العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 02-08-2009, 03:02 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute
افتراضي رد: و سقط حبى للبرافو ......وقلبى يبكي لفراقها

واضح يا اتش باشا إنك حكمت عقلك في الموضوع .. و كويس إنك عملت كده بدري قبل ما كنت تجيب العربيه و بعد اسبوع و لا شهر تبتدي تاخد بالك من الحاجات دي و تقول يا ريت اللي جرا ما كان ...
خصوصا إن شغفك بالعربيه و استعجالك كان مخليك مش قادر تستنى حتى لحد ما تجيب اللون اللي عاجبك و كنت بتقنع نفسك باللون الموجود ...

البرافو فعلا تحفه و جميله جدا ... لكن في حاجه انا شخصيا مقتنع بيها وممكن تفيدك في رحله البحث عن العروسه المناسبه
الطلاينه افضل ناس في تصميم العربيات لأنهم بيصمموا العربيات بالعاطفه Design Trough passion
وده معناه إن الطلاينه بيصمموا العربيه كأنهم بيعملو عمل فني .. لوحه .. تمثال .. وبعد كده يدوله روح ... و المواتير الايطالي مشهوره بأدائها وتجاوبها الممتع ... فتحس إن العربيه بتجري ومع إنها واقفه في مكانها !!
وطبعا لما ييجوا يحولو الكلام ده للواقع بتقابلهم بعض المشاكل فيبتدوا يحلوها دون الاخلال بالشكل النهائي ...
أبسط مثال .. الكاونتاش .. تعتبر ايقونه من لامبورجيني .. و فضلت من 74 ل 90 لحد ما ظهرت الديابلو ..
وبالرغم من الولع الشديد بيها لكن دايما يقولو إنها صعبه جدا في ركوبها و تبقى قاعد معووج لأن مفيش مكان لرجلك الشمال !!!!
ولازم تكون رياضي جدا علشان تعرف تركبها ... والا مش حتعرف تخرج من الباب الا على ايديك !!!!

الكونتاش من جوه ... اوعى رجلك (شوف الدبرياج فين و الكرسي فين !!!)

باب الكونتاش .. ورينا شطارتك .. لو جدع تخرج ... اذا عرفت تدخل أساسا ...

لكن بالرغم من كده ... الكونتاش بهرت العالم بشكلها وادائها اللي عامل زي الفرس الغير مروض

أما الالمان فالتصميم بيتم من خلال الوظيفه Design Trough Function
يعني بيصمموا العربيه من خلال القواعد التصميميه الاول .. الابعاد و النسب الادميه ... حجم الحوض اللي يستوعب الموتور ... اماكن الزراير في التابلوه ...
وبعد كده يصممو الshell او الغلاف الخارجي اللي بتشوفه .. و طبعا بيطلع التصميم تقليدي و نمطي لأنه مقيد مسبقا بمحددات ... وبالتالي التغيير بيكون في اضيق الحدود ..
ابسط مثال .. اتفرج على تابلوهات فولكس .. الجولف زي الجيتا زي الباسات زي البولو زي الشيروكو ...
اختلافات بسيطه لكنها روح واحده ...

شوف الجولف بقالها كام سنه بنفس الشكل ... لكنها سياره العام 2009
البورش 911 بقالها 50 سنه شكلها متغيرش .. لأنهم مقتنعين إن ده الشكل العام المثالي و بيطوروا و يجودو في التفاصيل و التقنيه

من الاخر ...
شرا العربيه هو عقد زواج فعلا ... لكن لو بتشتري عربيه ايطالي فأنت كده زي اللي شاف واحده جميله جدا فاتجوزها من غير ما يعرف طباعها كويس ..
و لو مكنش حبها واكل قلبك و عقلك ... مش حتقدر تعيش معاها كتير !!!

