العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > M11 , M12

قديم 11-01-2010, 08:40 PM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الشهادة لله في أسبرانزا m11 وبكل أمانة

ربنا يبارك لك فيها يا باشا ....
و مستنيين تقرير تانى بعد سنتين ... و يا رب يكون نفس الاعجاب

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 11-01-2010, 08:54 PM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute

شكرا استاذ محمد ...,,, بس انا عايز اسال سؤال تنك البنزين عملتو على حسابك ,,,, عشان ده المفروض عييب صناعه؟؟؟
قديم 11-01-2010, 09:01 PM
dmx2010 dmx2010 غير متواجد حالياً

dmx2010 is a glorious beacon of lightdmx2010 is a glorious beacon of lightdmx2010 is a glorious beacon of lightdmx2010 is a glorious beacon of lightdmx2010 is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.amr مشاهدة المشاركة

شكرا استاذ محمد ...,,, بس انا عايز اسال سؤال تنك البنزين عملتو على حسابك ,,,, عشان ده المفروض عييب صناعه؟؟؟
انا عن نفسى اخى اخى عملته فى التوكيل ربطلى بس السلك كويس وخلاص ما خدتشى دقيقتين و اتاسفولى والعملية خلصت
قديم 11-01-2010, 09:57 PM
monuir monuir غير متواجد حالياً

monuir is a glorious beacon of lightmonuir is a glorious beacon of lightmonuir is a glorious beacon of lightmonuir is a glorious beacon of lightmonuir is a glorious beacon of light

الف مبروك وربنا يحرسهالك ويعطيك خيرها
قديم 11-01-2010, 09:59 PM
ash257 ash257 غير متواجد حالياً

ash257 is a name known to allash257 is a name known to allash257 is a name known to allash257 is a name known to allash257 is a name known to allash257 is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rotana_cinemaa مشاهدة المشاركة

حبيبي ash257 انا بجد متشكر جدا ليك وأنا للعلم بس لما شتمت في العربية كان من سوء معاملة المصرية للسيارات ومن سوء التعامل مع أكتر من توكيل للأسبرانزا عبر التليفون مع خوفي الشديد من العربية الصيني كل ده كان له أثر في أثارة أعصابي وجعلي أقل عقل وحكمة من الأن وحكمت علي العربية من أول أسبوع وزعلي من الناس الي هنا له أسبابه
1 - موش كل المشتركين زي حلاتي كدة عندهم خبرة كبيرة بالسيارات وكمان ممكن عيب بسيط جدا بالنسبة للخبير بالسيارات يكون بمثابة خوف كبير جدا عند حد زي حلاتي موش خبير
2 - موش كل الناس زي بعضها في حد غاوي صيانة وفهم الصيانة وفي زي حلاتي عايز عربية متعطلش ولا يكون فيها عيب واحد ههههههه
3 - كل الي ردو عليا ردو كانهم خبراء في السيارات وكانت ردودهم يا اما سخرية من جهلي بعالم السيارات يا أما هجوم عليا عشان أشتكيت وجعي وألمي وخوفي
4 - محدش تعاطف معايا ولا حس بمشكلتي غير واحد او اتنين والكل هاجمني كأني أهنتهم وانا معرفهمش
5 - تم طردي من المنتدي لمجرد عاتبتهم والطرد كان بسبب أني قولت ألفاظ وأنا والله العظيم ما قولت أي لفظ يسئ لشخص وربنا الي يعلم لكن عاتبتهم بطريقة مهذبه وفهمتهم أني موش خبير لدرجة جعلتني أغضب من المنتدي وحسيت أني في توكيل أسبرانزا ولازم اشكر في العربية موش أقول فيها عيوب
6 - أنا موش متواجد كتير ولا هكون متواجد هنا كتير نظرا لظروف عملي لكن بجد حاسس دلوقتي اني مرتاح وقت الغضب غضبت ووقت الراحة قولت الحمد لله وحكيت تجربتي ولو أخطأت في حاجة أنا أسف لكل من أخطأت أليه حتي أسبرانزا كمااااااااان ويارب متطردش تاني لأني أطردت مدة كبيرة أوي أسبوعين عشان حاجة معملتهاش
أنا أخدت كوبي من ردي على موضوعك في النتدى الآخر وحطيتو هنا علشان تتأكد أني كنت متعاطف معاك ولم أسخر منك ولا من أحدptmnlo123per122 وعموما أنا مبسوط جدا من حالتك النفسية الحالية ويا رب تفضل عليها كدة دايما وتفضل راضي عن العربية:
"أولا أهلا بيك في المنتدى ويا ريت من كونش احنا السبب انك تدعي علينا ولا حاجة
وبعدين انا عايز أوضح نقطة مهمة وهي أن العيب دة مش عيب العربية ده عيب تقفيل يعني ممكن يحصل من أي عربية سواء متجمعة في الصين أو متجمعة في مصر أو أي بلد مش صناعية قوي دي حاجة
الحاجة التانية العيب ده أو اللي حصل معاك لو فكرنا فيه بهدوء هنجده أنه حاجة بسيطة جدا جدا يعني ممكن يكون سلك باب التانك فك من مكانه لأنه ما اتربطش كويس وده طبعا عيب تقفيل زي ما قلت أنا عارف ان العيوب البسيطة اللي زي دي هي اللي تنرفز يعني لو حصل معاك حاجة كبيرة اعتقد ممكن مايكونش نفس رد الفعل
بس انا ليا سؤال عند حضرتك..
ايه اللي حصل مع التوكيل وخدمة ما بعد البيع اللي فهمته أن حضرتك اتصلت بالتوكيل جابولك ونش يعني المشكلة حلوها
عموما من غير تعصب وبهدوء ويا ريت لما حضرتك تهدى كدة تقولنا تقييمك للعربية ويا ريت تقولنا هي عاملة معاك أيه من ناحية الموتور والعفشة والتكييف وغيره بغض النظر عن الحاجة اللي انا شايفها بسيطة دي بس طبعا علشان اللي حصل معاك انت متعصب
أنا عايز أقولك حاجة عديلي معاه عربية فيرنا وهو على الاوتوستراد فكر يشغل التكييف شغله راح سير الوتور اتقطع العربية سخنت وطبعا حاول معاها بكل الطرق وكان معاه أولاده برضه وساب العربية في الطريق وخلى أولاده ركبوا تكس وراح جاب السير وواحد علشان يركبه وكانت شغلانه وبرضو بيسب ويلعن في هيونداي وتوكيلها
عموما حصل خير ويا ريت ماتكرهش العربية اما هتخسر كتير لو بعتها دلوقتي
آسف على الإطالة<!-- google_ad_section_end --> "

وعلى فكرة كان ردي على الموضوع نفسة هنا في المنتدى صورة طبق الأصل من الكلام ده وتقدر تراجع الموضوع بنفسك