العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > ستروين Citroën

ستروين Citroën ستروين Citroën السيارة الفرنسية الاكثر اناقة تمتلكها مجموعة PSA التى تمتلك بيجو ايضا .. موديلاتها سيتروين C4 C3 بيكاسو وبلوريال وبيرلنجو

قديم 24-10-2010, 11:15 AM
الصورة الرمزية احمد الشناوى1981
احمد الشناوى1981 احمد الشناوى1981 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد الشناوى
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السيارات

احمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant future
افتراضي رد: خايف اشتري C3 ارجوكم ساعدوني

يا جماعه انا قريت الموضوع وكل صفحه استنا حد يقول رأيه من واقع تجربته لل C3 مش لاقى
حتى لو كل الستروين وحش زى ما أ/ محمد كامل بيقول انا عايز حد يتكلم عن ال C3 تحديدا يجوز تكون فلته ما بين عربيات ستروين ولو انى بحس ان الستروين عربيات محترمه بس انا مجربتهاش علشان أحكم عليها .
و بعدين احنا فى مصر يعنى نقارن بين المتاح عندنا فى مصر و الى يناسب ظروفنا هنا و فى عربيات محترمه جدا بس واقعه فى مصر لأسباب ملهاش دخل بالعربيه نفسها زى مثلا أن يكون توكيلها ضعيف او حرامى او قطع غيارها ليست متوفره او مبالغ فى سعرها .
عموما احب افكركو ان الهدف من المناقشه هو ابداء الرأى و النصيحه ولا يعقل اننا نعكر صفو حاله الحب بين اعضاء المنتدى لاى سبب
قديم 24-10-2010, 02:00 PM
ahmedromance ahmedromance غير متواجد حالياً

ahmedromance is just really niceahmedromance is just really niceahmedromance is just really niceahmedromance is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AHMEDLADA مشاهدة المشاركة

يا جماعه انا قريت الموضوع وكل صفحه استنا حد يقول رأيه من واقع تجربته لل C3 مش لاقى
حتى لو كل الستروين وحش زى ما أ/ محمد كامل بيقول انا عايز حد يتكلم عن ال C3 تحديدا يجوز تكون فلته ما بين عربيات ستروين ولو انى بحس ان الستروين عربيات محترمه بس انا مجربتهاش علشان أحكم عليها .
و بعدين احنا فى مصر يعنى نقارن بين المتاح عندنا فى مصر و الى يناسب ظروفنا هنا و فى عربيات محترمه جدا بس واقعه فى مصر لأسباب ملهاش دخل بالعربيه نفسها زى مثلا أن يكون توكيلها ضعيف او حرامى او قطع غيارها ليست متوفره او مبالغ فى سعرها .
عموما احب افكركو ان الهدف من المناقشه هو ابداء الرأى و النصيحه ولا يعقل اننا نعكر صفو حاله الحب بين اعضاء المنتدى لاى سبب
قديم 25-10-2010, 01:00 AM
fepsceasar fepsceasar غير متواجد حالياً

fepsceasar has a reputation beyond reputefepsceasar has a reputation beyond reputefepsceasar has a reputation beyond reputefepsceasar has a reputation beyond reputefepsceasar has a reputation beyond reputefepsceasar has a reputation beyond reputefepsceasar has a reputation beyond reputefepsceasar has a reputation beyond reputefepsceasar has a reputation beyond reputefepsceasar has a reputation beyond reputefepsceasar has a reputation beyond repute
رأى رد: خايف اشتري C3 ارجوكم ساعدوني

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AHMEDLADA مشاهدة المشاركة

يا باشا انا معاك تماما لكن الرأى ده لازم يكون له أسس ويتكلم عن حاجات محدده مش عموميات: حلوة ووحشة يعنى اللى معترض بيعترض على ايه بالظبط، الغريب انك تلاقى واحد ما جربش العربية ولا ساقها ويدخل هاتك ياقصايد فيها بل ويقول احصائيات ما حدش عارف مصدرها، انا صراحة ما بحبش النصيحة من نوع صاحب ابن خالتى له واحد جارهم يعرف واحد خطيبته جابت سى 3 ويقعد بقى يقول اللى ربنا يقدره عليه، وطبعا مش هننسى العبارة الشهيرة "بيقولك العربية دى ......."، وما تعرفش مين اللى بيقولك وتسمع كلام عجيب
للأسف بسبب بيقولك تلاقى واحد فى الشارع جاب عربية معينة لازم الشارع كله يجيبها بغض النظر عن أى حاجة تانية وده السبب يا استاذ محمد ان الاسعار النسبية بين العربيات فى السوق المصري لا علاقة لها بالجودة

ابو كمال
قديم 25-10-2010, 02:40 PM
AhmedDiafa AhmedDiafa غير متواجد حالياً

AhmedDiafa is on a distinguished road

من خلال تجربتي للسيارة سيتروين C3 من احسن السيارات اللي ممكن تلاقيها في السوق المصري خصوصا لو انت عايز تركب سيارة مثالية في كل شيء انا افضلها عن اي سيارة كوري او ماليزي او صيني لانك بتركب سيارة بها جميع الكماليات وجميع وسائل الرفاهية وبسعر رخيص اما بخصوص قطع الغيار والصيانة الدورية فهي زيها زي اي عربية لان قطع غيارها متوفرة وكمان مراكز الصيانة موجودة وكمان مش بتعمد علي ميكانيكي معين انا مثلا عربيتي بعملها الميكانيكا عند ميكانيكي عادي بس بيفهم .
نصيحة من واحد ركب السيارة دي اركبها وانت مطمن .

Many Thanks & Best Regards .
Ahmed Diafa
قديم 26-10-2010, 01:00 AM
الصورة الرمزية احمد الشناوى1981
احمد الشناوى1981 احمد الشناوى1981 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد الشناوى
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السيارات

احمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant future

أخيرا الحمد لله لقيت حد بيتكلم على العربيه من واقع تجربته الشخصيه هنا فى مصر
عموما الرأى دا انا مبسوط بيه أوى لأن انا بحب شكل العربيه دى و كنت حابب أوى ان حد تكون معاه وشكر فيها وشكرا لكل الناس الى متفقه معى فى نفس الرأى.