العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > التعديلات الشكلية

التعديلات الشكلية موضوعات التعديلات الشكلية على السيارة خارجيا او داخلياً او ما يسمى بال - car Styling visual tuning

قديم 02-09-2010, 08:48 AM
didos didos غير متواجد حالياً

didos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud of
افتراضي رد: بخصوص كاوتش الشاهين ارجو المساعدة

انا عن نفسى جبت دانلوب تيل اندونيسى وهما نضاف بصراحة بس النقشة بتلمحصو على خفيف ولعى فكرة انا سامع ان فيه اسعار رخيصة فى الماركات الجامدة زى جود يير و بريللى فى حدود 250 بص على الموقع ده http://www.egytyres.com شوف الاسعار وبعدين اسال على الموديلات دى عند الناس اللى قلتلك عليهم
وعلى فكرة لو هاتغير ال 4 فرد ممكن تجيب 13/70/185 هايكون اعرض وبصراحة العريض بيليق ع الشاهين وفى نفس الوقت ده 185 زى كاوتش الجنوط 14 بس مش تحتاج تغير الجنوط ولا تاثر على العفشة
قديم 02-09-2010, 09:49 AM
الصورة الرمزية NicEgypt
NicEgypt NicEgypt غير متواجد حالياً
من انا؟: web programmer & application windows
هواياتي: marketing books كتب علم التسويق بأنواعها

NicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة didos مشاهدة المشاركة

انا عن نفسى جبت دانلوب تيل اندونيسى وهما نضاف بصراحة بس النقشة بتلمحصو على خفيف ولعى فكرة انا سامع ان فيه اسعار رخيصة فى الماركات الجامدة زى جود يير و بريللى فى حدود 250 بص على الموقع ده http://www.egytyres.com شوف الاسعار وبعدين اسال على الموديلات دى عند الناس اللى قلتلك عليهم
وعلى فكرة لو هاتغير ال 4 فرد ممكن تجيب 13/70/185 هايكون اعرض وبصراحة العريض بيليق ع الشاهين وفى نفس الوقت ده 185 زى كاوتش الجنوط 14 بس مش تحتاج تغير الجنوط ولا تاثر على العفشة
بعد الاذن من صاحب الموضوع بسؤال بسيط للاستاذ didos
عربيتى ريجاتا وركبت فردتين جدد امامى نوع سيلفرستون 175 /70
اية رأيك فى النوع دة لانى مجربتوش قبل كدة بالاضافة هل هو سلك ام مختلط ؟ وازاي اعرف ؟
عايز اشتري فردتين جدد اركبهم فى الخلف . تنصحنى بأية يكون مختلط ؟
قديم 02-09-2010, 11:12 AM

didos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud ofdidos has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة NicEgypt مشاهدة المشاركة

بعد الاذن من صاحب الموضوع بسؤال بسيط للاستاذ didos
عربيتى ريجاتا وركبت فردتين جدد امامى نوع سيلفرستون 175 /70
اية رأيك فى النوع دة لانى مجربتوش قبل كدة بالاضافة هل هو سلك ام مختلط ؟ وازاي اعرف ؟
عايز اشتري فردتين جدد اركبهم فى الخلف . تنصحنى بأية يكون مختلط ؟
والله ياباشا متشكر على الثقة الغالية دى
بالنسبة لسيلفر ستون انا ماعرفهوش بصراحة هو صناعته ايه وجبته بكام
بالنسبة لتيل او سلك بامانة انا مش اخصائى ولكن الواحد بيجتهد على قدر معرفته للرد على الاخوة الاعضاء (بصراحة بتغاظ لما اسال على حاجة وتلاقى ناس عارفة وماتردش ) انما اهم حاجة يكون المحل ثقة علشان تقدر تعرف منه اذا كان تيل ولا سلك وكمان مايديكش حاجة مركونة واعتقد انه يستحسن يكونوا ال4 فرد نفس النوع بس ده لو اتاكدت انه تيل وحاسس انه كويس معاك لو مش كده ممكن تركب اندونيسى او كورى
اجو اكون افدتك
قديم 02-09-2010, 10:11 PM
الصورة الرمزية NicEgypt
NicEgypt NicEgypt غير متواجد حالياً
من انا؟: web programmer & application windows
هواياتي: marketing books كتب علم التسويق بأنواعها

NicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond reputeNicEgypt has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة didos مشاهدة المشاركة

والله ياباشا متشكر على الثقة الغالية دى
بالنسبة لسيلفر ستون انا ماعرفهوش بصراحة هو صناعته ايه وجبته بكام
بالنسبة لتيل او سلك بامانة انا مش اخصائى ولكن الواحد بيجتهد على قدر معرفته للرد على الاخوة الاعضاء (بصراحة بتغاظ لما اسال على حاجة وتلاقى ناس عارفة وماتردش ) انما اهم حاجة يكون المحل ثقة علشان تقدر تعرف منه اذا كان تيل ولا سلك وكمان مايديكش حاجة مركونة واعتقد انه يستحسن يكونوا ال4 فرد نفس النوع بس ده لو اتاكدت انه تيل وحاسس انه كويس معاك لو مش كده ممكن تركب اندونيسى او كورى
اجو اكون افدتك
هو صناعتة ماليزي جبت الفردتين بـ 500 ج بالتركيب .. بالنسبة للمحل للاسف صاحبة دكتور ولا يفقة شيئ ف الكاوتش غير المقاسات ورأية ان كلة ف الاخر كوتش بيمشى ع الارض !
هل التيبوبلس عموما فية سلك وفية مختلط ؟ ولا الكلام دة بينطبق على الكاوتش العادى اللى فية داخلي من جوة .. هل جربت الماكسيس التايلاندى او البيريلي ؟ وايهما افضل
قديم 03-09-2010, 08:22 AM

اعتقد 500 كتير والماليزى والماكسيس كويس برضه وحتى الصينى شغال بس افضل لو لقيت السعر مقارب هات بيريللى مش كده يبقى كومهو
بالنسبة للتيوبلس والكمر كل الكاوتش التيوبلس ممكن يشتغل تيوبلس او بكمر لكن العادى مايشتغلش تيوبلس وعموما اغلب اللى فى السوق بيبقى تيوبلس حتى ابو 150 جنيه وفى نفس الوقت موضوع التيل والسلك موجود فى الاتنين تيوبلس وكمر