العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 113

قديم 07-10-2010, 07:54 PM
الصورة الرمزية maxxatta
maxxatta maxxatta غير متواجد حالياً
من انا؟: راجل بحب العربيات جدا
التخصص العملى: محامى
هواياتي: اسمع مزيكا والافلام الغربية وده غير قيادة العربيات بمزاج

maxxatta has a spectacular aura aboutmaxxatta has a spectacular aura about
افتراضي تقرير ال1000فى a113

بص يا استاذنا اولا هى عربية من ناحية الكماليات ممتازة جداكل الى انت عايزه موجود
اما من نايحة الشكل هى فعلا عربية تخليك ماشى وسط العربيات الاخرى مش مكسوف زى اللادا مثلا او المابل الو العربيات الغريبة
من ناحية الوسع العربية ركبت فيها عائلتى وحماتى واخت زوجتى ولديها طفلان وكانو تمام مش مضيقين ولا حاجة المشكلة فى الشنطة تحس انه مش هتبلى طلباتك لو سافرت وا كنت عايز تحط عجلة او لعبة كبيرة لبنتى
الاداء كماتور المشكلة فى السحب اونت رديت عليها لازم تستنى على الغيار لحا ما تاخد حقك منه عشان تجرى وخصوصا التالت عديم المقدرة لو مكنش التانى واخد حقه
المشكلة فى العفشة فعلا انا بحس بكل حركة فى الشارع تحت رجلى بس مش مشكلة ولا اى ضرر من واحد كنت عندى 128 يعنى الشخللة وكل انواع الاصوات لن لى العربية كل المشكلة فى الاخبط تحت رجلك بس اما الراكب الى جنبك مش حاسس بحاة لانى خليت ابن عمى يسوق وان جلست جنبه ولم احس بحاجة استهلاك البنزين اظن انه جيدا ولما اتمكن من حفظ العربية سوف يكون الاداء احسن
عموما هى عربية لاسرة مصرية مش بتاعة عفرته ا و هزار انا جريت بيها مع هيونداى اكسنت الجديدة السبورت صحيح العزم فارق بس الثبات واضح ثواء كنت لوحدى او معى ناس انا بحس ان العربية تقيلة كمان وده بيان فى البور بحس انه بيقل فى السرعة العالية بعد 80 يعنى
هو ده كل ما فى السيارة وما عليها على فكرة انا رايح اعمل صيانة الالف بكرة او السبت فى العباسية ان شاء الله [/SIZE]

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
قديم 08-10-2010, 12:42 AM
الصورة الرمزية Eng . Mano
Eng . Mano Eng . Mano غير متواجد حالياً

Eng . Mano has a spectacular aura aboutEng . Mano has a spectacular aura aboutEng . Mano has a spectacular aura about
افتراضي رد: تقرير ال1000فى a113

فعلا كل اللى حضرتك قولته ده معايا بالظبط . العربية عاملة معايا 200 كيلو لغاية دلوقتى ، بس فعلا العفشة ناشفة جداااااا ، بس اعتقد انه مش عيب و كمان مش مزعجة اوى . افتكر ان ده يرجع لصغر قاعدة العجلات بتاعة العربية .
العربية فعلا جميلة و امكانياتها حلوة ، و واسعة من جوة ( حاسس انها النسخة المصغرة من الماتريكس ) ، بس انا للاسف مش شايف الكبوت خالص ، مش عارف انا بس ولا هى تصميمها كده ..
بس هى فعلا احسن من الادا الناشفة دى و من السبارك اللى عاملة زى النملة دى ، و سعرها المبالغ فيها اوى .
كنت عايز اسأل هو مركز تكنوسيرفس اللى فى الكيلو 18 فى طريق مصر اسماعيلية ده كويس ولا لأ ؟؟ لان ده اقرب واحد ليا .
و مشكور ياباشا و ربنا يباركلك فيها ؛
قديم 08-10-2010, 08:02 PM
الصورة الرمزية maxxatta
maxxatta maxxatta غير متواجد حالياً
من انا؟: راجل بحب العربيات جدا
التخصص العملى: محامى
هواياتي: اسمع مزيكا والافلام الغربية وده غير قيادة العربيات بمزاج

maxxatta has a spectacular aura aboutmaxxatta has a spectacular aura about
للاهمية رد: تقرير ال1000فى a113

