العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 25-01-2016, 08:32 PM
الصورة الرمزية saadalzeiny
saadalzeiny saadalzeiny غير متواجد حالياً

saadalzeiny is a jewel in the roughsaadalzeiny is a jewel in the roughsaadalzeiny is a jewel in the rough
عاجل إيه الحكاية؟ كده أنازعلان

إيه ياجماعة أنا شايف من شهر 3/2015 مفيش مشاركات جديدة وللأسف أنا اشتريت B Y D L3 أوتوماتيك الجديدةكاملة2016 وكنت عاوز أسأل عن حاجات كتير فى المنتدى .. لكن أنا شفت بعض إستفسارات ومشاركات الأخوة معظمها لم يرد عليها..مثال على ذلك الأخ اللى بيسأل عن خرائط مصر للجى بى إس وكيفية تحديث الراديو والتليفزيون لأن معظمهم مش شغال فى العربيات دى لتحديث الراديو بعد ماتحط السرى وهو 1630مطلوب (كارد )وعلى فكرة هو نوع اسمه ( بلاك فوليوم )وهو نظام وندوز اى سى EC ويشتغل عليه GPS polnav5 بس للأسف مفهوش خريطة مصر فيه ( السعودية وباقى دول الخليج لكن مصر للأسف لا..البرنامج لاقط الأقمار ومساراتها لكن مفيش خرائط توضح لنا المسارات وحاجات كثير بس حد يرد ويتواصل.. ولا نروح مكان تانى ياجماعةده أنا أيام الإسبرنزا كان كل ماأستفسر عن شىء كنت بألاقيه هنا
قديم 25-01-2016, 10:46 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: إيه الحكاية؟ كده أنازعلان

اكيد محدش هيشوف استفسار ويبخل عليك فى معلومة كمان فيه مواضيع كتير تم تناولها فى السنين اللى فاتت وتقدر تبحث فيها وبالنسبه للاستفسارات العامة يفضل تحطها فى القسم العام لمشاهدة اكبر

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 26-01-2016, 08:44 PM
الصورة الرمزية saadalzeiny
saadalzeiny saadalzeiny غير متواجد حالياً

saadalzeiny is a jewel in the roughsaadalzeiny is a jewel in the roughsaadalzeiny is a jewel in the rough

أشكرك أبو نورة... بس انت بتقول السنين اللى فاتت ...أنا معاك بس نحن النهاردة فى 2016 والعربية تختلف عن ال F3 يعنى برضو مفيش جديد وعلى فكرة أنا تقريبا قرأت كل الموضوعات والمشاركات اللى فى المنتدى ولا شك أنى استفدت كثير من حضراتكم ..المهم كان لى سؤال عن زيت ( توتال 5w/40 ) وده اللى حطوه فى التوكيل وطبعا مع تغيير الفلتر ( صيانة ال1000كم)
قديم 26-01-2016, 09:34 PM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute

متابع معاكوا

قديم 28-01-2016, 07:21 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

بص يا باشا الزيت اللى بيحطه التوكيل هو حاجتين
1- زيت فيه مواصفه قياسيه متفق عليها ومحددة فى كتيب العربيه والمفروض زى ماهى فى الكتالوج تمشى عليها على الاقل والعربيه لسه جديدة او نص عمر

2- ان ماركة الزيت ده ماضيه عقد تسويق مع التوكيل

فلازم تفرق بين الماركة والمواصفه انت المفروض تلتزم بالمواصفه المحددة فى كتالوج العربيه لكن توتال او شل او اى ماركة تانيه هى هى نفس المواصفه ديه بس بتحط شوية اضافات زيادة او ناقص لكن الاساس واحد

انا شخصيا مبحبش توتال ولا موبيل وبفضل شيل بس ساعات بجرب انواع زيوت تانيه بس المهم انها كلها تكون نفس المواصفه فانت التزم بالمواصفه والباقى حسب ميزانيتك وقرارك

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش