العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > حوادث السيارات

حوادث السيارات مواضيع حوادث السيارات للإستفادة منها و محاولة تجنبها

قديم 19-11-2011, 08:50 PM
تامر ديزل تامر ديزل غير متواجد حالياً

تامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond reputeتامر ديزل has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عملت حادثه بعربيتي بس ربنا ستر

اولا حمدا لله على السلامه وقدر الله وماشاء فعل
ثانيا كلام الراجل ده مظبوط ميه الميه وانا معاه من الاول للاخر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة luaai مشاهدة المشاركة

أول حاجة ألف مليون حمد الله على السلامة
وفداك مليون توك توك ماشيين بالعكس بسواقينهم كمان

إللي أنا مغلطك فيه إنك لسه مارفعتش قضية على سواق التوكتوك وتتهمه فيه بالشروع في قتلك بمشيه المخالف لأنظمة وقواعد المرور...
ده أنا لو مكانك كان وهو عامل نفسه ميت عالأرض كنت جبت أجله بحجر ولا حاجة!!!!!!!!وطالما مش واخد منها حاجة أولع في التوكتوك وأسيبه يلبسه هو صاحب التوكتوك أو لو كان بتاعه يبقى أحسن..

بلطجة ببلطجة بأه!!!!

مش عارف في ناس كده مالهاش لازمة ولازم تاخد بالجزمة عشان تخرس وماتتكلمش في اللي ماتفهمش فيه

"من أتلف شيئا فعليه إصلاحه" دي قاعدة شرعية معروفة
أما اللي بيتنازل ويقولك أنا ما باخدش عوض فده بيبقى تنازل عن الحق بشكل أعمى وبيبقى منساق ورا كل اللي بيقولوها زي البغبغانات " أنا ما باخدش عوض" ياسلااااااااااااااام؟؟؟؟؟ ؟؟؟
وولا هو فاهم أي حاجة في البتنجان

طب واحد من اللي بيقولك اتنازل وسيبه ياكل عيش!!!!!
مايعرفش ان الحدود في الاسلام شرعت عشان الواحد لما يغلط يلاقي العقاب الرادع (المساوي لفعلته) وإلا هيتمادى في الغلط طبعا!!!!!
وحضرتك لو ماكنتش عملت اللي عملته (وده طبعا عين العقل اللي عملته واستحالة أسيطر على نفسي ساعتها) كان كل واحد اتضرر من سواق التوكتوك ده أواللي قلده كمان، ذنبه في رقبتك!!!!!!

الحمد لله إنها جت على أد كده والله يعوض عليك
أتمنى ما تتضايقش من كلامي أنا عارف إني حاد شوية
لكن والله لو كل الناس ماسابتش حقها الدنيا هتنصلح حالها إن شاء الله
قديم 21-11-2011, 03:17 AM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute

اولا يا باشا حمد الله علي سلامتك وفداك اي حاجه وانت اللي عملته ده اقل حاجه ممكن تعملها انا عمري مشفت بلد زي مصر ازاي توك توك يمشي مخالف علي طريق سريع ده كده انتحار ليه اولا ثم شروع في قتل الغير منتهي التسيب والجهل والاستهتار ياباشا المفروض كان يتسجن مش غرامه فلوس بس ده لو في اي بلد تانيه كان اقل حاجه 3 سنين حبس واللي بيقول غلبان ده يا جماعه نظام وقواعد لازم نمشي عليها لحفظ سلامتنا ملهاش دعوه بالغلب او التعاطف عشان يتعلم يحترم اقل حاجه القواعد السلامه حفاظا علي الارواح الغاليه جدا وادعو الله ان يحفظنا من كل سوء
قديم 21-11-2011, 03:38 AM
الصورة الرمزية مبارك القناوى
مبارك القناوى مبارك القناوى غير متواجد حالياً

مبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond repute

قدر الله وما شاء فعل حمد لله على سلامتك

جميع المواضيع منقولة للأمانة

لا تجادل احمق فانه ينَزلك لمستواه ثم يغلبك بالخبرة

قديم 21-11-2011, 04:21 AM
الصورة الرمزية MR mido
MR mido MR mido غير متواجد حالياً
من انا؟: i don't do action ... I live it
التخصص العملى: admnistrative coordinator & organizer
هواياتي: dj producer&Playing Guitar&Driving long distances and travel

MR mido is just really niceMR mido is just really niceMR mido is just really niceMR mido is just really nice

الحمد لله انها جت فى الحديد واهم حاجة سلامنك وربنا يعوضك عن المصاريف ديه والتانى يستاهل اللى ات عملتو فيه دول عالم غلط فى غلط عشان يتعلم الادب
قديم 21-11-2011, 05:59 PM
f3lix f3lix غير متواجد حالياً

f3lix is a splendid one to beholdf3lix is a splendid one to beholdf3lix is a splendid one to beholdf3lix is a splendid one to beholdf3lix is a splendid one to beholdf3lix is a splendid one to beholdf3lix is a splendid one to behold

حمد الله على السلامة وكويس انك بخير
وبصراحة انت طيب قوي قوي انك معملتلوش حاجة
انا لو مكانك والراجل ده اتسبب في خربوش في عربيتي كنت نزل كلته مابالك باللي حصل في عربيتك بقى