العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA

شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA شيري اسبرانزا CHERY SPERANZA شركة شيرى الصينية من اكبر الشركات الصينية بدات تستعين بتصميمات ايطالية وتقنيات متعددة لتقديم سيارات تجمع بين الاقتصادية والجمال تصنع بعض موديلاتها فى مصر تحت اسم اسبيرانزا ومن اشهر الموديلات اسبيرانزا تيجو - M11 - A516 - A620 -QQ - A11 - A15 -A3

قديم 17-02-2009, 04:06 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل سيتغير الرأى بالنسبه للأسبيرانزا بعد اثبات كفائتها

انا بصراحه عندى تعليق واحد
العربيه سعرها قريب من سعر اللانسر
انما مش قريب من سعر الاوكتافيا خالص
معلش بس انا بحب ادقق فى الكلامptmnlo123per1127

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 17-02-2009, 04:09 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

طب يا ريت يا استاذ ميدو حضرتك تكتب رأيك في العربيه من واقع خبرتك بيها
يعني تقول مميزاتها و عيوبها .... ايه اكتر حاجه عجبتك فيها ...
مواصفاتها العامه
موديل كام .. عملت بيها اد ايه
وكده حضرتك تفيد الناس و تشجعهم على العربيه
ولك جزيل الشكر

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 17-02-2009, 04:27 PM
الصورة الرمزية islam_galal
islam_galal islam_galal غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: Mechanical Engineer

islam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond repute

رأيي الشخصي
الاسبيرانزا صاحب ظهورها هالة اعلامية هائلة و جدل شديد و بعد مرور حوالي عامين علي بداية ظهورها فهي و لا شك أثبتت كفاءة و لكن للأسف ليس لنفس المدي الذي كان يطمح اليه المتحمسين اليها

من توقعاتي الشخصية ان في تحسن علي المدي البعيد في حدوي 3 سنوات بعدها ستنافس الصناعة الصينية بسيارات غير الموجودة حاليا

مقولة مأثورة (اللَّهُ يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الْعَادِلَةَ وَإِنْ كَانَتْ كَافِرَةً وَلَا يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الظَّالِمَةَ وَإِنْ كَانَتْ مُؤْمِنَةً)
قديم 17-02-2009, 04:35 PM
medomasry medomasry غير متواجد حالياً

medomasry is infamous around these partsmedomasry is infamous around these partsmedomasry is infamous around these partsmedomasry is infamous around these parts

انا بصراحه عندى تعليق واحد
العربيه سعرها قريب من سعر اللانسر
انما مش قريب من سعر الاوكتافيا خالص
معلش بس انا بحب ادقق فى الكلام
-----------------------------------------------------------
اولا يا استاذى العزيز انا اقصد التيجو وهى سعرها 115 ألف اما سعر الاوكتافيا 117ألف وانا عمى معاة واحدة موديل 2008

التعديل الأخير تم بواسطة AbOnOrA ; 17-02-2009 الساعة 06:16 PM
قديم 17-02-2009, 04:42 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

مفيش اوكتافيا ب117 الف
اقل حاجه هى الاوكتافيا المانيوال ب126 الف
يعنى فرق عن التيجو ب10 الاف جنيه
فى حين ان انت بتتكلم على التيجو فول اوبشن اوتوماتيك
يبقى هنقارنها بالاوكتافيا الاوتوماتيك تمنها 137 الف
يبقى تمنها قريب فين
الاوكاتافيا (اللى ب117 وانا اعتقد انها خليجى)وبرضه التيجو مصرى يعنى عليها ضمان يعنى برضه الموضوع مختلف
وكمان حضرتك بتقارن بين موتور 1600 وموتور 2000
واكيد لو كان موتور الاوكتافيا 2000 كان تمنها هيزيد عن كده جدا فبرضه صعب موضوع المقارنه بين التيجو والاوكتافيا

ويا ريت متاخدش الموضوع بزعل لاننا كلنا هنا اخوات وبنتناقش عشان كلنا نعرف ونتعلم مش عشان نزعل من بعض
اخوك بوب الجامد

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

التعديل الأخير تم بواسطة AbOnOrA ; 17-02-2009 الساعة 06:18 PM