العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 113

قديم 07-09-2010, 05:44 AM
pinkrose pinkrose غير متواجد حالياً

pinkrose is on a distinguished road
افتراضي رد: ايه احسن عربية هاتشباك صينى؟

شكرا جدا ليكم كلكم , فى عربية شفتها وهى byd f0 شكلها عجبنى بردة وهى ب 43الف اية رايكم فيها؟ ولو حد يعرف حاجة تانية هاتشباك وكويسة احسن من اسبيرانزا a113 بس اقل من 60 الف سواء صينى او غيره ممكن يقولى؟
قديم 08-09-2010, 12:03 AM
ahmed_darhos ahmed_darhos غير متواجد حالياً

ahmed_darhos will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aboelesaad مشاهدة المشاركة

انا مش معاك بصراحه

لان الباري من اسوء الانتاج الصيني

وفضلت في اختبارا لتصادم بتاعها و بجداره

تقبل تحياتي
بص حضرتك لما نيجى نتكلم على العربيات الصينى ماينفعش نقول اختبارات تصادم و الكلام ده .. لأنها كلها لم تنجح فى أى اختبار تصادم أوروبى أو أمريكى .. علشان كده هما عملوا فى الصين اختبارات تصاده خاصة بيهم.. يعنى كل الفيديوهات اللى على النت هى من اختبارات التصادم الصينية .. و ده طبعا ذكاء من الصينيين..

حضرتك أنا معاى ام 11 ... يعنى مش ضد الاسبيرانزا ...
بس لعلم حضرتك شركة جريت وول من أعرق الشركات الصينية لصناعة السيارات يعنى سوقها فى الصين أكبر من الشيرى...
و الاسبيرانزا A113 عربية جيدة .. بس مشاكلها كتير.. و أنصح حضرتك تروح أى مركز صيانة اسبيرانزا فى أى يوم و تقابل ملاكها على الحقيقة و تاخد رأيهم.. و من رأيى الشخصى أهم ميزة فيها هى انها منتشرة.. يعنى مش هتلاقى مشاكل فى قطع الغيار..

بس بناء عن تجربة شخصية لاتنين من أصحابى الجريت وول بيرى أفضل منها بكتير.. و أصبح ليها وكيل قوى جدا فى مصر و هو تحالف عزالعرب مع البافارية..

و فى الاول و الاخر صلى استخارة و ربنا يوفقك للاختيار السليم..
قديم 08-09-2010, 01:19 AM
aboelesaad
Guest

للاهمية رد: ايه احسن عربية هاتشباك صينى؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_darhos مشاهدة المشاركة

بص حضرتك لما نيجى نتكلم على العربيات الصينى ماينفعش نقول اختبارات تصادم و الكلام ده .. لأنها كلها لم تنجح فى أى اختبار تصادم أوروبى أو أمريكى .. علشان كده هما عملوا فى الصين اختبارات تصاده خاصة بيهم.. يعنى كل الفيديوهات اللى على النت هى من اختبارات التصادم الصينية .. و ده طبعا ذكاء من الصينيين..

حضرتك أنا معاى ام 11 ... يعنى مش ضد الاسبيرانزا ...
بس لعلم حضرتك شركة جريت وول من أعرق الشركات الصينية لصناعة السيارات يعنى سوقها فى الصين أكبر من الشيرى...
و الاسبيرانزا A113 عربية جيدة .. بس مشاكلها كتير.. و أنصح حضرتك تروح أى مركز صيانة اسبيرانزا فى أى يوم و تقابل ملاكها على الحقيقة و تاخد رأيهم.. و من رأيى الشخصى أهم ميزة فيها هى انها منتشرة.. يعنى مش هتلاقى مشاكل فى قطع الغيار..

بس بناء عن تجربة شخصية لاتنين من أصحابى الجريت وول بيرى أفضل منها بكتير.. و أصبح ليها وكيل قوى جدا فى مصر و هو تحالف عزالعرب مع البافارية..

و فى الاول و الاخر صلى استخارة و ربنا يوفقك للاختيار السليم..

تقبل احترامي

بس علي فكره
والدي من ملاك 516 من 3 سنين
واخويا من ملاك 113
وانا من ملاك الm11 من اول شهر 6/2010

ومحصلش معانا اي مشاكل الحمد لله

واعرف ناس معاهم الباري بيشتكو منها جدا و صاجها مش كويس علي عكس تماما الشيري ماشاء الله بتتحمل و الله حاجات كتير
وعلي فكره عملت كتير الي بتقوله اتقابل مع الناس و اشوف ارائهم لان انا بحب الاسلوب ده اساسا
اينعم لقيت في بعض المشاكل منكرهاش بس مشاكل فرديه وده طبيعي اساسا

اما في كون الاختبارات الصينيه
. فانا عارف انها صينيه و مفيش الا البريليانس دخلت و فشلت بجداره
علي عكس تماما الشيري الي سمعت هتدخل ب m11 قريب جدا في اختبارات التصادم الاوروبيه
ولو دخلت علي فكره هتثبت كفائتها و جدا

وربنا يبارك للجميع

وتقبل تحياتي
قديم 08-09-2010, 02:04 AM
الصورة الرمزية ابو جودة
ابو جودة ابو جودة غير متواجد حالياً
من انا؟: متواضع لله
التخصص العملى: احدى شركات الغاز
هواياتي: قيادة السيارات

ابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant future

مشكورررررررررررررررررر