العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > التعديلات الشكلية

التعديلات الشكلية موضوعات التعديلات الشكلية على السيارة خارجيا او داخلياً او ما يسمى بال - car Styling visual tuning

قديم 22-11-2009, 04:54 AM
elmoshakes elmoshakes غير متواجد حالياً

elmoshakes will become famous soon enoughelmoshakes will become famous soon enough
افتراضي سؤال مهم بالنسبة للفوانيس والفلتر

انا عندي اوبل استرا وكنت عاوز اركبلها رينجات بس في ناس قالولي شكلها هيبقى وحش بس هي عاجباني والي قالي بدال انت مش جايب الفانوس كده يبقى هتتحرق وهتبقى وحشة
فانا مش عارف هي فعلا هتبقى وحشة وهتبقى نفس شكل الفانوس الي جاي جاهز ولا لا ولا ايه بالظبط

وبالنسبة لفتر الصوت
انا اشتريت واحد و روحت لواحد يركبه ليا قالي ده بياكل بنزين و بيبوظ المكنة فهل ده حقيقي؟؟؟؟
قديم 22-11-2009, 07:59 AM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال مهم بالنسبة للفوانيس والفلتر

بالنسبه للفوانيس, اى لعب فيها لو متعملش بنضافه اوى بيطلع شكله مش حلو و كمان لما بتفك الفانوس و تلعب فيه بيرجع بعد كده يبوظ بسرعه, بلاش تلعب فى الفانوس احسن ( رأى شخصى)
اما بالنسبه لفلتر الصوت, انا اول مره اسمع عليه الكلام ده (انه بياكل بنزين و بيبوظ الموتور)!!!

.
(لا تنسى ذكر الله)

((لا تنسونا بالدعاء))
>
>

إحترس من السرعه

.

قديم 22-11-2009, 06:37 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

بالنسبه للفوانيس زي ما الباشمهندس صقر قال بالضبط
يا تشتريها جاهزه يا ما تلعبش فيها لان مهما كان اللعب حيجلي شكلها بايخ
اما الفلتر الرياضي هو مهمته انه يدخل هوا اكتر للموتور و بيساعد علي انه يتنفس اسرع
يبقي ازاي بقي حيهلك الموتور ؟؟؟!!!!!!!
ركبه ولا يهمك من كلام الناس

حـازم خـضـر

قديم 30-11-2009, 09:40 PM
DocAmro DocAmro غير متواجد حالياً

DocAmro is just really niceDocAmro is just really niceDocAmro is just really niceDocAmro is just really nice

الفلتر الرياضي انا كنت هاركبة في العربية بس المهندس بتاع التوكيل قاللي بلاش عشان هوا بيدخل هوا اكتر.... معنا كدة انو هيزود الإحتراق بتاع البنزيين فيسحب بنزيين اسرع
و تاني حاجة مهمة انو مش بيتغيير,, فلازملة عناية وتنضيف كل فترة(نفس الفترة بتاعت تغير الفلتر)

ده اللي انا اعرفة,
قديم 06-06-2010, 12:29 PM
الصورة الرمزية mida012
mida012 mida012 غير متواجد حالياً
من انا؟: عايش في زمن مش زماني
التخصص العملى: مدير مشروعات
هواياتي: النسيان والصبر

mida012 is a splendid one to beholdmida012 is a splendid one to beholdmida012 is a splendid one to beholdmida012 is a splendid one to beholdmida012 is a splendid one to beholdmida012 is a splendid one to behold

بيقول فلتر صوت اية بقي فلترالصوت دة

والا كان قاصدة فلتر الهوا

يا قارئ خطي لا تبكي على مَوتي..
فاليومُ أنا معكَ وغداً في الترابِ..
فإن عشتُ فإني معك وإن مت فاللذكرى..!
ويا ماراً على قبري لا تعجب من أمري..
بالأمسِ كنتُ معك وغداً أنتَ معي !!!!!!!!!!!
اذا غبت عنكم يوما فتذكرونى..
وان لم تجدونى اعلموا انى بحاجة للدعاء

فادعولى

God has promised to help, and with God’s help we can merrily make our way to the other side safely[/CENTER]