العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو داستر Duster

رينو داستر Duster 2009; A multi terrain vehicle available in 2 and 4 wheel drive versions built by Dacia The Dacia Duster is the first crossover SUV developed by the Romanian automaker Automobile Dacia. Officially revealed on 8 December 2009, it became available in Europe from 18 March 2010

قديم 11-05-2012, 12:14 PM
thassan thassan غير متواجد حالياً

thassan is on a distinguished road
للاهمية رد: رابطه ملاك و محبين الرينو الداستر

يا ريت اللى إشترى الرينو دستر الكاملة 4x4 و جربها يقول لى عن تجربته ( عيوب و مميزات) لأنى ناوى أشترى واحدة.
و شكرا لأعضاء المنتدى الكرام
قديم 31-05-2012, 02:25 PM
tamerfathy82 tamerfathy82 غير متواجد حالياً

tamerfathy82 has a spectacular aura abouttamerfathy82 has a spectacular aura about
عاجل رد: رابطه ملاك و محبين الرينو الداستر

بجد يا جماعى العربية دى عجبانى اوى وعايز اجيبها 2*4 بس انا قلقان من حتجة مهمة اوى ان العربية مش منتشرة خالص مع ان انا شايف ان سعرها جامد جدا بس مش منتشرة مع ان هى نازلة من 2010 ودى بجد حاجة قلقانى فى حاجة كمان انا عمرى ما كان معايا عربية رينو كنت عايز اعرف ايه نظام التوكيل يعنى كويسين ومحترمين ولا لآ وهل قطع الغيار متوفرة ودى برضو مهمة حد يا جماعة يطمنى علشان عايز احجزها بس متردد جدا وشكرا
قديم 01-06-2012, 08:44 PM
الصورة الرمزية ابو هيما
ابو هيما ابو هيما غير متواجد حالياً
من انا؟: أعمل ليومك كأنك تموت غدا
التخصص العملى: مرشد سياحى
هواياتي: العاب القوى والقراءة

ابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رابطه ملاك و محبين الرينو الداستر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamerfathy82 مشاهدة المشاركة

بجد يا جماعى العربية دى عجبانى اوى وعايز اجيبها 2*4 بس انا قلقان من حتجة مهمة اوى ان العربية مش منتشرة خالص مع ان انا شايف ان سعرها جامد جدا بس مش منتشرة مع ان هى نازلة من 2010 ودى بجد حاجة قلقانى فى حاجة كمان انا عمرى ما كان معايا عربية رينو كنت عايز اعرف ايه نظام التوكيل يعنى كويسين ومحترمين ولا لآ وهل قطع الغيار متوفرة ودى برضو مهمة حد يا جماعة يطمنى علشان عايز احجزها بس متردد جدا وشكرا
أتكل على الله وهاتها ومش هاتندم خالص , العربية دى عاملة أنقلأب فى أوربا بس نصيحة هات الكاملة اللى يعنى هى بيسموها دفع رباعى ودى سعرها 134 ألف من عند الطارق ومن التوكيل بتبقى ب 135.500 دى صفقة رابحة أن شاء الله وأكيد اللى جابوها هنا يقدروا يفيدوك أكتر منى .
ولو مش مصدقنى أدخل على موقع يوتيوبwww.youtube.com وأكتب كلمةDacia Duster off road ومبروك مقدما

ً

شـــــــــــقة مفــــــــــروشة للبيــــــــــع بــجــنـــــــــــــــوب
ســــــــــــــــــــــين اء

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
"خيركم للناس أنفعكم للناس"
صدق رسول الله

قديم 02-06-2012, 01:31 AM
tamerfathy82 tamerfathy82 غير متواجد حالياً

tamerfathy82 has a spectacular aura abouttamerfathy82 has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو هيما مشاهدة المشاركة

أتكل على الله وهاتها ومش هاتندم خالص , العربية دى عاملة أنقلأب فى أوربا بس نصيحة هات الكاملة اللى يعنى هى بيسموها دفع رباعى ودى سعرها 134 ألف من عند الطارق ومن التوكيل بتبقى ب 135.500 دى صفقة رابحة أن شاء الله وأكيد اللى جابوها هنا يقدروا يفيدوك أكتر منى .
ولو مش مصدقنى أدخل على موقع يوتيوبwww.youtube.com وأكتب كلمةDacia Duster off road ومبروك مقدما

ً

الف شكر وربنا يطمنك بارك الله فيك
قديم 12-06-2012, 05:47 PM
beeronasr beeronasr غير متواجد حالياً

beeronasr is a jewel in the roughbeeronasr is a jewel in the roughbeeronasr is a jewel in the roughbeeronasr is a jewel in the rough

العربية دى بالذات فبها ما يسمى: value for money يعنى حلال الفلوس اللى بتدفع فيها و خاصة انها بسعر حلو جدا على الامكانيات اللى فيها اللى تخلى اقرب منافسيها اغلى بحسبة 30 الف (انا بتكلم على ال 4x4 ).
الاستاذ تامر: عذرا - انا لسة شايف رسالتك على الخاص النهاردة - احب اطمنك ان العربية جميلة ما شاء اللة و سحبها كويس جدا على حجمها و حتى لو محمل جامد او فاتح تكييف السحب مش بيتأثر - كمان اتزانها عالى و جامد فى السفر و دى أهم ميزة كانت مخوفانى لانى بأسافر كتير.
موضوع الانتشار دة انا أختلف مع حضرتك فية - لان العربية نزلت مصر اواخر 2010 ثم قامت الثورة اول 2011 و دة كان وقت صعب لمبيعات اى عربية - و بعدين العربية عليها قوائم انتظار عالية و مافيش عربية داستر بتدخل مصر و تستنى فى المعرض - بتتخطف وقتى لانها بتكون محجوزة مسبقا سواء من التوكيل او المعارض المتخصصة و دة يبرر انك ما تلاقيش داستر معروضة فى اى معرض.

الكلمات الدليلية
4*4, 6 سرعات, امان, الرا-حه, اوف رود, duster, بنزين, توكيل, تقرير, تقنيه, جيب, رينو, صحراء, renault, suv, غرز, عزم, وعره, جيب شيروكى, رينو داستر, كماليات السيارت