لو حتغلب عقلك ... تبقى الليون ..
ولو حتحسبها بعقلك بس .. تبقى الجولف ..
ولو بعقليه الشارع المصري .. حتبقى الجيتا

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &

التعديل الأخير تم بواسطة sam ram ; 02-08-2009 الساعة 03:05 PM
قديم 02-08-2009, 03:29 PM
فادى فادى غير متواجد حالياً

فادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond repute

بص انا هكلمك عن تجربتى الشخصية,
لما فكرت اشترى عربية بعد ال128, كانت خياراتى تنحصر فى الشاهين و اللانوس و اللادا 2110.
و كانت نصيحة الجميع هو عدم الخروج عن الفيرنا أو اللانوس,
لكن محبتش العربيتين دول, لا شكلا و لا موضوعا و لا أى شىء.
و جبت الشاهين ال1600 رغم انها كانت أغلى واحدة.
تقفيل التابلوه خاصة الكونسول الوسطى مكنش اد كده, و حجم الرفاهية ليس كبيرا و ده كان واضح من الوهلة الأولى.
لكن بعد ثلاثة سنوات و 70 الف كيلو انا راضى تماما عن اختيارى.
70 الف كيلو بلا مشاكل تذكر لسيارة تعتبر رخيصة مع الاستخدام القاسى و اهمال الصيانة فى معظم الأوقات هو انجاز أكثر من جيد, بالاضافة الى متعة القيادة و صوت المحرك و عصبيته.
فى المقابل ليا صديق مشى مع التيار و اشترى فيرنا من 3 سنين تقريبا بعدى بشهر, لكن عمل بيها 30 الف فقط,
و النتيجة أن صديقى غير اسطوانة الدبرياج و واجه مشاكل بالسخونة و هو غير راضى عن السيارة بتاتا, من ناحية الأداء و متعة القيادة و الجودة.
و عندما قدت سيارات أغلى كثيرا من الشاهين مثل اللانسر و الكورولا شعرت بالرضا أكثر و أكثر خاصة لناحية القيادة.
مازلت أستمتع بقيادتها و هى لا تخذلنى أبدا, و لم أواجه أبدا مشكلة فى التصنيع و لا مشكلة ميكانيكية تذكر, كما حافظت السيارة على أدائها كما الجديدة بعد ال70 الف كيلو الاولى.
أما مشاكل التابلوه فلم تتعدى تلف بكره التكييف و كسر فى ذراع وحدة رفع الزجاج, و أصلحتهم بسهولة, مع ملاحظة اننى ثقيل اليد عموما.
و لحد دلوقتى مفيش اى عربية خيشت فى نافوخى من سواقتها غير ال128 و الشاهين و البيجو 405.
حتى المرسيدس لما سقتها لمسافة قصيرة مدخلتش فى نافوخى و لا اقنعتنى.

سيبك من اى حاجة,المهم الماكينة!

أخر مواضيعى :
اختبار الفيات برافو 120 حصان تى جيت.

وداعا يا ايها الصقر الجسور
قضيت معكى أحلى ايامى.

فيات برافو مرحى مرحى
قديم 02-08-2009, 04:17 PM
Etsh Etsh غير متواجد حالياً

Etsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond repute

يا جماعة كل واحد كان عندو رأى و كل رأئى كان فعلا رائع و ليه مميزاتة بس القصة إن أنا فعلا مافيش عربيىة ما فصصتهاش فى السوق من أول الكورى اللى مع إحترامى الشديد للكورين كنت بشوفها و أقول بردو أهو الواح يوافرلو قرشين و أنا جوا نفسى بقول "يا واد العربية هتتفرك تحت رجللك فى إسبوع ...و إليكم كل ملاحظاتى عن السيارات التى رأيتها و على رأى كوكى ....أنا محسوك و بالتى يمكن تشوفوا تفاصيل كانت غايبه عنكم و يارب تفيدكم....ودى العربيات اللى أنا شوفتها

1- كيا سيراتو......فر رأيى أن الكوريون وجدو أن أنسب طريقة لطناعة التابلون الداخلى و تقفيل فرش الباب و الصالون هو التعاون مع الشركة المصرية "الهلال و النجمة الذهبية".....بذمة دة مش عيب يعنى كل الهيلمان اللى بره دة و الجمال اللطيف اللى أنا مستغربو على التصميم الطورى ...ما أحنا مش متعودين أن الكوريين يعملو عربية تصميمها و روحها أوروبى كدة بس أنا عرفت السبب...مصمم السيارة هوا نفسه مصمم الأودى 4 و 6 و هنا عرف السبب...الراجل عملها من برة و الكوريون أقفلو من جوة......طبعا عربية ماتتركبش بعد لما لقيت كل الناس ركبها ...و أنا ماشى يت أما على يمين او شمالى ......ورايا...قدامى ولما أشم أنفاسى و ملقيهاش ماشيا حوليا.....أوف أحمدك يارب .......يادى النيلة القيها مرزية ركنا على بع مترين على جنب ......هو أيه النظام هما بيوزعوها على علب السمنة فى كارفور و اللا أية......المهم بجد عربية ماتتركبش خصوصا أن بردة أسعا قطع غيارها ولا الألمانى ؟؟؟؟؟؟؟و سعر إعادة بيع منيل و مهبب.....طب أركبها لية بقى.

