلم كويس عنه لاني واثق انه افضل من الكوري زي ما انا واثق ان الالماني ام الصناعات و ان عشقي لمرسيدس ليس له نهايه و كل يوم بحبها اكثر و بحترمها اكتر
لو في اي نقطه يا مان انت شايف ان الكوري يتفوق عن اليباني فيها ياريت تقولها و احنا هنقشها و نشوف
تقبل تيحاتي
شكرا

الألماني أسعاره خيالية يعني ليس لنا وأنا لا أحب الكلام عن شيء لا يمكنني شرائه أو قيادته
الياباني ممتاز بس كمان سعره مبالغ فيه وشكله بشع جدا ( كورولا ولانسر ونيسان صني وغيره )
الكوري يتفوق بجمال الشكل الخارجي والأعتمادية من قطع غيار متوفرة وسعره مناسب جدا وكمالياته تحفة لولا الكوري ما بتشوف جنط 17 ولا بصمة ولا فوانيس على المرايا غير بسيارات ألمانية ذات سعر مريخي
ptmnlo123per122تحيا مصر ياعم
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg أحس بالذنب.jpg‏ (83.6 كيلوبايت, المشاهدات 5)
قديم 03-04-2010, 01:27 PM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة swat مشاهدة المشاركة

الألماني أسعاره خيالية يعني ليس لنا وأنا لا أحب الكلام عن شيء لا يمكنني شرائه أو قيادته
الياباني ممتاز بس كمان سعره مبالغ فيه وشكله بشع جدا ( كورولا ولانسر ونيسان صني وغيره )
الكوري يتفوق بجمال الشكل الخارجي والأعتمادية من قطع غيار متوفرة وسعره مناسب جدا وكمالياته تحفة لولا الكوري ما بتشوف جنط 17 ولا بصمة ولا فوانيس على المرايا غير بسيارات ألمانية ذات سعر مريخي
ptmnlo123per122تحيا مصر ياعم
هو اولا الالماني اسعاره عاليه هو يدوب علي امكانياتها و تكنولوجيتها العاليه و جوده تصنيعها العاليه جدا و التاريخ العريق
و اليباني طبعا يدوب عليها طبعا اسعارها و محدش اشتكي خالص لا من اسعار الانسر بومه 2010 هي الي مبالغ فيها شويه غير كدا يادوب عليها
يعني مثلا عاوز عربيه زي الشارك او الكورولا تبقا ب100 الف زي ها زي السيراتو !!!!!!!!!
و الشكل طبعا الانسر شارك شكلها خرافي و الكورولا سياره عائليه ليست شبابيه عشان كدا تلاقي شكلها ديناميكي مفهوش لمسات شبابيه
اما الكاماري و الاكورد و السفك و المزدا 3 دول شكلهم وحش ازاي يا راجلptmnlo123per122
و واضح ان حضرتك مش عارف كتير عن سيراتو الجنط ال17 ده عيب مش ميزه و موضوعه يطول شرحه و البصمه كله بيقول لما تحب تشتري عربيه متشتريهاش فيها رفاهيه كتير لان كل ما زاتت الامكانيات زادت المشاكل الا في سيارات معينه و هي العائليه الاوروربيه و انا كنت بسال علي اسعار السيراتو عند اجنس حبيبي وراني الاثنين الي بلبصم و الي منغير و قال لي خد الي من غير بصمه اي في عربيه كوري!!!!!!!
و هو انا هشتري عربيه عشان الفانوس في المرايه يا مانptmnlo123per154

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 03-04-2010, 01:49 PM
swat
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo akef مشاهدة المشاركة

هو اولا الالماني اسعاره عاليه هو يدوب علي امكانياتها و تكنولوجيتها العاليه و جوده تصنيعها العاليه جدا و التاريخ العريق

و اليباني طبعا يدوب عليها طبعا اسعارها و محدش اشتكي خالص لا من اسعار الانسر بومه 2010 هي الي مبالغ فيها شويه غير كدا يادوب عليها
يعني مثلا عاوز عربيه زي الشارك او الكورولا تبقا ب100 الف زي ها زي السيراتو !!!!!!!!!
و الشكل طبعا الانسر شارك شكلها خرافي و الكورولا سياره عائليه ليست شبابيه عشان كدا تلاقي شكلها ديناميكي مفهوش لمسات شبابيه
اما الكاماري و الاكورد و السفك و المزدا 3 دول شكلهم وحش ازاي يا راجلptmnlo123per122
و واضح ان حضرتك مش عارف كتير عن سيراتو الجنط ال17 ده عيب مش ميزه و موضوعه يطول شرحه و البصمه كله بيقول لما تحب تشتري عربيه متشتريهاش فيها رفاهيه كتير لان كل ما زاتت الامكانيات زادت المشاكل الا في سيارات معينه و هي العائليه الاوروربيه و انا كنت بسال علي اسعار السيراتو عند اجنس حبيبي وراني الاثنين الي بلبصم و الي منغير و قال لي خد الي من غير بصمه اي في عربيه كوري!!!!!!!
و هو انا هشتري عربيه عشان الفانوس في المرايه يا مانptmnlo123per154

للأسف كلامك غير دقيق جملة وتفصيلاً
1- الألماني سعره خيالي ومريخي
2- الكوري والياباني نفس تكنولوجيا التصميم ونفس المحرك مع فرق سعر كبير
3- الجنط 17 ميزة وثبات كبير على الأرض أسأل مجرب (يعني أنا )
4- البصمة في سيراتو ما عليها كلام وما فيها مشاكل نهائيا وأحسن من البصمة في المازدا 3
4- الكاميري لا تقارن بسيراتو لأن غير فئة وغير سعر
5- كورولا قبيحة بشكل والتصميم الخارجي أحرز 6 من 10 بحسب دراسة في موضوع بالمنتدى
7- هل لدى هوندا سيفيك شكل هعهههههههههههههه صدقني كنت مفتكرها زحلاطة
8- الفانوس في المرايا تحفة ويستحق التفكير به عند شراء سيارة جديدة.
ملاحظة سيارة الوالد لانسر وسيارة أخي كورولا وسيارتي السابقة واللاحقة سيراتو هاي لاين ومصفوفين أمام البيت
بس السيراتو أخدت الشكل العام كله وطاغية على الجميع فرق رهيب شكل ورفاهية وفوقها سعرptmnlo123per122
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg التوقيع.jpg‏ (47.4 كيلوبايت, المشاهدات 57)