العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

موضوع مغلق

قديم 18-02-2010, 08:30 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حكايتى مع التأمين...و النصب العظيــم !

يا دكتور مستحيل طبعاً اكون شوفت الرسالة ومش هرد عليها وكمان ازعل فاكيد الرسالة موصلتش لاى سبب
عامة سيف اتصل بالراجل وهو قال انه عنده ما يثبت بيه صحه موقفة وفى انتظار ما سيأتى به من اثبات لتبرئه ساحته عما ورد فى حقة من اتهامات كالتالى
1- عدم تسديد قيمة البوليصة
2- التزوير والتلاعب فى مستندات الشركة
3- كون ما فعلة معك حصل قبل كده بشهادة الشركة نفسها

وطبعا اكتر حاجة محيرانى فى الموضوع ان الشركة تكون محتفظة بيه لحد دلوقتى لو هو عنده سجل من المخالفات بالشكل ده

عامة كلها ساعات ان شاء الله ونعرف كل حاجة

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 18-02-2010, 09:08 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

يا دكتور مستحيل طبعاً اكون شوفت الرسالة ومش هرد عليها وكمان ازعل فاكيد الرسالة موصلتش لاى سبب
عامة سيف اتصل بالراجل وهو قال انه عنده ما يثبت بيه صحه موقفة وفى انتظار ما سيأتى به من اثبات لتبرئه ساحته عما ورد فى حقة من اتهامات كالتالى
1- عدم تسديد قيمة البوليصة
2- التزوير والتلاعب فى مستندات الشركة
3- كون ما فعلة معك حصل قبل كده بشهادة الشركة نفسها

وطبعا اكتر حاجة محيرانى فى الموضوع ان الشركة تكون محتفظة بيه لحد دلوقتى لو هو عنده سجل من المخالفات بالشكل ده

عامة كلها ساعات ان شاء الله ونعرف كل حاجة
والله العظيم يا أبو نورا أنا بعت لك الرساله اللى قلت لك عليها وهى بمثابة تساؤل واستئذان فى نفس

الوقت حتى لا يتهمنى أحد بعمل فرقعه أو انى أؤثر بالسلب على الموقع بأى شىء ! ولما انت لم ترد

أنا فهمت انك غير مهتم !

القصه اللى أنا حكيتها يعلم الله كما قلت لم أزيد حرفآ فيها عن ما حصل ! وصدقنى لم أهدف للتشهير بأحد

لكى يبرأ ساحته ! صورة الايميل مازالت عندى ! والايصال السليم بعد شهر من تاريخ تسليمه الفلوس طبعآ

عندى ! طب فيه حاجه تانيه ! طبعآ بعد ما زميلى راح مكتبهم و فجر المسأله ! تانى يوم هوه عمل مشاركه

فى المنتدى وكتب فيها على مساعدته وباسمها الحقيقى انها نصابه على كيفك و بيحذر الناس من التعامل معها !

و هوه ده السبب اللى جعلنى أرسل لك الرساله الللى قلت لك عليها لكى ألفت نظرك الى مشاركته !

عمومآ هوه ح يحاول يلزق العمليه فى مساعدته ! بس مش هيه اللى جت لى البيت ولا هيه اللى أخدت منى الفلوس

ولا هى اللى بعتت لى الايميل المزور ! فيه مثل بيقول " اذاكان اللى بيتكلم مجنون يبقى اللى بيسمع عاقل ) !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per1127

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127
قديم 18-02-2010, 09:20 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

الدكتور بولبلان طبعا انا كلمت حضرتك لما قرات الموضوع واخذت نمرتك من وائل وبقولها تانى انت لو مش مستريح وعايز اى مساعدة ان شاء الله اقدر اساعدك وال انا مستغربلة انك الموضوع من مدة ولم تسال او تحاول انك تستفسر عن وضع التامين رغم انك لما كنت عايز تشترى العربية سالتنى اكثر من مرة ومشترتش من عندى صح طيب لية معملتش كدة فى التامين مسالتنيش لية ولما حصلت المشكلة مقولتش لية وبلغتنى على العموم ال حصل حصل واتمنى انك لو محتاج اى شى تقولى وربنا يسترها دة الجزء ال يخص حضرتك صح

