العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > كهرباء السيارة

كهرباء السيارة ساحة مخصصة للمواضيغ الفنية المتعلقة بجميع اﻷنظمة الكهربية فى السيارة بما فيها أنظمة التسلية

قديم 15-12-2011, 01:07 AM
Creato Lover Creato Lover غير متواجد حالياً

Creato Lover is on a distinguished road
افتراضي رد: العربية متبرجلة ومش مظبوطة

مفيش غير التوكيل و ربنا معاك يمكن يعرفوا المشكلة فين
قديم 15-12-2011, 01:37 AM
soltanfriend soltanfriend غير متواجد حالياً

soltanfriend is a name known to allsoltanfriend is a name known to allsoltanfriend is a name known to allsoltanfriend is a name known to allsoltanfriend is a name known to allsoltanfriend is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sharooo مشاهدة المشاركة

مزبوط يا صيقي..وعشان كده انا بحب في ردودي اتكلم بصفه عامه
يعني الاخ صاحب الموضوع ميعملش كده تاني عشان ممكن يعمل كده في عربيه ميكنش فيها حمايه..وربنا يسترها على الناس وعلينا
والله عندك حق اصلا الصنايعية ليهم دماغ ما تفهمش ايه هى يعنى انا رايح بقول للصنايعى راكن العربية كويسة تانى يوم دا حصل يبقى بديهيا يعنى العيب فى منطقة واحدة لكن الصنايعى بيشتغل ويقولك اه ما هما باظوا مع بعض وغرمت فى مشكلة بسيطة زى دى 600 جنيه من رداخ لأسلاك بوجيها وبوجيهات وتنضيف بوابة وحساسات وتغيير فلتر بنزين وكل دا وما طلعش المشكلة ميكانيكا اصلا
هو الحمد لله المشكلة اتحلت تماما والحمد لله والله اكبر العربية اصبحت بتجمع سرعة بشكل غير طبيعى ومن غير ما الماتور صوته يطلع , بس فيه مشكلة وهى انا العربيى بقت بتدور الصبح بصعوبة شوية يعنى قبل ما اصلحها حتى وهى بايظة كنت اديها المرش الصبح تدور على طول دلوقتى لزم 3 او 4 مرات وممكن بعد ما تدور تطفى كمان لحد ما تسخن شوية وبتتظبط وتبقى تمام مع العلم ان الشوك شغال كويس
قديم 15-12-2011, 12:04 PM
الصورة الرمزية sharooo
sharooo sharooo غير متواجد حالياً
من انا؟: سعادتي في مساعده الناس وحل مشاكلهم المستعصيه
التخصص العملى: الاشراف على شركات صيانه وعمرات محركات الديزل
هواياتي: صيانه السيارات-تكنولوجيا محركات البنزين والديزل-الكره الطائره

sharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة soltanfriend مشاهدة المشاركة

والله عندك حق اصلا الصنايعية ليهم دماغ ما تفهمش ايه هى يعنى انا رايح بقول للصنايعى راكن العربية كويسة تانى يوم دا حصل يبقى بديهيا يعنى العيب فى منطقة واحدة لكن الصنايعى بيشتغل ويقولك اه ما هما باظوا مع بعض وغرمت فى مشكلة بسيطة زى دى 600 جنيه من رداخ لأسلاك بوجيها وبوجيهات وتنضيف بوابة وحساسات وتغيير فلتر بنزين وكل دا وما طلعش المشكلة ميكانيكا اصلا
هو الحمد لله المشكلة اتحلت تماما والحمد لله والله اكبر العربية اصبحت بتجمع سرعة بشكل غير طبيعى ومن غير ما الماتور صوته يطلع , بس فيه مشكلة وهى انا العربيى بقت بتدور الصبح بصعوبة شوية يعنى قبل ما اصلحها حتى وهى بايظة كنت اديها المرش الصبح تدور على طول دلوقتى لزم 3 او 4 مرات وممكن بعد ما تدور تطفى كمان لحد ما تسخن شوية وبتتظبط وتبقى تمام مع العلم ان الشوك شغال كويس
افتح الكونتاكت..40 ثانيه قبل ما تشغلها وبعدين شغل.هتشتغل معاك انشاء الله
وبعدين المفروض انها متطفيش بعد ما تشتغل..
انا اعتقد كده عندك بوجيهات مرطبه.انت لسه مغيرها معلش غيرها تاني وجرب .بس المره ده هاتها من شارع شامبليون من توكيل دنسو او بوش.
وياريت تغير فلتر الهوا لو كان مسدود

اتق لله حيثما كنت...واتبع السيئه الحسنه تمحها...وخالق الناس بخلق حسن
اللهم احسن وقوفنا بين يديك ولا تخزنا يوم العرض عليه
اللهم اغفر لنا ولوالدينا ولمن له حق علينا