العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

قديم 04-09-2011, 08:59 AM
dr.wael7yran dr.wael7yran غير متواجد حالياً

dr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond reputedr.wael7yran has a reputation beyond repute
افتراضي رد: معايا مقدم 50% وبدور على تقسيط مباشر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة spirit737 مشاهدة المشاركة

معظم المعارض تتبع نفس النظام لأنه نظام بنكى ، لكن يوجد بعض المعارض التى تتيح التقسيط المباشر معها فى حالة المقدم المرتفع (وهو ما ابحث عنه)

اخى الفاضل معلوم ان وصل الامانة + وجود شهود يضمن حقك بالكامل ، ولو الوصل لا يكفى يبقى الشيك اضمن "وهذا لا نقاش عليه"

اخى الفاضل ، بقالى حوالى 3 شهور دراسة لحالة السوق من سيارات وانظمة تقسيط وخلافه ، وبفضل الله اصبحت ملم بكل خبايا التقسيط سواء مع البنوك او البنوك الاسلامية او المعارض ، وتأكد بأن ما اطلبه ليس بالمستحيل ، ولكنه صعب الوصول اليه ليس اكثر ، وفى الفترة اللى فاتت قدرت اجمع بعض بيانات المعارض اللى بتتيح التقسيط المباشر بالشروط المذكورة فى اول الموضوع ، ومنتظر انى احدد المقدم كام بالظبط واتصل بيهم
السلام عليكم
طب ممكن تفيدنا ببيانات الناس دي لان انا كمان بفكر اجيب عربية جديدة
و ربنا يوفقك

Dr.wael el7yran
قديم 04-09-2011, 07:21 PM
k.n.k k.n.k غير متواجد حالياً

k.n.k is on a distinguished road
عاجل عاوز عربية بالتقسيط

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا كنت عاوز عربية ميكروباص تويوتا يابانى الصغيرة او المتوسطة مع العلم انها هتشتغل فى الاسكندرية اجرة وانا هاشتريلها نمر طبعا وهركبها عليها انا كنت عاوز اعرف الكاش للعربيتين كام بس انا عاوز تقسيط
انا معايا مبغ حوالى 100.000 جنيه بس هشتريى منها نمر اجرة ب70.000 جنيه هيتبقى 30.000 جنيه هيكونوا مقدم للعربية وبالنسبة للضمان انا معايا شركه كمبيوتر فى اسكندرية هضمن بيها العربية وتمنها هيغطى تمن العربية ان شاء الله بس انا عاوز اعرف التقسيط عن طريق البنك احسن ولا عن طريق الصالات
والفائدة هتكون كام سنويا
وانهى بنك احسن او صالة فى العروض
واقل قسك ممكن يدفع كام
ومعلش طولت عليكم
قديم 04-09-2011, 07:24 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: معايا مقدم 50% وبدور على تقسيط مباشر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة spirit737 مشاهدة المشاركة

معظم المعارض تتبع نفس النظام لأنه نظام بنكى ، لكن يوجد بعض المعارض التى تتيح التقسيط المباشر معها فى حالة المقدم المرتفع (وهو ما ابحث عنه)

اخى الفاضل معلوم ان وصل الامانة + وجود شهود يضمن حقك بالكامل ، ولو الوصل لا يكفى يبقى الشيك اضمن "وهذا لا نقاش عليه"

اخى الفاضل ، بقالى حوالى 3 شهور دراسة لحالة السوق من سيارات وانظمة تقسيط وخلافه ، وبفضل الله اصبحت ملم بكل خبايا التقسيط سواء مع البنوك او البنوك الاسلامية او المعارض ، وتأكد بأن ما اطلبه ليس بالمستحيل ، ولكنه صعب الوصول اليه ليس اكثر ، وفى الفترة اللى فاتت قدرت اجمع بعض بيانات المعارض اللى بتتيح التقسيط المباشر بالشروط المذكورة فى اول الموضوع ، ومنتظر انى احدد المقدم كام بالظبط واتصل بيهم

اقولك على سر بخصوص وصلات الامانة عارف كام وحد مرفوع علية قضايا شيكات من بنوك ووصلات امانة من شركات تقسيط سيارة وعارف بقلة كام سنة محدش عارف ياخد منهم اى شى وعارف ان كام واحد مكان عملة وسكنة معلوم س محدش قادر يتحصل عليهم ومهماش ناس اصحاب مناصب (بلاش نتكلم بتفصيل اكثر علشان هيكون فى صدمة كبيرة )

مع احترامى لحضرتك ولدراسة حضرتك فى خبايا السوق انا هقولك على سر كمان انسان سال غير انسان جرب والحمد لله انى قبل مكون شخص بيبيع عربيات فانا شخص بيشترى عربيات بالتقسيط من بنوك ومن شركات تقسيط لان كونى صاحب مكتب بيع عربيات فبرضة صاحب مكتب ايجار سيارات وبشترى لنفسى كثير جدا فلما بقول لاى حد عن معلومة بكون مجرب قبلة التعامل دة وعارف اية هو من اولة الى اخرة مش بكون شخص مهمتة انة يسوق بيع عربية ونظام تقسيط وبس
اعتقد كدة الصورة وضحت ومنتظر حضرتك تقولى اخبار بحث حضرتك ولو محتاج اى مشاعدة انا تحت امرك
للاستفسار السريع
09009488
قديم 04-09-2011, 07:38 PM

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استفسار بسيط

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة momo333 مشاهدة المشاركة

اسف مش فاهم موضوع الوديعة دي ممكن توضح اكتر
اعمل وديعة بالمبلغ ال مع حضرتك
يعنى مثال معاك 50 الف اعمل وديعة بيهم هيطلع لحضرتك فائدة صح الفائدة من الوديعة تسدد الفائدة من قرض السيارة وزيادة شوية صح يعنى لو انت واخد قرض من البنك بمبلغ 35 الف بافائدة واصل المبلغ 30 الف انت هتقوم بسداد ال 30 الف من غير الفائدة صح ولما يقرب القسط بتاعك ويعدى منة سنة او اثنين سعتها فك الوديعة وكيش الباقى ال عليك
للستفسار السريع
09009488
قديم 04-09-2011, 07:43 PM

افتراضي رد: مطلوب بروتون ساجا تقسيط 50% من المقدم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rockstarw مشاهدة المشاركة

مطلوب بروتون ساجا تقسيط و هدفع ان شاء الله 50% من المقدم , العربية تكون اوتوماتيك و لون ازرق , ياريت اعرف الاقي الاجنص اللي اقدر اجيب منة العربية , وشكرا .
احتاج صورة بطاقة وايصال كهرباء
للاستفسار السريع
09009488

الكلمات الدليلية
مطلوب شراء سيارة, byd f3, اعلان شراء جيب شيروكى تقسيط, بيجو, تقسيط سيارات, jac, logan, سيارة, سوزوكى ماروتى, tiggo 1600, على وجه السرعة بى ام دبليو, قرض سيارة