العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

قديم 27-07-2009, 09:44 PM
newpower newpower غير متواجد حالياً

newpower is on a distinguished road
افتراضي إستفسار عن كونتاكت كار

أرجو من الإخوة أى معلومات عن كونتاكت كار
أنا أريد أن أشترى بونتو كلاسيك نظام إسلامى
ملأت استمارة على الموقع بتاعهم واتصل بيا واحد من عندهم
وأكد على البيانات معايا وقالى بكرة هيتصل بيك شخص أخر للتأكيد أيضا
فجاءت المكالمة فى نفس اليوم شخص أخر طلب منى الورق وقالى أجهزه وأتصل بيه عشان ييجى يقابلنى !
قلتله أنا اللى هاجى قالى لا أنا هاجيللك
وقال فيه 100 جنيه استعلام عند هذه المقابلة لا أعلم لماذا
فقلت له أريد صورة من العقد فى هذه المقابلة فرفض

أرجو الإفادة
أنا حاسس إن فيه حاجة غلط
قديم 27-07-2009, 11:24 PM
الصورة الرمزية islam_galal
islam_galal islam_galal غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: Mechanical Engineer

islam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: إستفسار عن كونتاكت كار

--------------------------------------------------------------------------------

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
أخي العزيز ، لا يوجد تقسيط اسلامي في كونتكت و لا توجد أي جهة رقابية إسلامية أجازته

التقسيط الإسلامي المتاح في بعض الصالات و يكون بينك و بين صاحب الصالة و بدون وسيط وهو قليل جدا و تزيد فيه قيمة السيارة بشدة

مقولة مأثورة (اللَّهُ يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الْعَادِلَةَ وَإِنْ كَانَتْ كَافِرَةً وَلَا يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الظَّالِمَةَ وَإِنْ كَانَتْ مُؤْمِنَةً)
قديم 29-07-2009, 06:10 PM
mmsoaa mmsoaa غير متواجد حالياً

mmsoaa is just really nicemmsoaa is just really nicemmsoaa is just really nicemmsoaa is just really nice
تجربتى مع كونتكت

ارجو كل من يقراء الموضوع يصحح لى ان كان هناك خطاء
لقد تقدمت لشراء سياره متريكس من شركه كونتكت وبعد ماخدوا 100 جنيه استعلام ووافقوا على منحى السياره
فين العربيه جايه بعد15 يوم المهم تدفع المقدم الهو25000 وتوقع على الشيكات يعنى هدفع ثمن العربيه بالكامل وانا لسه مستلمتهاش هل ينفع الكلام ده كان الرد هوالنظام كده طب لون العربيه ايه 5 دقائق ونرد عليك
على الحال ده لمده 15 يوم
ولافيه عربيه ولا حتى لون والاستلام كل مره بعد 10 اوبعد اسبوع المهم تعمل العقد والشيكات والتوكيل
ولغايه دلوقتى مش عارف حاجه
قديم 29-07-2009, 06:12 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: إستفسار عن كونتاكت كار

ممكن توضح انت عايز تقسط اسلامى ازاى يعنى
اية الشروط ال انت عيزها وتبحث عنها
فى جهات كثيرة بتستخدم الالفاظ بس يعنى يقول تقسيط اسلامى وينفزوا جزء منة
لذلك ارجوا توضيح ما تبحث عنة
قديم 30-07-2009, 02:16 AM
الصورة الرمزية فاطومه المصريه
فاطومه المصريه فاطومه المصريه غير متواجد حالياً
من انا؟: بنوته مصريه تعشق الخير وتحب الحريه ^_^
التخصص العملى: طالبه تجارة &_^ سابقا... التسويق حاليا
هواياتي: التصميم والنت والقراءة فى السياسه

الموقع: بلادى مفتوحة كالسماء تضم الصديق ؛ وتمحو الدخيلا ومنى الحقيقة.. منى الخيال وعندى الجمال، وعندى آمال
فاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant future
افتراضي رد: تجربتى مع كونتكت

بصراحه معنديش فكرة عن الموضوع دة

بس اكيد متحولش انك تدفع ولا مليم تانى غير لما تحدد انت كل حاجة مش هما اللى يتحكمو فيك

وان شاء الله خير

اللهم انزل نورا من نورك عليه
اللهم نور له قبره ووسع مدخله وآنس وحشته
اللهم ارحم غربته وارحم شيبته
اللهم اجعل قبره روضة من رياض الجنة . لا حفرة من حفر النار
اللهم أغفر له وارحمه واعف عنه واكرم نزله