العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 16-03-2010, 04:11 PM
swat
Guest

افتراضي رد: القصة الحقيقية وراء أنكسار مقصات كيا سيراتو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة POP EL GAMED مشاهدة المشاركة

مع انه فيه ردود ليك مبتعجبنيش بس الرد ده منطقى جدا بصراحهptmnlo123per154

الله يسلمك يا حبيبى
كان في مرة رجلان ماشيين واحد وقف قراء التعليق والتاني ضل ماشي ptmnlo123per154
قديم 16-03-2010, 04:28 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة swat مشاهدة المشاركة

كان في مرة رجلان ماشيين واحد وقف قراء التعليق والتاني ضل ماشي ptmnlo123per154
اولا انا اول مره اشوف موضوع لحضرتك واحب ارحب بيك معانا فى مصر موتورز وياريت نشوفك فى مصر كمان
سيدى الفاضل انا اعتراضى الوحيد على السيراتو او اى عربيه تانيه(مش السيراتو بالذات)ان فيه ناس كتير بتديها اكبر من حجمها
طبيعى انك تحب عربيتك ده حقك لان ده اختيارك وتفكيرك بس انا شايف من القصه اللى حضرتك كاتبها انك بتحب عربيتك زياده عن اللزوم وشفت الكلام ده دلوقتى فى موضوع تانى لحضرتك بتاع تقييم السيراتو ان شكلها زى اللامبرجينى والفيرارى وانها بتأدى زيها زى المرسيدس وكلام كتير اعتقد انه افقد الموضوع صفه التقييم واصبح رأى شخصى للعربيه
واللى عجبنى بصراحه فى الموضوعين طريقه كلامك وارجو انك متضايقش من كلامى وتحياتى ليك ومرحبا بيك فى مصر موتور مره اخرىptmnlo123per122

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 16-03-2010, 04:51 PM
swat
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة POP EL GAMED مشاهدة المشاركة

اولا انا اول مره اشوف موضوع لحضرتك واحب ارحب بيك معانا فى مصر موتورز وياريت نشوفك فى مصر كمان
سيدى الفاضل انا اعتراضى الوحيد على السيراتو او اى عربيه تانيه(مش السيراتو بالذات)ان فيه ناس كتير بتديها اكبر من حجمها
طبيعى انك تحب عربيتك ده حقك لان ده اختيارك وتفكيرك بس انا شايف من القصه اللى حضرتك كاتبها انك بتحب عربيتك زياده عن اللزوم وشفت الكلام ده دلوقتى فى موضوع تانى لحضرتك بتاع تقييم السيراتو ان شكلها زى اللامبرجينى والفيرارى وانها بتأدى زيها زى المرسيدس وكلام كتير اعتقد انه افقد الموضوع صفه التقييم واصبح رأى شخصى للعربيه
واللى عجبنى بصراحه فى الموضوعين طريقه كلامك وارجو انك متضايقش من كلامى وتحياتى ليك ومرحبا بيك فى مصر موتور مره اخرىptmnlo123per122
صدقني أنا ماعطيت السيراتو غير ربع حقها وأقل وبالنسبة لمقارنتها بالفيراري أسمع القصة دي
في فصل من فصول الجفاف والقحط على أيام الأمة الأسلامية تبرع رجل ثري بمئة شوال من القمح للفقراء وتبرع فقير برغيف خبز وحيد يملكه للفقراء فقال المجتهدون في الدين أن الفقير تبرع أكثر من الغني ( أي أن السيراتو بالنسبة لسعرها تتفوق على فيراري الغالية أذا ما أخذنا بعين الأعتبار موضوع السعر مقابل الخدمات
كمان بحب أحكي أنه أنا دفاعي مو بس للسيراتو لأني مقتنيها أنا بدافع عن كل شي كوري خاصة ألنترا وريو وسيراتو
ونورت الموضوع تحياتي لك شيل أول حرف وأقبل الباقي هدية ptmnlo123per122
قديم 16-03-2010, 05:11 PM
الصورة الرمزية khaled al sharif
khaled al sharif khaled al sharif غير متواجد حالياً
من انا؟: عابر سبيل في الدنيا شوية أكعبل فيها وشوية أكعبلها
التخصص العملى: دبلومة إدارة مالية و بكارليوس محاسبة
هواياتي: السباحة وصيد السمك والقراءة ورياضة المشي

khaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond repute

ياجماعة ليش هيك فهمتو من القصة
أنا مقصات سيارتي لا نكسرو ولا نخدشو أنا كتبت قصة خيالية قصدي منها أنه السيراتو أحسن سيارة بفئتها ومستحيل مقصاتها ينكسروا ألا لو الواحد فات فيها بالصخور
أخي خالد شريف ما بعرف كيف رد بسالة خاصة متل ما أنت كتبت لي لهيك راح رد هون مقصاتي ما نكسرو وبالنسبة لعفشة السيارة ممتازة أنا على طول بيطلع معي 3 أشخاص ورا أوزانهم 90 للشخص أما لو بدي طلع فيها فيلين بيجوز المقاعد تهبط تحياتي لك
شكرا لحضرتك علي ردك السريع الحقيقة أنا حبيت أتـكد من فهمي للقصة وأطمئن علي العربية إللي معايا بخاصة إنني فهمت من كلام حضرتك إنك عملت بيها 20000كيلو وأنا عمل بعربيتي 3500 كيلو وعندي قاعدة طالما ماركبتش العربية علي الأقل 10000 كيلو متقدرش تحكم عليها

قديم 16-03-2010, 07:37 PM
الصورة الرمزية khaled al sharif
khaled al sharif khaled al sharif غير متواجد حالياً
من انا؟: عابر سبيل في الدنيا شوية أكعبل فيها وشوية أكعبلها
التخصص العملى: دبلومة إدارة مالية و بكارليوس محاسبة
هواياتي: السباحة وصيد السمك والقراءة ورياضة المشي

khaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond repute

الفكرة بسيطة كتير أنه مقصات السيراتو ما بتنكسر غير لو الواحد مشاها بطرق غير صالحة للسيارات بس تحياتي شيل أول حرف وأقبل الباقي هدية
إعتذار واجب .... لكل من قرأ مشاركتي في هذا الموضوع لتضمنه كلمه سخيفة قلتها علي سبيل الدعابة لاكنها بايخه شويه ... وبعد قراتي للمشاركة مرة أخري وجدت أنه ليس من طبعي أصلا التلفظ بمثل هذه الألفاظ لا علي سبيل الدعابه ولا الجد ... وأعتذر بصفه خاصة للأخ swat الذي تقبلها بصدر رحب ولو كنت منه لكنت إشتكتني

التعديل الأخير تم بواسطة khaled al sharif ; 16-03-2010 الساعة 07:38 PM سبب آخر: هجاء