العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > بونتو PUNTO

قديم 09-10-2012, 01:01 PM
ندا محمود ندا محمود غير متواجد حالياً

ندا محمود is on a distinguished road
افتراضي محتاجة خبرتكم ضرورى ضرورى بنتو 2002و 2003

ازيكم يا احلى منتدى
عندي كام سؤال ياريت الاقى رد عليهم فى المنتدى الجميل دة انا كنت عايزة اشترى بونتو 2002 او 2003 بس فى ناس مش كل الناس خوفونى من قطع الغيار انها غالية انا طبعا عارفة انها هاتبقى اغلى من الكورى بس مش زى الالمانى ولا الفرنساوى ولا اليابانى - وياريت لو حد معاة موديل العربية دى يقولى اية مميزاتها واية عيبوها
ياريت الرد بسرعة قبل ما ادبس فى عربية انا خبرتى فى الموضوع دة قليلة جدا
شكرا ليكم
قديم 09-10-2012, 01:49 PM
فادى فادى غير متواجد حالياً

فادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتاجة خبرتكم ضرورى ضرورى بنتو 2002و 2003

قطع غيار البونتو سعرها موازي لقطع غيار السيارات الاوروبية عموما, و تقريبا فى المتوسط.
و فى انتظار تقييم احدى مالكى السيارة.

أخر مواضيعى :
اختبار الفيات برافو 120 حصان تى جيت.

وداعا يا ايها الصقر الجسور
قضيت معكى أحلى ايامى.

فيات برافو مرحى مرحى
قديم 10-10-2012, 08:16 PM
ندا محمود ندا محمود غير متواجد حالياً

ندا محمود is on a distinguished road

مافيش حد معاة العربية يفيدنى بتجربتة
قديم 12-10-2012, 03:10 AM
karam osman karam osman غير متواجد حالياً

karam osman is on a distinguished road

انا معايا العربية دي من سنة وهي شيك وناعمة وثابتة في الجري وفيها تكنولوجيا عالية وقطع غيرها اعلى من غيرها في حاجات وحاجات عادية جدا مثلا انا غيرت كوبلنين الماني ب400 يعني زي ال 128 بس غيرت الريداتير ب 500 يعني اغلى من العادي ب 100 150 جنيه بس هي عايزة ميكانيكي فاهم فيها مش فتاي لانها عالية.......... استهلاك البنزين مافيش انا سافرت 350 ك ب 13 لتر بس اهم حاجة حالة العربية وربنا يوفق
قديم 15-10-2012, 04:49 PM
ashraflotfy1 ashraflotfy1 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طبيب بشرى
هواياتي: القراءة. الشطرنج, السيارات, الكومبيوتر

ashraflotfy1 has a spectacular aura aboutashraflotfy1 has a spectacular aura about

السلام عليكم
السيارة دى رائعة جدا هى مع أختى و أنا اللي اشترتها ليها مستعملة و باستعملها بدلا منها الآن لأنها مسافرة و هى سيارة أوروبية بمعنى الكلمة يعنى خامات راقية و استهلاك بنزين أكثر من رائع ليس لها مثيل فى الاستهلاك و كماليات عالية لا توجد الا في سيارة يابانى أو كورى هاي لاين و ثبات و شياكة و مش ضيقة و عملية و أنصح بها و على بركة الله بس تكون نضيفة و خللى التوكيل هو اللي يفحصها و يديكى التقرير عليها و قطع الغيار متوفرة في الحرفيين و بورسعيد و جديد في كل مكان و السعر زى الأوروبى لكن أقلهم و لا تقارن بالكورى أو اليابانى لأنها أفضل منهم و السعر فى التلاتينات لأول الأربعين و اللى معايا موديل 2003 و كانت ب 37 ألف جنيه