العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 113

قديم 10-08-2011, 05:47 PM
الصورة الرمزية saasaa29
saasaa29 saasaa29 غير متواجد حالياً

saasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the rough
افتراضي سعدووووونى ارجوكم :(:(:(

و المسعد ين بيظ ممكن يخلى فى غربله فى الدريكسون على السرعات العاليه ولا ملوووش دعوه
انا هتجنن مفيش حد عارف يشخص ايه الى فى العربيه ديه؟؟؟
انا معايا a113
لو فعلا الكلام ده صح يريت تنصحونى اعمل ايه واجيب مثلا نفس المساعد ولا اجيب نوع تانى؟؟
وده بكام وده بكااااام؟؟؟
قديم 10-08-2011, 06:17 PM
الصورة الرمزية saasaa29

saasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the rough
افتراضي رد: سعدووووونى ارجوكم :(:(:(

انا غيرت الاربع عجلات بعجلات تانى من واحد صحبى معاه نفس العربيه ونفس الموضوع..
وكل مروح لحد يقولى علبه دريكسون يا اما الموضوع ده بتاع المسعدين
بس انا غيرت علبه دريكسون قبل كده والعيب ده رااااح
وبعدها بشويه رجع تاااانى يبق كده ايه؟؟؟
<!--IBF.ATTACHMENT_107323-->
قديم 10-08-2011, 06:26 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute

بص الغربلة دى ترصيص ازاى تقول مساعدين المساعد لما بيبوظ بيعمل دبة زى دببدببدبببب
كدة ومش هتعرف تمسك الدريكسيون انما اللى عندك ترصيص رصص وظبط زوايا وممكن يطلع علبة دريكسيون بس نصيحة اوعى تشترى اى حاجة غير بتاعت العربية حتى لو متشالة من مرسيدس
قديم 10-08-2011, 06:35 PM
الصورة الرمزية saasaa29

انا روحت للبشمهندس احمد مهرااان
رحتلوه وهوا الى قلى ممكن يكون موضوع المساعد ده ظبس ده احتمال وقلى انوه مش عايز يغرمنى على الفاضى وكده لحد منتأكيد بس مش عارف اعمل ايه دلوقتى
وقلى ان الموديل بتاع 2010 ده المسعدين بتعتوه خفيفه وفيها عيب اصلا

قديم 10-08-2011, 06:58 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saasaa29 مشاهدة المشاركة

انا روحت للبشمهندس احمد مهرااان
رحتلوه وهوا الى قلى ممكن يكون موضوع المساعد ده ظبس ده احتمال وقلى انوه مش عايز يغرمنى على الفاضى وكده لحد منتأكيد بس مش عارف اعمل ايه دلوقتى
وقلى ان الموديل بتاع 2010 ده المسعدين بتعتوه خفيفه وفيها عيب اصلا
يا ريس صدقنى مفيش حاجة اسمها موديل فى عيب فى المساعدين الا لما تلاقى غيرك وغيرك وغيرك اشتكى من نفس العيب متقلقش نفسك وتغرم نفسك زى ما عملت انا والتوكيل قالى خد سلك الريداتير واخدتة وباظ وفى النهاية بكل سهولة وهبل قالى عندنا جديد بس ب 1000 جنية ولله الامر صلحتة على ادة لحد ما اجيب فلوسة فمتسمعش كلام كتير انت شوف حكاية علبة الدريكسيون مادام لما صلحتها قبل كدة العيب راح يبقى تشوفها وبص هى كدة كدة خربانة العلبة ما دام اتفكت واتصلحت قبل كدة فلو معاك تجيب جديد جيب واعرف كلنا كدة والله انا لسة دافع حوالى 1500 تصليح وتغيير وخراطيم وشكمان حوارات والله والعربية لسة معملتش 46000 فكلنا مشاكل فى عربيتنا متزعلش اوى صدقنى طب انا لسة جايب شكمان ب500 جنية ولحد الوقتى بسمع صوتة عالى وقرفت منة مع انة من التوكيل ورحت وقالى هو كدة متقلقش عملت اية قلت اجرب واشوف يمكن صوتة يخف مع المشى وهه ماشى الحال ومتعكرش مزاجك والله كل دا هين وكل هيتصلح مفيش حاجة مبتتصلحش ان شاء الله براحة وشوية صبر وهتلاقى المشكلة راحت وصلحتها صدقنى جرب علبة الدريكسيون الاول صلحها تمام وضبطت غيرها على طول بس الاول اتاكد انى العيب منها حتى لو هتدفع تمن التصليح وبعدها شوف المساعدين وخد الك الحاجات المهمة دى تبقى فى التوكيل ومتجبش استيراد جديد احسن عشان تريح دماغك وربنا يكرمك وطمنا بالله عليك ورمضان كريم