العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 10-06-2010, 03:24 AM
tigernet tigernet غير متواجد حالياً

tigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الكروز احسن من السيراتو بالدليل

شكرا ياباشا على الموضوع انا افضل الكروز عن السبراتو
الخامات الداخلية للكروز افضل كثير من السيراتو
قديم 10-06-2010, 05:56 AM
eskenderiya eskenderiya غير متواجد حالياً

eskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Devill Blood مشاهدة المشاركة

بس هو تحليلك مش منطقى أنا شايف فيه تحامل
لأن مش معنى أن سيارة واخدة 5/5 فى أختبارات السلامة أن
صاجها أحسن من عربية تانية يعنى صاج ال132 ولا الكروز مثلا ؟مش ماشية كده لكن تحليلك صح شوف فرق السعر الأول لأول فئة من دى ودى وقارن كمان الكماليات وغيره هاتعرف ان السيراتو حسبه صح

اولا ال 132 مدخلتش اختبارات السلامة الامريكية عشان قديمة جدا بس صاجها قوى الصراحة

انا هوضحلك نقطة مهمة فموضوع الصاج ده

ناخد عربيتين مثلا اللادا والالنترا اللاتنين ماشيين عال 120 -140 و عملو حادثة اللى فالالنترا هيطلع سليم عشان الايرباجز والتانى الله يرحمه

رغم ان اللادا صاجها اقوى

دلوقتى الاتجاه العالمى لشركات السيارات هو حماية مقصورة الركاب اولا

السيراتو المنوال ب96 الف والكروز المنوال ب 111 الف الكروز اغلى ب 15 الف

انا عن نفسى لما بشترى عربية مابسترخص انا بشترى الامان
قديم 10-06-2010, 05:59 AM
eskenderiya eskenderiya غير متواجد حالياً

eskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond reputeeskenderiya has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tigernet مشاهدة المشاركة

شكرا ياباشا على الموضوع انا افضل الكروز عن السبراتو
الخامات الداخلية للكروز افضل كثير من السيراتو

العفو يا باشا

فعلا تابلوه الكروز متناسق اكتر وخاماته جيدة
قديم 10-06-2010, 03:09 PM
الصورة الرمزية Devill Blood
Devill Blood Devill Blood غير متواجد حالياً
من انا؟: when u lose your dreams u become no thing at all
التخصص العملى: student at mansoura university - faculty of law - english section
هواياتي: أخبار السيارات-الرسم-الكمبيوتر والأنترنت

Devill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eskenderiya مشاهدة المشاركة

اولا ال 132 مدخلتش اختبارات السلامة الامريكية عشان قديمة جدا بس صاجها قوى الصراحة

انا هوضحلك نقطة مهمة فموضوع الصاج ده

ناخد عربيتين مثلا اللادا والالنترا اللاتنين ماشيين عال 120 -140 و عملو حادثة اللى فالالنترا هيطلع سليم عشان الايرباجز والتانى الله يرحمه

رغم ان اللادا صاجها اقوى

دلوقتى الاتجاه العالمى لشركات السيارات هو حماية مقصورة الركاب اولا

السيراتو المنوال ب96 الف والكروز المنوال ب 111 الف الكروز اغلى ب 15 الف

انا عن نفسى لما بشترى عربية مابسترخص انا بشترى الامان

أنت نظريتك كده لكن أنا ممكن يبقى صعب عليا أرمى 15 ألف جنية زيادة خصوصا أن انا لو غشيم هاقول دى كورى ودى كورى وممكن أساسا ميكونش معايا الزيادة,السيراتو عيبها أنها غالية جدا بالنسبة لعربية كورى لا تزيد بشى عن الهيونداى أنتر بسعر

قديم 12-06-2010, 03:10 PM
الصورة الرمزية Brave Heart
Brave Heart Brave Heart غير متواجد حالياً
من انا؟: أمير مصطفى
التخصص العملى: أستشارى نظم فى قصر العدل الكويت
هواياتي: السيارات وبس

Brave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond repute

ازاى انت عامل مقارنه ما بين السيراتو والكروز
ومش لاقى اختبارات التصادم للسيراتو
ومش لاقى كاتلوج السيراتو
هو انت بتلاقى اللى انت عاوزه وبس ولا ايه بالضبط
ولا انت عاوز تبين توافر كل المعلومات عن الكروز لكن السيراتو الوحشه المعفه مفيش عنها اى حاجه
غريبه والله

ياودود ياودود...ياذا العرش المجيد...يافعالا لما تريد...أسألك بعزك الذى لايرام...وملكك الذى لا يضام...ونورك الذى يملأ أركان عرشك...أن تنصرنى نصرا يليق بجلال وجهك وعظيم سلطانك...وتسخر لى جندا من جندك يثبتونى على الإيمان ويدفعوا عنى الأذى والسوء...وإكفنى أعدائى بماشئت وكيف شئت إنك على ماتشاء قدير...اللهم تولى أمرى وانصرنى أنت نعم المولى ونعم النصير...ودبر لى أمرى فإنى لا أحسن التدبير