العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 27-05-2011, 08:54 AM
lordehab lordehab غير متواجد حالياً

lordehab will become famous soon enough
عاجل السيارة بعد ما تدور الار بى ام ينزل والبنزين مش بيزود بالعكس لحد السيارة ما تبطل

انا عندى سيارة رينو ميجان 2005
السيارة بها حاجه غريبة بعد ما تدور الار بى ام يوطى ولما ادوس بنزين مش بيزود خالص بالعكس لحد السيارة ما تبطل
لو سمحتوا افاده سريعه وشكرا لكم
قديم 27-05-2011, 11:35 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: السيارة بعد ما تدور الار بى ام ينزل والبنزين مش بيزود بالعكس لحد السيارة ما تبطل

على فكرة تكرار الموضوع مش لصالح حل المشكلة لان ممكن ناس ترد هنا و هناك و مش شايفين بعض فمش حيساعدوا بعض و العملية حتوه اكتر
لينك نفس الموضوع فى منتدى رينو http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=58048

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 27-05-2011, 12:14 PM

افتراضي رد: السيارة بعد ما تدور الار بى ام ينزل والبنزين مش بيزود بالعكس لحد السيارة ما تبطل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

على فكرة تكرار الموضوع مش لصالح حل المشكلة لان ممكن ناس ترد هنا و هناك و مش شايفين بعض فمش حيساعدوا بعض و العملية حتوه اكتر
لينك نفس الموضوع فى منتدى رينو http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=58048
ايوه فعلا يا احمد بس انا قلت اكتبها فى الصيانه وفى الرينو لو حد يقدر يفيدنى وبرده محدش فادنى
شكرا
قديم 27-05-2011, 12:18 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

طيب ما هو انا نفسى كنت رديت فى الرينو الاول و بعدين شفت ده فبص على الرد فى الرينو و ان شاء الله اعضاء تانية يدخلوا يساعدوا و انا اسف انى زعلتك بس و الله نيتى حل المشكلة بدون تشتت ما بين الموضوعين بدليل انك رديت عليا هنا و مردتش هناك

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 27-05-2011, 12:33 PM

شكرا يا ابو حميد وعلى فكره انا رديت على اسالتك بخصوص الميجان فى الرينو ويشرحتلك اللى تم واكتشفت ان عندك حق الموضوع بيشتت بس هتفهم انا ليه كتبت اكتر من مره لما تقرى ردى فى الرينو
شكرا