العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > نوبيرا

نوبيرا

قديم 10-03-2011, 08:34 PM
eng_ahmed_90210 eng_ahmed_90210 غير متواجد حالياً

eng_ahmed_90210 is a name known to alleng_ahmed_90210 is a name known to alleng_ahmed_90210 is a name known to alleng_ahmed_90210 is a name known to alleng_ahmed_90210 is a name known to alleng_ahmed_90210 is a name known to all
افتراضي رد: الاوتوماتيك لبسني في الحيط

العربيه دي كلها مشاكل
قديم 10-03-2011, 08:47 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng_ahmed_90210 مشاهدة المشاركة

العربيه دي كلها مشاكل
لا والله انا استخدمت العربية وكانت فى وقتها حلوة وشيك ومفيش مشاكل طالما استخدامك وعارف اية اية اللى فيها وفيها تماسك جيد جدا وتوجية كمان جميل اى نعم استجابة صندوق التروس مش بالمستوى المطلوب الا انه ليس بالسىء بس المشكله متعرفش غيرك كان عامل اية فيها خصوصا الناس فى مصر متعرفش تسوق الاتوماتيك بتبهدله لكن طول ما انت بتستخدم العربية كويس طول ما تفضل معاك كويسة وسنين طويله ممكن تتعدى العشرين سنة طالما مش بتشد ولا تقرص ولا تعمل فرمله فجائة او انطلاق فجائى او توقف فجائى واسلوب القيادة المعروف فى مصر الغير مبرر وبيهلك العربيات لكنها تظل النوابيرا سيارة وصفقة جيدة لو احسنت استعملها كحال كل السيارات
قديم 10-03-2011, 11:32 PM
الصورة الرمزية ahmed1981
ahmed1981 ahmed1981 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا قوى

ahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond repute

غالباً جابت فتيس

طالما نوبيرا وأوتوماتيك يبقى فتيس
الفتيس الأوتوماتيك للنوبيرا أسوء فتيس أوتوماتيك تم صناعته في التاريخ

أنا ممكن أدلك على واحد في شارع الأربعين انا بتعامل معاه بس النوبيرا عندي فتيس عادي

خد نمرته وكلمه وخليه يجرب برضه يمكن يعرف يعمل حاجة

ونصيحة لا تحاول إصلاح الفتيس الأوتوماتيك أبداً أبداً أبداً أبداً أبداً أبداً

لو طلع بايظ يبقى واحد إستيراد على طول

رغم إني سمعت إن بعض الناس ركبوله فتيس بيجو 405 أوتو مع تغيير حلة الفتييس

مش مهم

آدي النمرة:
0101568390
قديم 10-03-2011, 11:38 PM
الصورة الرمزية acounter01
acounter01 acounter01 غير متواجد حالياً
من انا؟: الباشا
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: التليفونات المحمولة

acounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة luckyman مشاهدة المشاركة

انا اسف جدا انا من مدة برة مصر ومعنديش فكرة مين اللى مسمع وسمعتة كويسة بس اعتقد فى ناس كويسة وبتفهم فى الحاجات دى لان دى من مشاكل النوابيرا المعهودة والمنتشرة فى مصر فان شاء الله حتلاقى ناس فاهمة للعربية والمشكله دى بالتحديد ومفيش حاجة اسمها الصندوق باظ حيتصلح ان شاء الله انا فى الشركة اللى انا فيها كنت فى الاول فى قسم السيارات كان عندنا شوية سواقين بهايم بيكسروا صناديق التروس وكانت بتتصلح واحسن من الاول كمان كل حاجة بتتصلح اهم حاجة يا اخى العزيز انك تخلى بالك وانت بتشترى قطع الغيار سواء اكان تروس او اى قطع انها تكون ذات مصدر ومورد مضمون والضامن ربنا
معلش انا سيبت شغل الميكانيك ونسيت حتى الاسباب المتوقعة فمش قادر اساعدك بس هى ممكن فعلا تكون التروس الكوكبية
يا باشا الف علي الاهتمام بالموضوع

سبحان الله وبحمده

سبحان الله العظيم
قديم 10-03-2011, 11:41 PM
الصورة الرمزية acounter01
acounter01 acounter01 غير متواجد حالياً
من انا؟: الباشا
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: التليفونات المحمولة

acounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed1981 مشاهدة المشاركة

غالباً جابت فتيس

طالما نوبيرا وأوتوماتيك يبقى فتيس
الفتيس الأوتوماتيك للنوبيرا أسوء فتيس أوتوماتيك تم صناعته في التاريخ

أنا ممكن أدلك على واحد في شارع الأربعين انا بتعامل معاه بس النوبيرا عندي فتيس عادي

خد نمرته وكلمه وخليه يجرب برضه يمكن يعرف يعمل حاجة

ونصيحة لا تحاول إصلاح الفتيس الأوتوماتيك أبداً أبداً أبداً أبداً أبداً أبداً

لو طلع بايظ يبقى واحد إستيراد على طول

رغم إني سمعت إن بعض الناس ركبوله فتيس بيجو 405 أوتو مع تغيير حلة الفتييس

مش مهم

آدي النمرة:
0101568390
الف شكر بس ال بيصلح فتيسات مانيوال غير ال بيصلح اوتو
وبعدين العربية النوبيرا عموما زي الفل والله

سبحان الله وبحمده

سبحان الله العظيم