العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > M11 , M12

قديم 28-04-2010, 08:58 PM
الصورة الرمزية aftr
aftr aftr غير متواجد حالياً
من انا؟: أيمن راضى
التخصص العملى: فتى صيانه موبيل
هواياتي: pes 2012

aftr is a jewel in the roughaftr is a jewel in the roughaftr is a jewel in the roughaftr is a jewel in the rough
افتراضي رد: إستفسار عن الصيانة الأولى

شكرا ياجماعه على الردود انا هاروح الصيانه يوم السبت وهقولهم متغيروش الزيت غيرو الفلتر بس
قديم 28-04-2010, 10:03 PM
الصورة الرمزية حازم شاهين
حازم شاهين حازم شاهين غير متواجد حالياً

من انا؟: متسامح و حسن النية
التخصص العملى: محاسب

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute

دى صورة التعليمات الرسمية

قديم 29-04-2010, 08:04 AM
الصورة الرمزية aftr
aftr aftr غير متواجد حالياً
من انا؟: أيمن راضى
التخصص العملى: فتى صيانه موبيل
هواياتي: pes 2012

aftr is a jewel in the roughaftr is a jewel in the roughaftr is a jewel in the roughaftr is a jewel in the rough

شكرا يااخ حازم على المتابعه معنى كده ان خرجت بره الضمان انا سالت واحد صحبلى معاه دايو لانوس انت لازم تغير الزيت فى مركز الخدمه قال لا هما بيسؤلوك عايز تغير زيت مش عارف الكلام ده مظبوط ولا ايه
قديم 29-04-2010, 11:00 AM
corsair
Guest

انا بتكلم علي مركز صيانة غبور وابوغالي مفيش فيه الكلام بتاع الدايو والاسبيرانزا ده لان شكل ابو الفتوح عامل عقد مع موبيل فمظبط نفسه علي الاخر مع العملاء الغلابه اللي تحت رحمته في قطع الغيار والصيانه وحتي تغير الزيت
قديم 09-07-2010, 11:57 AM
ramy hassan ramy hassan غير متواجد حالياً

ramy hassan has a spectacular aura aboutramy hassan has a spectacular aura about

واللة ياجماعة انا ف رأى انك تتعامل مع التوكيل ف كل حاجة
حتى ف تغيير الزيت وحتى لو مافيش ضمان او بعد الضمان
لان الصنايعية برة زمتهم راحت ف داهية مش زى زمان

حصل مع واحد اعرفة ف عربية نيسان موديل 1995 يعنى مش زيرو ولا جديد .....راح يغير زيت ف محطة مشهورة ف مدينة نصر وبعد مارجع اكتشف بالصدفة ان طبة الزيت مش مقفولة كويس والزيت عمال يسرب ولولا ستر ربنا كان الموتور قفش....امال لو جديدة كان حصل اية

حتى انا ف مرة بفول بنزين واللة مشيت شوية وانا شامم ريحة بنزين ...اكتشفت ان الغطا الداخلى للتانك مش مقفول كويس والبنزين عمال يسرب ....يعنى سيجارة طائشة وكلة ف البايباى...
الواحد واللة بيعد صوابعة بعد مابيسلم على الصانيعية دول

ربنا يستر وخليك ف المضمون احسن...غالى غالى مش مهم