العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية

سوق السيارات المصرية نصائح عامة وتجارب واخبار عن بيع وشراء السيارات فى السوق المصرى

قديم 01-03-2010, 09:51 AM
krolloshossam krolloshossam غير متواجد حالياً

krolloshossam has a spectacular aura aboutkrolloshossam has a spectacular aura about
افتراضي عايز راى الناس فى حركه تجاره السيارات فى مصر

انا عايز راى الناس بصراحه فى حركه التجاره فى مصر انا من راى ان التجاره فى مصر تعبانه اوى تصدقوا يا جماعه انا عندى 18 سنه بس انا بحب العربيات والتجاره اوى عشان لقيت نفسى فيها عشان بابا تاجر عربيات من زمان اوى ممكن وهو عنده 17 سنه وبابا مدير الصيانه بمركز خدمه بالدلتا وعمى تاجر عربيات وصاحب معرض عربيات هو يمكن انا بحبها عشان بابا تاجر ممكن بس دلوقى التجاره مش مهم كان معانا نوبيرا خسرنا فيها 20000 الف فى سنتين ولما اتباعت مريت بالتجربه دىلوحدى ((( انا مره مريت بموقف غريب شويه هو يمكن غريب عليا انا كنت بدور ليا على نوبيرا وليقيت واحده واحد جيبهالى م 2008 ب 60000 الف المهم هى جيالى فى مرمات فى الابواب فقط المهم ساعت ماجت ايت ان صاحبها بيقولى دى فى مرمه فى بابين فقط طبعا انا ببصوص على العربيه لقيت انها رشه الجنين والكبوت وانا بقوله كده يقولى لا العربيه شركه معدا بابين المهم روحت المعرض بتاع عمى قلى نف الكلام رشه الجنين والكبوت قله نفس الكلام انها شركه معدا البابين عمى قله مش مشكله عادى كيرلس هاتلى جهاز كشف الكدب من المكتب جبته لقيته اتكتم كتمه سوده والمهم العربيهخ كانت جايه انها باسمه ولقيت فيها ثلاث توكيلات وصاحبها تاجر من التجار الجعانه )))وانا ملاحظ حاجه انا مصر كلها تجار والحمده الله اى حد معاه فلوس بقى تاجر عربيات حتى الدكتور بيتاجر والظابط بيتاجر والحرامى بيتاجر واليومين دول ذاده اوى كنت انا مره قاعد فى المعرض بتاع عمى لقيت واحد معفن داخل بعربيه اكسل بيقول لعمى عايز اطل بمصلحه من العربيه اصل انا تاجر والحكايه عايز فيها كتير عشان هو تاجر ده حاجه تقرف المهم انا مش عايز اطول عليكم كل واحد يكتب رايه و الموقف الغريب اللى مر بيه ...... شكرا .
قديم 01-03-2010, 01:55 PM
الباشا ضياء الباشا ضياء غير متواجد حالياً

الباشا ضياء will become famous soon enoughالباشا ضياء will become famous soon enough
افتراضي رد: عايز راى الناس فى حركه تجاره السيارات فى مصر

التجار بينصبوا على الناس

بيوصف العربيه وصف وتروح تلاقيها حاجه تانيه خالص
ويقنعك ان العربيه شركه بره وجوه

يعني تلاقي واحد ب504 ويقولك مارشتش بره
قديم 01-03-2010, 01:58 PM
الصورة الرمزية momo100010
momo100010 momo100010 غير متواجد حالياً

momo100010 is a jewel in the roughmomo100010 is a jewel in the roughmomo100010 is a jewel in the roughmomo100010 is a jewel in the rough

انا معاك جدا جدا جدا
كل البلد دلوقتى بتتاجر
ويريت التجارة بتبقى تجارة شريفة
تجارة بامانة
لا
اللى بيضحك على حد ف عربية
بيسميها فهلوة وشطارة
مش سرقة

دموع القلب
.محمد هازي دموع القلب نازفة ... دمِ ودمعِ وأهاااات وأشجـــــــان
بالأمس كنت إلى الإحسان تدفعنا ...حتى صرنا جميعاً أهلِ وخلانِ
لا لن أصدق ما قد بث من خبرِ... العقل ينكره والقلب حيران
كل المصائب قد تنسى وإن عظمت ... إلا فراقك يبقى دون نسيان
أما رأيت دموع الحزن موقدة ...في العين دمعِ وفي الأحشاءِ نيرانِ
واليوم أنت تقول إنك راحلٌ كلا ......... ذكراك تبقى عالقة في القلب والوجدان
فإذا ماطال العمر سأتذكرٌ أخاً ...فالذكرى أحلى علاج الصبر والنسيان
[/B]
انتقل إلى رحمة الله تعالى اعز أصدقائي
اللهم ارحمه واغفر له و صبر اهله
يارب ارزقنا حسن الخاتمة مثله يااااارب
قديم 01-03-2010, 03:09 PM
ابوزين ابوزين غير متواجد حالياً

ابوزين is just really niceابوزين is just really niceابوزين is just really niceابوزين is just really niceابوزين is just really nice

لا اله الا الله سبحان الله ولا حول ولا قوة الا بالله
يمكن يكسب فلوس كتييييييييييييير
لكن اكيد مش اكتر من رزقة
لو كل واحد يفهم ان رزقة مكتوب مش حياخد اكتر مهما كنز
كنا ارتحنا كلنا
ادامى واحد باع سيارتة اغلى من تمنها شويتين
ربنا عوضها له فى الجديدة
كفانا الله واياكم شر الطريق
قديم 01-03-2010, 03:57 PM
الصورة الرمزية Ahmed_lol2007
Ahmed_lol2007 Ahmed_lol2007 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق المغامرة
التخصص العملى: طالب أكاديمى
هواياتي: صيد الأسماك وقيادة السيارات

Ahmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond repute

فعلا حكاية التجارة زادت أوى زمان من حوالى 13 سنة الدى كان عايز عربية 131 خد الميكانيكى اللى بتعامل معاه قاله أنا اعرف معرض محترم وكويس وبتاع المهم والدى قاله ماشى المهم راح شافها قاله كويسة والدى قاه على بركة الله دفع وسجل وكل حاجة تمام مكملتش أسبوع جابت وش سلندر بعديها بكام يوم جنط إتكسر والكاوتش بتاعه بقى عامل زى الميه وبعديها بكام يوم بردة جابت أسبراتير وسلوك بوجيهات وبوجيهات والحمد لله مكملتش شهرين وبيعناها للميكانيكى ومن ساعتها العربية اللى نشتريها من أسرة ولازم تكون معرفة أو جديد

إنا لله وإنا إليه راجعون
(يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً)
لن أنساك أبدا
رحمك الله يا أخى (خالد خليفة)
أرجو منكم قراءة الفاتحة