العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 09-12-2010, 03:22 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: موسوعة أعطال اللانسر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mido_60 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
موضوع ممتاز أنا عندي عربيه لانسر 2009
1300 فيها عيب حيجنني وكل شوي اوديها التوكيل الاشاره الشمال مبتردش مع الطاره مش عارف ليه
المهم بروح التوكيل يصلحوها يادوب أمشي بيها شارع جسر السويس ألاقيها رجعت تاني ودتها مرتين
وأخر مره كتبتهم علي الضمان إن تم إصلاح الاشاره لكن مفيش فايده
غير إن العربيه بتحدف يمين كشفت عليها زوايا قالولي ياباشا العربيه بسم الله ماشاء الله زيرو طلعت قلت أجرب برضو بتحدف
الدراع بايظ ولا بد من تغييره
و استبداله بدراع جديد علي حساب التوكيل طالما ان انت في الضمان و شاريها من الوكيل و ملتزم بالصيانات الدوريه معاهم
اما بالنسبه للحدفه ممكن ترجع لحاله الطريق او ضغط الهواء او احساسك انت ممكن يكون خاطئ
لو كل دا تمام يبقي ضبط زوايا بره التوكيل عند حد محترم

حـازم خـضـر

قديم 10-12-2010, 01:22 AM
driv3r driv3r غير متواجد حالياً

driv3r has a spectacular aura aboutdriv3r has a spectacular aura about

انا بقى يا جماعه معايا عربيه لانسر موديل 92 بطه المشغله اللى مخليانى الف حولين نفسى فى ساعه الريداتير اللى بتشغل المروحه علشان تبرد الميه غيرتها 3 مرات فى المره الاولى اشتغلت اسبوعين كويس وباظت بعدها والمكنه وقتها سخنت جدا وامبير الحراره عندى فى الطابلوا واقف على 90 مرفعش خالص مع ان المكنه كانت سخنه جدا وخرطوم ميه اتقطع والمكنه بطلت فجأه وادور مارش مش عاوزه تدور نزلت افتح الكابوت لقيت الخرطوم مقطوع ومفضيه الميه اللى فيها والمكنه سخنه جدا سبتها شويه والحمد لله اتصرفه وعملت الخرطوم ودورت دارت معايا وحطيت مايه ومشيت وراقبه المروحه لقيتها مش بتشتغل خالص المهم الكهربائى قالى هات ساعه تانيه جبت واحده تانيه اشتغلت اسبوع وباظت هيا كمان جبت كمان واحده المرادى مشتغلتش خالص مع ان الكهربائى قبل مايوصلها عملها كتاوت مخصصه ليها علشان التيار ميكونش عالى على الساعه فاتبوظ زى اللى قبليها ولاكن الصدمه ان لما الكهربائى خلص شغل ووصل الساعه والعربيه سبتها شغاله ربع ساعه علشان المروحه تشتغل ماتشتغلش والامبير بتاع الحراره واقف قبل النص بحاجه بسيطه مبعلاش فا الكهربائى كان عاملى زرار اشغل منه المروحه مباشر دلوقت بعد الرغى دا عاوز شخص محترم يدلنى اعمل ايه بظبط وهل ياترى العيب فى الساعات ولا فى الكهربا ولا الريداتير ولا ايييييييييييييييييييييييي ه بظبط واسف جدا على الاطاله
قديم 10-12-2010, 05:00 PM
الصورة الرمزية سمسمة
سمسمة سمسمة غير متواجد حالياً
من انا؟: سمسمة
التخصص العملى: م
هواياتي: القراءة عن السيارات

سمسمة will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سمسمة
مضايقني في السيارة الدوران صباحا السيارة لاتدور احيانا وغيرت بوجيهات والبطاريه جديدة وشكرا يا استاذ حازم مع العلم ان السيارة عيون صفية موديل 1990 وحالتها جيدة جدا وليس بها سوي هذا العيب

العفو يا سمسمه
حاولي تشوفي ميكانيكي محترم ينضف الكابيراتير و يضبط كهرباء العربيه
و ان شاء الله حتبقي كويسه
_رحت لميكانيكي ومش عارفه محترم ولا رحت لبتاع كاربربتير بيقولقو اخصائي والعربية كويسة والحمد لله ولكن مونت المره دي وعملتها معايا الصبح مره ياتري لسه السبب موجود ولا ايه وشكرا جدا يااستاذ حازم
قديم 10-12-2010, 07:03 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

طب يا ريت توضحي اكتر علشان مش قادر اجمع الفكره في دماغي
انت روحتي لميكانيكي فعلا ولا بتفكري و بتفاضلي بينه و بين اخصائي كاربيراتير؟؟
و ايه اللي حصل لما مونت العربيه

حـازم خـضـر

قديم 10-12-2010, 10:47 PM
driv3r driv3r غير متواجد حالياً

driv3r has a spectacular aura aboutdriv3r has a spectacular aura about

غيرى فلتر البنزين يا سمسمه واكشفى على الدينمو عند كهربائى

الكلمات الدليلية
ميتسوبيشى لانسر, mitsubishi