بس الحق السيارة كبيرة....شنطه واسعة....سعر منافس بكل الكماليات دى لو أنت عاوز تركب و متبصش للكلام الفاضى بتاعى ده

2- هوندا سيتى.....مش عايز أقوال التصميم الأمامى لو حد يفتكر الشيفى الأفيو مع تعديل شكا الشبكة يبقو توأم ناهيك عن الخلفية المقلة للبلى أم....بس ماشى الحال مش مشكلة ماهو الناس برضة دمغها صدة من التصميمات أو يمكن المصصم كانت حماتو ٌارفاه شويتين و مزاجو مش رايقك يعمل شكل جديد فا قلب الشركة و إدها مندا على دة كربونة و الحال مشى ....و قب و غطس بالهوندا سيتى ....طيب مافيش مشاكل .....مت جوة لا يختلف الوضع كثير عن الجار الأسيوى و واضح أن ضيق العينين عند الناس دى خلاهم مش فاهمين الفرق بين البلاستيك و الفيبر أو الرابر ...فطلعت برضو بلاستيك من جوه و الأنيل أن فى فرغات عجيبة بين الزجاج و الصاج الداخلى و الفرش تسمح بتحويش أكوام من الأتربة و كأنك هاتاجر فى التراب ...طيب ماشى الحال شغال يا جدعان......قالوا تقفيل ماليزا....ماشى ماشى عديها أهو الناس كلهم عنايهم ضيقة هى فارقت ياعن هاعرف الماليزى من اليابانى......

حقاها....متور لطيف يعنى 1500 سى سى و 125 حصان ...كلمة من بق مهندس جو التوكيل "هوندا لم تنتج سوى سيفيك و الباقى عك"رغم معلومة مهمة جداً هاذكرها فى نهاية الموضوع أن طريقة قياس القدرة الحصانية للسيار تختلف فى دول أوروبا عن الدول الأاسيوية....و الأصح الطريقة الأوروبية لأنها بتكون أكثر تحد يد و نتزاهة......

طيب ماشى .....لما نبص على السيفيك...رغم أنى مش بحبها بشكل شخصى و ليس عيب بالسيارة

3- الهوندا سيفك
طبع مش كلام كتير...عربية مهولة موتور أكثر من رائع طيرى يا نورماندى تو بجد ....عربية طلقة....تصميم داخلى لطيف بس مش واو يعنى.....و العربية لا غبار عليها و لا نص كلمة اللهم الا قطع غيا نار يا حبيبى نار....اليارة لا تلائم الشوارع المصرية نهائيا ....واطيه أوى وطبعا أنتو سيد العارفين شورعنا حرير فى حرير و مافيش أى بلاليع ...ابداً أبداً......و المطبات الصناعية أيه ....يادوب كل 200 كيلو...فتأكد أن يوم ما هاتشتريها أكيد هاتحفظ عليها لأنك مش هاتمشى جو البلد أكتر من 60 ولما توصل أبق كلمنى إن شاء الله أو خليك مديها مارينا رايح جالى بس شوف هنيدى و فؤاد رجعوا من الإسماعلية ولا لأ لزوم الصحبة

طيب ها يل سيدى عندكوا أية تانى...."بقول لأصحاب المعارض".....عايز كدة حاجة حصوى نقاوة تكون من على وش القفص......قللى بس ...طلبك عندى

