العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA

شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA شيري اسبرانزا CHERY SPERANZA شركة شيرى الصينية من اكبر الشركات الصينية بدات تستعين بتصميمات ايطالية وتقنيات متعددة لتقديم سيارات تجمع بين الاقتصادية والجمال تصنع بعض موديلاتها فى مصر تحت اسم اسبيرانزا ومن اشهر الموديلات اسبيرانزا تيجو - M11 - A516 - A620 -QQ - A11 - A15 -A3

قديم 15-04-2009, 04:46 AM
الصورة الرمزية DK.Cupo
DK.Cupo DK.Cupo غير متواجد حالياً
من انا؟: Driving King
التخصص العملى: Don't Ask Please
هواياتي: السباحة والعاب القوى ورياضه الكنغوفو وقفز المظلات

DK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond reputeDK.Cupo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اوعى تفكر فى الشيرى هتندم

شكرا يا باشا على التنبيه دة حتى الواحد كان بيفكر فيها

I do not like driving a fast but I love fly slowly

قديم 15-04-2009, 04:47 AM
الصورة الرمزية islam_galal
islam_galal islam_galal غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: Mechanical Engineer

islam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond repute

الـ QQ دي مش عربيه ، كان في موضوع لبايو من زمان بخصوص العربية دي و كان ليه قصة عجيبة مع توكيلها يا ريت ينشرها لتعم الفائدة

العربية تحس انها منظرعربية بس لكن في الحقيقة خدعة فلا أمن و لا أمان و علاوة علي كده و لا قطع غيار و لا تقدر تخلص منها

مقولة مأثورة (اللَّهُ يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الْعَادِلَةَ وَإِنْ كَانَتْ كَافِرَةً وَلَا يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الظَّالِمَةَ وَإِنْ كَانَتْ مُؤْمِنَةً)
قديم 29-04-2009, 01:30 PM
ahmed gamal ahmed gamal غير متواجد حالياً

ahmed gamal is on a distinguished road

بصراحة الصور فظيعة ..على فكرة انا راكب q q بس الحكم على العربية من زاوية معدلات الامان فقط فية ظلم لان العربية سعرها اقتصادى يبقى طبيعى جدا مش هيصرف على معدلات الامان والقوة زى المدلات العالية وبعدين يا جماعة انا عايز اسئل سؤال اية رايكم فى الافيو حلوة حد شافها عاملة حادثة انا شافتها على الاتو ستراد اتجاة حلوان العربية كانت عبارة عن عجينة ودة كانت فى الشارع مش لسة بتعمل اختبارات التصادم انا شايف ان فى تحامل جامد على العربيات الصينى على الرغم من انها عربية متناسبة جدا مع سعرها وعلى فكرة صور التصادم للعربية قبل طرحها فى الاسواق يعنى النتيجة دية مش هى النتيجة النهائية و صدقونى دة مش دفاع عن العربية عشان انا راكبها بس فعلا العربية كويسة جدا انا محامى وبسافر كتير الاسكندرية والاسماعلية والزقازيق ودمياط والحمد للة العربية زى الفل وطوال ثلاث سنوات ما عملتش معايا حركة مش تمام بل بلعكس بثق فيها جدا وشكرا
قديم 29-04-2009, 09:15 PM
الصورة الرمزية هيمو
هيمو هيمو غير متواجد حالياً
من انا؟: د. ابراهيم
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: السيارات

هيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond repute

عمري ماوثقت في العربيات الصيني