العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > كهرباء السيارة

كهرباء السيارة ساحة مخصصة للمواضيغ الفنية المتعلقة بجميع اﻷنظمة الكهربية فى السيارة بما فيها أنظمة التسلية

قديم 12-02-2012, 11:05 AM
moca_moca moca_moca غير متواجد حالياً

moca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كتاوت الكلاكس مجنني

اعتقد كده المشكله انتهت
قديم 19-02-2012, 07:55 PM
bebonet bebonet غير متواجد حالياً

bebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond repute

انت عندك فيه تلميس فى سلك الكلاكس ولازم تخلى الكهربائى يراجع على السلك من اول الدريكسيون حتى علبة الفيوز الى كتاوت الكلاكس لان التلميس ممكن يحصل عندما يكون السلك عارياً ومثلا يعدى جنب العربيه اى عربيه او حدوث رجه بجانب العربيه ساعتها بيحصل التلميس
فى اى مكان واخد ارضى يبقى المشكله مش هاتتحل بشراء كتاوت لازم تكشف على السلك كله
وشكراً
قديم 05-03-2012, 06:44 PM
moca_moca moca_moca غير متواجد حالياً

moca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond reputemoca_moca has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bebonet مشاهدة المشاركة

انت عندك فيه تلميس فى سلك الكلاكس ولازم تخلى الكهربائى يراجع على السلك من اول الدريكسيون حتى علبة الفيوز الى كتاوت الكلاكس لان التلميس ممكن يحصل عندما يكون السلك عارياً ومثلا يعدى جنب العربيه اى عربيه او حدوث رجه بجانب العربيه ساعتها بيحصل التلميس
فى اى مكان واخد ارضى يبقى المشكله مش هاتتحل بشراء كتاوت لازم تكشف على السلك كله
وشكراً
كنت فين ياعم من الاول
انا فعلا رحت للكهربائي اللي متعود عليه وفعلا طلع فيه تلميس وفعلاااااا المشكله انتهت تمام
بس انا بقا عندي عقده ولازم افصل الكلاكس قبل ما انام ههههههه
قديم 05-03-2012, 09:56 PM
bebonet bebonet غير متواجد حالياً

bebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond reputebebonet has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moca_moca مشاهدة المشاركة

كنت فين ياعم من الاول
انا فعلا رحت للكهربائي اللي متعود عليه وفعلا طلع فيه تلميس وفعلاااااا المشكله انتهت تمام
بس انا بقا عندي عقده ولازم افصل الكلاكس قبل ما انام ههههههه
طب الحمد لله
وعقبال العقده ماتتحل هى كمان هههههه

قديم 23-07-2015, 04:20 PM
محمدحمزه محمدحمزه غير متواجد حالياً

محمدحمزه is on a distinguished road

أحبائى وإخوتى
كل عام وأنتم بخير
عندى سياره اسبرانزا 516 الكلكس بيعلق بمعنى ساعات يشتغل وساعات لايستجيب عند الضغط على الطاره
شكيت فى الوصلات بالطاره ولكن تأكدت من أن العطل ليس بها وشاكك فى الكتاوت فأين مكانه