4- فيتارا...........ردى كان واضح و صريح............. أمش أنجر ياد من هنا و هاتللى حد كبير أكلمو.....دا انا لو حطيت جوجو فى الشنطة مش هاتكفيها ....و أية الزراير البلاستيك البيضة اللى فى التابلون دى .....هوا أنا راكب اله حاسبة.......ناهيك عن عدم توافر قطع الغيار....و بجد بجد كان أحسن لو عملوها كرسيين بس عشان الكنبة اللى ورا دى ماتنفعش تكون الا كنبة العمدة يقعد كدة و يستربع عشان لمو أخذة الأرض لسة البت مسيقاها ......هوا فى مكتن أحط رجللى يا عم أنت ...و بعدين دى الكنبة أخرها نفرين محشورين و بكريم كمان عشان ما يعملوش شرز فى بعض و هما قاعدين.....المهم .......خلصنى أقلب دى و هات اللى بعدو

العارض: ماشىطب تعلى شوف دى

5- مازدا 3 airo
واو أنا بحب العربية دى ....تابلون شيك و لذيذ ....عربية شقيو و برستيج....بس أأأأأأأأ واطية أوى ....قالى يا باشا دى عفشة مصفحة ز للأمانة صديق يقتنيها قاللى أنو دخل بيه فوق الرصيف ولا الهوا....قلت ماشى ....ماهوا نفس الصديق قالى برضو أنها حوت بنزين و للأمانة يا جماعة كل ما أفتكر لما كنت راكب معاه و لقيت مؤشر البنزين بيتحك أقول يا نهار أسود ...ودى تكنولوجى جديد دى ولا أسه العربية بتشتغلنى و جعانة عتوزلها هابر بنزين ؟؟؟؟؟؟؟بصراحة أحنا رحنا من حلوان ل 6 أكتوبر ب 20 ليتلر .......نهار مهبب بقى دى عايزلها ميزانية لوحداها يعنى أنزل أجيب اكل البيت اول كل شهر من كارفور و أاشتريللى برميلين بنزين فى أيدى من موبيل وان من بره.....كلام غريب.....الملحوظة الأخيرة و دى بتجربة العربية سحباها مش الواو تقيلة قوى....مافيش وكيل أنما مركز صيانة معتمد أوتو سمارت ....ياعنى لو إتهبش فى دماغو فى يوم و حب يتاجر فى لبطاطا و يبطل عربيات يبقى ياللا السلام أروح أصلح عند أبو رامى.....مش مستريحلها......المهم قلت دا أنا شكلى مش هاركب كدة ....فوت بقى ماهو لازم يكون فى عيوب برضة على رأى "كوكى" مش كدة ولا أية....طيب أنا بكلم العاض....سيبك من دى هات حاجة تانى دور كدة فى المخزن تحت المكتب و قب لى بحاجة للزباين الخصوصى....رد بالسيارة الأتية

6- تيريوس.............بس ماتكملش يخرب بيتك دا انت فاهم غلط خاااااااااالص أنا راجل يا ابن مش فوفا.....أقلب دى

7-قالى أية رايك فى دى ....."ليفنيا نيسان" قلت له كلمة تانى و هاقولك ناديلى صاحب المعرض ....دى تقفيل صينى يا رمة هو فى فور ويل و يابانى ب 114000 دى ولا البعكوكة...بس العربية و للأمانة مش وحشة بص مش هاركب فانوس رمضان الصينى مع الإعذار ل حلو يا حلو.............أنجر بقى و ورين حاجة عليها القيمة بقول للعارض

طب بص دى دى لسة نازلة و يابانى و تحفة

8- نيسان بلو بيرد......رغم عدم حبى للنيسان رغم أنها أجمل المواتير هدوء....متسمعش حاجة و لا كأن العربية دايرة...بس أهو مافيش بينى و بينها عمار فوق روس بعض.....بس السراحة العربية شفتها من ورا شدتنى .....يا ولاد الأية يا حرامية .....قلبتو ال ألفا روميو و سقتو أسبرينة تصميم موديل 2009 مش فاكر القم كام بظبط بس قلت و مالو ...يالا أهو الناس تفتكرنى راكب الفا جديدة.............المهم لفة صغيرة حول السارة للوصول للمقدمة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟طن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟أية الوش العفش اللى مسروق من لكزس بغباوة دة.....بصراحة قرفت و مشيت قبل مسال عن إمكانيات السيارة اللهم إلا أنها تقريبا ب 1420000 ......ياسلام و الله دا النيسان إطورو أوى و نسيو أنهم فى ذيل قائمة المصنعيين اليابانين يعنى أول ما يشطح ينطح.......يلا يلا اللى بعدو ....أدينى يا معلم