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng . Mano مشاهدة المشاركة

فعلا كل اللى حضرتك قولته ده معايا بالظبط . العربية عاملة معايا 200 كيلو لغاية دلوقتى ، بس فعلا العفشة ناشفة جداااااا ، بس اعتقد انه مش عيب و كمان مش مزعجة اوى . افتكر ان ده يرجع لصغر قاعدة العجلات بتاعة العربية .
العربية فعلا جميلة و امكانياتها حلوة ، و واسعة من جوة ( حاسس انها النسخة المصغرة من الماتريكس ) ، بس انا للاسف مش شايف الكبوت خالص ، مش عارف انا بس ولا هى تصميمها كده ..
بس هى فعلا احسن من الادا الناشفة دى و من السبارك اللى عاملة زى النملة دى ، و سعرها المبالغ فيها اوى .
كنت عايز اسأل هو مركز تكنوسيرفس اللى فى الكيلو 18 فى طريق مصر اسماعيلية ده كويس ولا لأ ؟؟ لان ده اقرب واحد ليا .
و مشكور ياباشا و ربنا يباركلك فيها ؛
انا قولت انها مش زى 128 يعنى عادى اما موضوع الكبوت هو فعلا غير مرئ تماما لازم تعتمد على النور او التخمين
اما حكاية السبارك الى 53 بدون اى سبب وجيه غير انها كورى
انا سمعت قبل كده ان تكنو سرفيس من احسن مراكز الخدمة بعد ابو رواش والعباسية والرابع ابو غالى
وانا رايح العباسية بكرة وهقولك ايه الحصل وياريت يبقى بنا تواصل مع باقى الاسبرانزاوية بس الى a113 بس والى لقاء ان شاء الله

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
قديم 09-10-2010, 12:07 PM
الصورة الرمزية Eng . Mano
Eng . Mano Eng . Mano غير متواجد حالياً

Eng . Mano has a spectacular aura aboutEng . Mano has a spectacular aura aboutEng . Mano has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maxxatta مشاهدة المشاركة

انا قولت انها مش زى 128 يعنى عادى اما موضوع الكبوت هو فعلا غير مرئ تماما لازم تعتمد على النور او التخمين
اما حكاية السبارك الى 53 بدون اى سبب وجيه غير انها كورى
انا سمعت قبل كده ان تكنو سرفيس من احسن مراكز الخدمة بعد ابو رواش والعباسية والرابع ابو غالى
وانا رايح العباسية بكرة وهقولك ايه الحصل وياريت يبقى بنا تواصل مع باقى الاسبرانزاوية بس الى a113 بس والى لقاء ان شاء الله
ياباشا انا ليا الشرف انى يبقى ليا تواصل مع حضرتك و مع كل الاسبرانزاوية ، و خصوصا ان انا و حضرتك تقريبا من احدث ملاك العربية دى فى الوقت الحالى .
و ده طبعا علشان نفيد بعض بأى معلومة متعلقة بالعربية ، و طبعا نفيد اى عضو يحب يعرف اى حاجة عليها ، زى ما عملنا كده قبل مانجيب العربية .
حضرتك كده طمنتنى ان تكنو سيرفس مركز كويس و انا بأذن الله اروح ليه فى صيانة الالف ، لانه اقرب واحد ليا ( بينى و بينه 10 دقايق )
و مستنى تقرير حضرتك عن صيانة الالف و معاملة توكيل العباسية ده للعملاء و اهتمامهم بالعربية .
ربنا يبارك لحضرتك فى العربية ، و لك منى جزيل الشكر ؛
قديم 15-10-2010, 07:59 AM
drasd drasd غير متواجد حالياً

drasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud of

ياريت اللي راح التوكيل يرد علينا ويقول الاخبار ايه