العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 02-07-2011, 01:12 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الحيرة هتموتنى انقذونى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yahiaashraf مشاهدة المشاركة

بالنسبه للاسبيرانزا فكل الموديلات فاشله بكل المقايس
احسن موديل فى الاسبيرانزا a113 ده بامانه اللى عاوز يجيب اسبيرانزا يجيب النوع ده
منين فاشلة فى كل الموديلات ومنين احسن موديل فى الاسبرانزا A113
انت بتناقد نفسك
ولا عاوز تطلع عيوب ومش عارف
ما فيش حكم مطلق على اى شىء فى الدنيا
يا اخى حرام عليك

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 02-07-2011, 02:19 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

يا باشا انا بقول عن كلام الناس اللى مجربه مش انا اللى بقول وبعدين انا مش بحب افتى فى حاجه مش عارفها الا لما اكون متاكد 100 100
و بعدين انا مش بطلع عيوب و لا حاجه و بعدين ده المندوبين عن الاسبيرانزا فى المصريه للسيارات لما بقولهم عن مثلا اللوجان و الساجا و الاسبيرانزا يقولى لو نفس السعر يبقى مثلا اللوجان او الساجا
و بعدين نفسى افهم حرضتك بتقول حرام على ايه

انا بقول راى زى اى واحد يعنى و كل واحد ليه حريته الشخصيه
و جزاكم الله كل خير
قديم 02-07-2011, 02:27 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

مندوبين المصرية للاتصالات دول سيلز بس يعنى ممكن ما يعرفوش اى حاجة فنية هما شغلتهم كلها يعرفو يبعو بس انما كلامهم مش مسلم بية ولا حاجة .....عادى يعنى اى حاجة فى اى حاجة وكلة اكل عيش
وبعدين لو تعرف ان فى اللوجن حاجات فى العفشة بـ 3500 جنية وقصة ملهاش اول من اخر يعنى ولحد دلوقتى قطع غيارها غالية جدا لواحد هاياكل عيش من العربية
عارف الفكرة فى اية
اما واحد بيدخل يسال عن حاجة اكيد مش قادر ياخد قرار وعاوزنا نساعدة
اللى بيحصل بقى ان معظم الاستفسارات بتلاقى كل الردود متناقضة
انا باثر السلامة وبتكلم فى صلب الموضوع وفى حالتنا دى راجل بيسال عن 3 عربيات ما سالش عن غيرهم لازم الاجابة تكون على اد سؤالة
طب منا كان ممكن اقولة مثلا الـ لادا عربية تشتغل 24 ساعة فى اليوم وتاكسي كتير بس لا كدة هابقى انا لخبطتة
انا ساعات اجاوب فى منتدى الصيانة مثلا وناس تقول راى غير اللى انا قلتة مع انى بكون متاكد من كلامى بس بسكت عشان العضو ما يحصلوش زحمة فى دماغة
واخيرا انا بعتزرلك وحق على لو كنت زعلت منى او ما زعلتش المهم تسامحنى وخلاص

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 02-07-2011, 07:17 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

يا باشا مفيش زعل و لا حاجه انا كنت بقول نصيحه علشان ميتفاجئش لما يشترى على العموم جزاك الله كل خير
قديم 02-07-2011, 09:14 PM
shababhost shababhost غير متواجد حالياً

shababhost is on a distinguished road

شكرا للجميع على مساعدتى فى الموضوع دا انا قررت ان شاء الله اجيب اسبرنزا بعد كلامكو وبعد ما شفت قطع غيرها بقت مليه البلد ثم انا كدا كدا هرتبط بالتوكيل علشان احافظ على السياره وكان يهمنى شئ والحمد لله الاسبرنزا تفوقت فيه الثبات علشان بسافر مرتين فى الاسبوع + العلو عن الارض علشان شوارع مصر العظيمه الى بقينا الدوله رقم واحد فى المطبات التى تكسر اى عربيه وانا اعطى الاسبرنزا تفوق فى ذالك سعر اعادة البيع لا يهمنى انا هجيبها قسط وهشتغل عليها وبعد الخمس سنوات ربك يحلها وسعتها ممكن اجيب عربيه تانبه جديده برده وانقل النمر واحول دى ملاكى علشان استهلكها خلاص هتكون تعبت ودا معيار العربيات الجديد 5 سنين بس سؤال لعشاق الوحش 516 ايه افضل مركز صيانه تبع التوكيل علشان ان شاء الله هستلم السياره اخر الاسبوع وايه الحجات الى لزم اخلى بالى منها ديما فى الاسبرنزا او العيوب الشائعه وللعلم انا دى او مره هبقى سواق تكسى انا طول عمرى مطور ومبرمج فا ماليش فى العربيات اسوق اه لكن امور فنيه ابيض فله شمعه منوره على راى عمرو اديب