العارض طيب لانسر.................أنا ولا هاتغلط ولا أية .....ماشى العربية لذيذة بس مش ليا و مش عاوز أعرف عنها حاجة و لو كانت نانس عجرم هاتطلع من الكبوت كل ما أجى أدور العربية..........لو كان التصميم غير كدة كنت بصيت بس انا رأيى أن ميتسوبيشى لم تخرج تصميم ناجح فى مثل الفئات المنتشرة فى مصر سوى كولت....و القديمة كمان عشان الجديدة عربية لبن أصلا....و أيضا الريفوليوشن و مش منتشرة فى مصر......هات واحدة تاني

المهم يا جماعة العارض كان جثة و أنا ياولدة صغنن.....حسيت أنو عتوز يأكلنى أو يادوب يسلك سنانو بيا ....بس أية أوعى دنا الزبون ياد......ولا نص كلمة ....أمشى...أمشى.....ورينى يالا ....بعنطزة بعد ما دارة الفكرة بتاعت أكلى فى دماغى و أنا هافطس من الضحك وماسك نفسى ....بس المصيبة مراتى فطسانة ضحك من اللى بعملو ....و جوجو أية ماتتوصاش ورا مامتها ...وكررركرررركككررر...يا ولاد الأيه هاتفضحونا....يالا يا باشا أيش بدك تورينى تانى

الراجل بق محتار و أيدو بتتمد يشاور على توارج...ذى مايكون قاللك لما أكسر أبن الأية اللى مش عاجبو حاجة دة....بس قبل ما يكمل ......مسكت رجلو........ممممم قصدى أيد مهو لو شالو دى و حطوا دى مش هاتفرق باقولكم جثة متحركة.......قلتلو لا أنت فهمت غلط يا باش أنا بتكلم فى 150000 لحلوح مايزيدوش نص جنية و إلا انن مش عايزنى أجيب بيبسى لجوجو و أنا خارج ولا أية....................ار تسمت على وشة إبتسامة سخرية و كأنو كسارنى.........فسيبت مراتى عالية ماهى حسيت..........أيه هما 150000 قليلين ولا أية...هو أنتو يعنى بتبيعوا كام عربية فى الشهر ب 150000 ............بس يا مودام أهدى .........أنا مراتى AUC بس لو فتحت على حد يبق أمو داعية عاليةوراحت فاتحللو مسلسل ردح بالأنجليزية محترم الراجل مافهمش ولا كلمة .....و أنا بس يا سيتى هوا الراجل م قلش حاجة المهم هدأتها و جوجو طرت القاعدة بمسلسل ضحك عل مامتها كل ماتشوفها بطلتم لاوندى.....المهم يا ريس أه النظام قالى طب بص دى

9-فورد.............ياعم أنت بتهرج هو من أمتى فورد كان ليها مكان فى مص ولا وكيل ...لا لا بلاش دى

زهق و قاللى طب بص على العربيات و شاورلى لما تختار......وقبل ما يتحك متر أبصت عينى النور....كنت فين ياجميل و أنا تايه عنك

10- جولف 5 ..................بقيت بكام دلوقتى ....قاللى 150000 ....قلت فل فى الميزانية .....لسة بركب مرات قالتلى تانى طب ما انت كان معاك ال 4 و طلعت عينك.....قلتلها مش مشكلة دى طليقت القديم و أهى اتعدلت اكتر و إحلوت...........والله يا جماع اللى حصل كان فى الأتى لأانو كان كأنوا مشهد من فيلم كومدى لمستر بين لدرجة أن الراجل ضرب كف بكف و فطس من الضحك...و كان كالأتى

فتحت باب السواق ....دخلت.......عديت من جوه للكرس المجاور .....فتحت الباب اللى جنب السواق و خرجت.....بقلها يالا يا ست الظاهر أنا مش هاركب ...أنا هاروح أشتر قطر أيه رأيك
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ معقول؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟أيه ده يا جماعة كل الجما و العضلات دى و أبص القى التبلون مسح كدة...و زورارين بلستيك للشباك ....يعنى قدام بس .....ايه التابلون الفقير دة................لا يا عم يفتح الله دا الدوجان التبلون فى شكل عن ده......هما الألمان أتغرو بإمكانيات العربية و قلولك دول عاوزين ميكنة جرى و بس فا مش مهم من جوة ولا أية..............يلا ماليش معاكى نصيب ي جولفة ياتحفة شكل خارجى ووحش يسكن باطنك بس نسينى تتزوقى شوية لزوم الشياكة للى راكب جوة

