العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > برليانس Brilliance

برليانس Brilliance بريليانس Brilliance من الشركات الصينية الجديدة التى حققت نجاحاً كبيراً فى فترة صغيره نتجية تعاونها مع الشركة البافارية وتقديمها لموديلات بجودة متميزة وتصميمات حديثة اوروبية الطابع BS6 -BS4 - BC3 - FRV - سبليندور

قديم 24-03-2011, 04:01 PM
khaledazizeg khaledazizeg غير متواجد حالياً

khaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to behold
افتراضي رد: اقصى سرعة بريليانس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

في حاجه غلط مش مظبوطه لان الار بي ام علي 4000 لفه والعربية مقفلة امبير ازاي يعني كلام لا يعقله احد
ازاى حضرتك بتقول ان الrpm 4000
اذا كان داه الrpm 4500
انا بالنسبالى معايا ال1600 ومصور فيديو على اليوتيوب وانا جايب ال200 على rpm 5200
فلازم ان ال2000 سى سى تبقى اقل فى الrpm
وبعدين ديه حاجة كويسة ان الموتور مستريح
قديم 24-03-2011, 04:03 PM
khaledazizeg khaledazizeg غير متواجد حالياً

khaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to behold

وداه الفيديو بتاعى
وركزوا على ال rpm
قديم 19-05-2011, 12:10 PM
Koge22 Koge22 غير متواجد حالياً

Koge22 is on a distinguished road

طيب ايه اخبار الثبات ؟!
قديم 25-12-2011, 05:05 PM
الصورة الرمزية Felefel Ahmed
Felefel Ahmed Felefel Ahmed غير متواجد حالياً
من انا؟: 18 سنه عربيات
التخصص العملى: Senior Supply Chain Manager, now Project Manager
هواياتي: سيارات , صيد, غطس , PS , سفر ,كره سله سابقا

Felefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond reputeFelefel Ahmed has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Koge22 مشاهدة المشاركة

طيب ايه اخبار الثبات ؟!
السلام عليكم
شباب العربيه ديه كانت معايا
أول الأستخدام تجميع مش عالي وأقصى سرعه 180 كم/س
بعد 4 شهور اما أخدت علي رجلى , بجد العربيه بتسمع الكلام ووقت الزنقه بتشب من قدام فى نتش الغرز علي 180 , 190 ولاااا الهوي أكنى واقف
بس تفرق من واحد للتانى يعنى لو عربيه بيسوقها أكتر من واحد (أنسي) لكن لو واحد عودها على الجري حتفتح مع أي حد بعد كده
وطبعا 2000 CC مش حتفتحهم على صلاح سالم ولا الدائري (أنا كنت باخدها من الأقصر الي الأسكندريه) حطه واحده بدون راحه (العربيه مش بتحسسك أنك سايق)
بالأضافه ان عفشه العربيه بتفرش مع السرعات (زي المرسيدس و البي أم) كل ما السرعه تزيد العربيه توطي أكتر
وطبعا متهملش نظافه وصيانه الموتور والعفشه وتغيير الزيت وتيجى تقول العربيه ضعيفه
حتى سرعه 205 مش بتحس أنك بتجري بس بعد كده بتحس طبعا لأن الطرق جميله وسرعه 230 بتيجي علي طريق العالمين والغردقه من غير متحس وهيا كيكايا وتلاقى العداد نط علي 240
البى أم نفس الشعور خلى بالك
ملحوظه مفيش بى أم 300 كان بيطلع منى (بالظبت أكنى راكب في فيرنا وبطلع من 128) بس موديل السنه بيمشى معايا عادي , لدرجه أنى مكنتش برضى أشد مع أي عربيه غير بى أم خمسميات و مرسيدس علشان أحس أني بكيك وبشد بس طبعا موديلات جديده لآن القديم تلت تربعه مواتيره فى الخلاط من كتر خنقه السير فى مصر

Ahmed Felefel
قديم 29-12-2011, 02:40 PM
eslam sabbah eslam sabbah غير متواجد حالياً

eslam sabbah is on a distinguished road

كلامك زي الفل يا بااااااااااااشا لان انا معايا جالينا 2000 سي سي 2006 من ساعه ماجبتها وهي مخنوقه ومش بتسحب علي طووول لانها واخده علي المشي بالراحه
لكن معايا واحده تانيه 2008 لونين كريمي في اسود طيااااااااااااااااااااااا اااره وبتجمع بسرعه اووووووووي مع ان حاله ال2006 احسن لكن واخده علي الجرررري وبتفتح معايا وكنت رايح الغردقه كنت ماشي 240 /220 مش بقل عن كده لان العربيه مريحه جدا في السفر وثابته اووووووووووي