العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سيارات مستعملة للبيع

سيارات مستعملة للبيع السيارات المستعملة ، اعلانات سيارات مستعملة للبيع فى مصر - قطع غيار - سيارات تاكسى - سيارات تجارية - تقسيط سيارات مستعملة

قديم 12-12-2011, 03:36 AM
الصورة الرمزية walidelmorsi
walidelmorsi walidelmorsi غير متواجد حالياً

walidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل انت من انصار البس يا معلم ؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mar mar مشاهدة المشاركة

انا اشتريت عربيتي متلصمه
الراجل كان ملصمها
واخدتها بعد يومين نص عمره للماتور بطاريه جديه تقريبا كده انا غيرت كل حاجه فيها وبعد ما بقت تمام التمام حب يشتريها مني قولتوا 20 الف واديهالك مع اني شريها منه ب 16.5
يا سلام سلام على الشطارة .

قديم 12-12-2011, 03:43 AM

walidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond reputewalidelmorsi has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jojojojojo مشاهدة المشاركة

انا للاسف لبست اول عربيه اشترتها في حياتي كانت فيات 128 وجبتها غاليه من راجل مربي دقنه وقاعد يقلي انا حجت اربع مرات وتعالي نقرا الفاتحه وصرفت عليها فوق تمنها 8 تلاف جنيه وغيرت فيها كل حاجه العربيه مكنش فيها حاجه سليمه وصاحب العربيه كان ساكن جنبي في منطقتي رحتله اقلتله العربيه عايزه عمره ومساعدين وشغلانه اقلي هخدها بس هخصم الف ونص من تمنها انا بصراحه كنت كمان لسه مرخصها تلت سنين يعني هخسر كتير اقلتله لا بس مش مسمحلك في اللي انت ضحكت فيع علي وبدات ماساتي مع العربيه ديه بس الحمد لله بعتها ولما جيت ابعها قلتله علي كل حاجه وطلبت السعر اللي انا عايزه وهوه ده الصح اقله علي العيوب اللي ف العربيه واطلب السعر اللي انت عايزه عشان ربنا يكرمكو كلكم وداين تدان
ربنا يكرمك واللة الخوف كلة من اللى يحلف فى البيع والشراء .
قديم 12-12-2011, 03:55 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة spirit5 مشاهدة المشاركة

واللهى الموضوع محيير
انا اشتريت عربيه كيا سيفيا 95 بس كان بالليل واتفرجت عليها قبل ماشتريها اتفرجت عليها كذا مره بس برده بالليل وصاحبها ماقليش على اللى فيها بصراحه خالص
كانت اول مره اشترى عربيه ومختش حد معايا
بعد ماخلصنا ب 25.500 روحت بالعربيه عند بتاع البيبان عشان الازاز وعلى اللى شوفته .
القوايم مخبوطه والببان كانت بايظه و كان لازم تتغير بس هوا عملهم سمكره بس وزباله كمان
المهم ربنى كرمنى وعملت شوية حاجات فيها ومشيت معايا سنه ونص بصراحه زى الفل
لما جيت ابيع . كل ما واحد يجيى يشوفها يطلع فيها القطط الفاطسه لمده شهرين مع العلم انى كنت باقول على اللى فيها بامانه ويكلف كام
وفى الأخر عشان اخلص ومشلش ذنب حد بعتها لمعرض بالبخس 21.5
وربنا يعوضنى احسن منها
اوعى تفتكر انك خسران لان البركة فى المال احسن من الكم فية بارك الله لك .

قديم 12-12-2011, 04:21 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

رحم الله امرأ سمحا اذا باع و اذا اشتري
دايما و انا ببيع اي عربيه لازم بقول علي كل حاجه فيها
حتي لو ما اخدش باله علشان ربنا يكرمنا
بس للاسف لما الواحد بيعمل كده مع اغلبيه الناس
يبقي عاوزين يشتروا و يبيعوا فيه
لكن الضمير الصاحبي بيمنع الواحد من الغش

حـازم خـضـر