المهم مشيت....رحت مركزين بيع أخرين منهم أوماترا اللى أنتو عارفين قصتها دلوقتى....و كمان الهندسية عشان الليون ...اللى أنا ماشوفتلهاش عيب حتى الأن سوى إعادة البيع ....و دى أنا عامل إتفاقية كامب ديفيد مع مراتى عاليها تخدها بعد 5 سنين و نبع البونت و أنا أجيب حاجة تاني؟؟؟؟عشان المسلسل يرجع يجيب نفسة من تانى فا يارب "بى أم وان سريوس" عشان أخلص من تلاكيكى دى..

وإلى أن أكون قد قررت هاشترى أيه ....أركم قريبا
قديم 03-08-2009, 05:35 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

احييك يا اتش علي طريقتك مره اخري
و احب اطمنك
ان انا حلمت انك مش حتشتري عربيه خاالصptmnlo123per145
لا بجد بتمني من ربنا يوفقك بعربيه كويسه
بس الصراحه اللي بيبقي عامل زيك كده(محسوك اوي علي رأيي كوكي ) بيقع واقعه مالهاش حل
اتمني انك يبقي حظك افضل بكتير و ما تزعلش من كلامي يا باشا

حـازم خـضـر

قديم 03-08-2009, 07:04 AM
الصورة الرمزية ayman abdelrazek
ayman abdelrazek ayman abdelrazek غير متواجد حالياً
التخصص العملى: sales director

ayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond repute

اولا انا متابع موضوعك من الاول للأخر
ولا انكر اعجابى الشديد بأسلوب حضرتك فى السرد
وايضا لا انكر عليك ترددك ودراستك التفصيليه لكل الخيارات المتاحه
ولا اعتبرك محسوك زى ما كوكى بيقول لأنهم 150000 لحلوح على رأيك
يخلو الواحد يحسوك اذا لم يكن كذلك.

وموضعك اتش تحول الى تقييم لمدارس السيارات وارآك المستنيره والتى
تنم عن شخص خبير فى هذه الجزئيه وخاصة فى مشاركتك الأخيره.

ومن كلامك حسيت انك حابب تكون:
- متميز
-تحب الاداء الرياضى
-تعشق المدرسه الاوروبيه والايطاليه على وجه الخصوص.
-لا تفكر تفكير اغلب المصريين (هتجيب كام لما اجى ابيعها)
-تريد سياره شنطتها تساع حاجة جوجو من عجله لكار سيت........الخ.
- انتيريور فخم او بمعنى ادق خاماته وتقفيله منمق وممتاز
-عوامل أمان مناسبه
- تكون فى حدود ال 150000

مش عارف ليه شايف انك تركز فى المدرسه الفرنسيه

من غير ضرب لو سمحتواptmnlo123per184

مع ان المدرسه الفرنسيه لم تكن فى خياراتك تماما ولا حتى تحدثت عنها بخير أو بسوء.

وعالميا يقال عليها

Unfriendly technology

لكن ان جيت للحق هتلاقى ال 308 فى حدود امكانياتك الماديه(الخليجى) وهترضيى أداؤك الرياضى
وهتحس بأنتيريور خرافى فضلا عن التميز .

كما هو موضح بالصوره تابلوه حكايه ودى اللى فى مصر برضه كده

وممكن ال307 لسه بيتباع منها جديد حتى الأن واعتماديتها بقت كويسه جدا فى مصر

وقطع الغيار بتاعتها متوفره بشكل بشع

انا لا اقترح عليك المدرسه الفرنسيه لأنى منتمى اليها ولكن لأنى حاسس
انها هتبقى متماشيه مع متطلباتك

وارجو الا اكون قد اطلت عليك وشكرا

أبو الفتوح رئيسأ

الكلمات الدليلية
fiat, فيات برافو