كون اننا ننتظر ونشوف رد الشخص التانى دة مش تشكيك فى كلام حضرتك انما من اساس العدل اننا نسمع ونعرف راى الطرفين ونشوف الطرف الثانى هيقول اية صح

وفى النهاية اتمنى اننا نوصل الى افضل صورة من التعاون بين جميع الاطراف بما يحقق اكبر قدر من الفائدة لكل الاعضاء فى المنتدى
قديم 18-02-2010, 09:46 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saif el din مشاهدة المشاركة

الدكتور بولبلان طبعا انا كلمت حضرتك لما قرات الموضوع واخذت نمرتك من وائل وبقولها تانى انت لو مش مستريح وعايز اى مساعدة ان شاء الله اقدر اساعدك وال انا مستغربلة انك الموضوع من مدة ولم تسال او تحاول انك تستفسر عن وضع التامين رغم انك لما كنت عايز تشترى العربية سالتنى اكثر من مرة ومشترتش من عندى صح طيب لية معملتش كدة فى التامين مسالتنيش لية ولما حصلت المشكلة مقولتش لية وبلغتنى على العموم ال حصل حصل واتمنى انك لو محتاج اى شى تقولى وربنا يسترها دة الجزء ال يخص حضرتك صح

كون اننا ننتظر ونشوف رد الشخص التانى دة مش تشكيك فى كلام حضرتك انما من اساس العدل اننا نسمع ونعرف راى الطرفين ونشوف الطرف الثانى هيقول اية صح

وفى النهاية اتمنى اننا نوصل الى افضل صورة من التعاون بين جميع الاطراف بما يحقق اكبر قدر من الفائدة لكل الاعضاء فى المنتدى
والله العظيم عارف انكم عايزين تساعدونى ! بس بالنسبه لى الموضوع خلص خلاص ! وتحديدآ خلص من ساعة

ما عرفت انه لم يدفع الفلوس ! لآنى عرفت انى غلطت و لو لم ينتهى الموضوع نهايه سعيده يبقى أنا أخدت جزائى !

أنا راجل واقعى ! بأحلم آه ! وساعات بأحلم ان فيه ملايكه بين البشر ! بس ساعة الجد ولما الحلم بيتحول لكابوس

بأصحى من النوم ! ولا أحمل الآخرين أخطائى وبأعترف بخطئى ! وأنا كما ذكرت سابقآ لم أرد من الموضوع انى

أشهر بالرجل ! لآن الضرب فى الميت حرام ! ولكن غرضى ان الناس تاخد بالها من اللى ممكن يحصل ! وأنا اتعودت

فى كل مجالات حياتى أحاول أنا الآول درء المفسده واذا لم أفلح يبقى نستعين بصديق بعون الله !

أنا لم أشترى سياره من عندك لآنى فهمت انها خليجى وأنا كنت رأيت النيوسيراتو فى السعوديه ولم تعجبنى ! كمان

انت قلت لى انك لقيت واحده بس بالمواصفات اللى أنا عايزها بس لون غير اللى أنا عاوزه ! وكمان بدون ضمان بس

قلت لى ممكن نشترى لك ضمان ! وأنا مع احترامى لك مصدقك بس مش مصدق التوكيلات انها ممكن تعامل الضمان

المشترى ده معاملة سيارة التوكيل ! السر الآخير بأه ! انه لم يكن معى ثمنها كاملا والتوكيل كان ح يأخرنى 4 شهور

كانوا كافيين أجمع الباقى ! و لم أطلب منك تساعدنى فى التأمين لآنى أحرجت كيف أنى لم أشترى السياره منك وأطلب

منك تشوف لى شركة تأمين ! قدر الله و ماشاء فعل ! وصدقنى تعلمت الدرس وأى مشكله تقابلنى لا قدر الله مستقبلآ

ابقى استحمل رزالتى عليك بأه ! ههههههههههههه

Dr. Bolbolan ptmnlo123per122

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127
قديم 18-02-2010, 10:06 PM
نصر حبشى نصر حبشى غير متواجد حالياً

نصر حبشى is on a distinguished road

شكرا يا دكتور لموضوعك المفيد وربنا يسترها معانا كلنا
وشكرا لابو نورا وللاستاذ سيف
موضوع مغلق