العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى

المرور والشهر العقارى خاص بالمواضيع عن قانون المرور وإجراءات الشهر العقارى والقوانين المنظمة للمرور والتراخيص ومخالفات المرور

قديم 23-08-2010, 08:30 PM
الصورة الرمزية هيثم شاهين
هيثم شاهين هيثم شاهين غير متواجد حالياً
هواياتي: بحب السيارات

هيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond repute
للاهمية ارجو النصيحه من خبراء المرور و الشهر العقارى

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
بختصار كده انا كان معايا شاهين موديل 2003 وكنت مرخص 3 سنوات من 2010 الى 2013 و بعت العربيه بتوكيل ( كل ده مفيهوش مشكله )
انا دلوقتى عايز اشترى عربيه تانيه بس الاولانيه لسه بأسمى و مش عايز ادفع ضريبه ترفيه او ضريبه و تلت مش عارف الاسم بالضبط
فى ناس قالتلى صور التوكيل و العقد الابتدائى و روح المرور اللى انت تابع ليه و حط الورقتين دول فى الدوسيه بتاع العربيه و بكده لما انا اجى اشترى عربيه مدفعش الضريبه التانيه ديه وهو اللى يتحمل فرق الترخيص لما ييجى ينقل بأسمه فى المرور
والله يا جماعه انا زهقت و مش عارف اعمل ايه بالله عليكم دلونى على الصح و كل سنه وانتم طيبيين
قديم 23-08-2010, 09:36 PM
corsair
Guest

افتراضي رد: ارجو النصيحه من خبراء المرور و الشهر العقارى

فعلا يا استاذ هيثم مفيش حل اودامك الا انك تصور العقد اللي بعت بيه العربية والتوكيل وتحطهم مع ملف العربية الجديدة وتبقي انتا كدا مش مرفه علي راي الحكومه
قديم 24-08-2010, 01:38 AM
الصورة الرمزية هيثم شاهين
هيثم شاهين هيثم شاهين غير متواجد حالياً
هواياتي: بحب السيارات

هيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond reputeهيثم شاهين has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ارجو النصيحه من خبراء المرور و الشهر العقارى

جزاك الله خير يا استاذ احمد طب كده اللى اشترى العربيه هيعمل ايه لما ييجى ينقل باسمه