العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > برايد Pride

برايد Pride اقدم سيارات كيا انتشاراً فى مصر تم اعادة تجميعها استنادا على موديل فورد - مازدا المسماه فورد فيستيفا او مازدا 121 ويعاد تصنيعها فى ايران وسوريا حتى الان

قديم 12-05-2011, 11:41 AM
ABD_CHEMIST ABD_CHEMIST غير متواجد حالياً

ABD_CHEMIST will become famous soon enough
افتراضي رد: رابطة ملاك الكيا برايد

السلام عليكم
بعد طول بحث الحمد لله ربنا كرمني وجبت برايد سيدان اوتوماتيك كامله2002 ب 38000 هل السعر ده كويس؟
بس أنا عايز اعرف مكان كهربي كويس في الجيزةاو المعادي عشان الكهربا بتاعهتا حاسس ان فيها مشاكل ومش عايز اي حد يلعب فيها عاوز حد كويس وشكرا
قديم 12-05-2011, 11:23 PM
المناور المناور غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Network Administrator

المناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة muhamedaly مشاهدة المشاركة

يشرفني الانضمام للرابطة .عندي كيا برايد 2002 اوتوماتيك.سيارة جميلة خاصة انني اشتريتها بعد 11سنة من استعمال الفيات .الاول 127 لمدة 7 سنين.ثم شاهين 3 سنين بس بصراحة عربية مش حلوة من ناحية النعومة والرفاهية.انا بعتبرها سيارة اجرة فقط مع احترامي لمالكي الشاهين.ثم اشتريت 128 لمدة اسبوع وحسيت بفرق لانها كانت 1100 سي سي وبيعتها علي طول.ولما قراءت عن الكيا حبيتها وربنا كرمني بالسيارة اللي معايا والحمد لله.السيارة اقتصادية للبنزين.جراية وصلت بيها لل150 بس بعد كده ندمت لان بحب السرعة 100 مش اكثر.ناعمة .صالون واسع .واهم حاجه انها عالية عن الارض.ويا رب يبارك فيها خاصة اني مكنتش احلم اركب سيارة كوري.الحمد لله.وشكرا
مرحبا بيك يا استاذ محمد ياريت لو تنقلنا تجاربك مع العربية من حيث الاعطال اللى واجهتك وحليتها ازاى وهل فيه كماليات ضفتها للعربية وكل حاجة عن العربية

والكلام ده مش موجه لاستاذ محمد بس ياريت كل ملاك البرايد يعملوا نفس الحكاية للافادة

رابطة ملاك الكيا برايد
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=54002
قديم 12-05-2011, 11:33 PM

المناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ABD_CHEMIST مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
بعد طول بحث الحمد لله ربنا كرمني وجبت برايد سيدان اوتوماتيك كامله2002 ب 38000 هل السعر ده كويس؟
بس أنا عايز اعرف مكان كهربي كويس في الجيزةاو المعادي عشان الكهربا بتاعهتا حاسس ان فيها مشاكل ومش عايز اي حد يلعب فيها عاوز حد كويس وشكرا
وعليكم السلام ورحمة الله
بالنسبة للسعر فهو غالى شوية بس مش مشكلة المهم الحالة ولو كانت كويسة فيغور القرشين الزيادة المدفوعين المهم العربية تبقى مريحة معاك ومتقرفكش أنا برضو كنت جايب عربيتى غالية عن السوق بالفين جنيه بس الحمد لله العربية عمرها ما قلت بأصلها معايا وده المهم ، وكمان ادينا بنتعلم.

ياريت تقولنا اخبار الاوتوماتيك معاك ايه ؟ واستهلاك البنزين بيعمل كام ؟

بالنسبة لكهربائى فأنا معرفش حد للاسف بس بإذن الله تلاقى حد فى الرابطة يفيدك

وأهلا بيك معانا فى الرابطة

رابطة ملاك الكيا برايد
قديم 12-05-2011, 11:44 PM

شكرا لمشرفنا بدر بسيونى على تنسيقه الموضوع

رابطة ملاك الكيا برايد

التعديل الأخير تم بواسطة المناور ; 12-05-2011 الساعة 11:51 PM
قديم 21-05-2011, 05:55 AM
ABD_CHEMIST ABD_CHEMIST غير متواجد حالياً

ABD_CHEMIST will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المناور مشاهدة المشاركة

وعليكم السلام ورحمة الله
بالنسبة للسعر فهو غالى شوية بس مش مشكلة المهم الحالة ولو كانت كويسة فيغور القرشين الزيادة المدفوعين المهم العربية تبقى مريحة معاك ومتقرفكش أنا برضو كنت جايب عربيتى غالية عن السوق بالفين جنيه بس الحمد لله العربية عمرها ما قلت بأصلها معايا وده المهم ، وكمان ادينا بنتعلم.

ياريت تقولنا اخبار الاوتوماتيك معاك ايه ؟ واستهلاك البنزين بيعمل كام ؟

بالنسبة لكهربائى فأنا معرفش حد للاسف بس بإذن الله تلاقى حد فى الرابطة يفيدك

وأهلا بيك معانا فى الرابطة
ربنا يبارك فيك
بالنسبة للاوتوماتيك فهوا جميل جدا ولو عاوز تشد بيجيب معاك
واستهلاك البنزين تقريبا عامل 185 كم فى الصفيحة
لكن فى صوت زنة خفيفة فى التابلوه بتروح وتيجى مش عارف ليه
كمان فى صوت كركبة من العجل والعربية على سرعة بطيئة
اتمنى لو تفهمنى الحاجات دى من ايه وشكرا

الكلمات الدليلية
اسعار قطع غيار, برايد, kia pride, pride, عصفورة, كيا برايد