العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > كهرباء السيارة

كهرباء السيارة ساحة مخصصة للمواضيغ الفنية المتعلقة بجميع اﻷنظمة الكهربية فى السيارة بما فيها أنظمة التسلية

قديم 03-04-2016, 10:25 PM
النزار حر النزار حر غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو نزار
التخصص العملى: كهرباء سيارات
هواياتي: قيادة السيارات

النزار حر will become famous soon enough
افتراضي رد: عاوز نصيحة... إسبراتير عادى و لا إلكترونى

السلام عليكم مع الاحترام لجميع الاراء ان الدسبرتير الالكتروني افضل بكثير مع اضافة بوبين الالكترون لعدة اسباب الاولى اعطال اقل وبالتالي عمر اطول والثاني شرارة افضل اي حرق افضل والثالث مصروف اقل والرابع عزم افضل مع احترامي الكبير لجميع الاعضاء وشكرا
قديم 08-04-2016, 07:07 PM
سامح عمارة سامح عمارة غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس معمارى

سامح عمارة is a jewel in the roughسامح عمارة is a jewel in the roughسامح عمارة is a jewel in the roughسامح عمارة is a jewel in the rough
افتراضي رد: عاوز نصيحة... إسبراتير عادى و لا إلكترونى

السلام عليكم ....بالغ شكرى وتقديرى الى المنتدى الذى تعلمت منه الكثير ومن السادة الاعضاء ...ولكن باختصار ...صاحب الموضوع فى التغيير ليس فى الاسيراتير العادى افضل ولا الالكترونى افضل المشلكة الاساسية هى ان الابلاتين والكوندنسر مضروبين ...انا كنت وقعت فى المشكلة ده وطبعا بما ان السوق المستورد مفتوح والضمير قل ...فا من الممكن انه يحصل معاك نفس المشكلة فى الالكترونى ....الحل لقته فى محل بيع قطع اصلية او على لااقل محترمة بس انا مش فاكر المحل اوى ...هتدخل من ناحية شارع الاهرام وعلى ايدك اليمين طيبة مول ادخل الى قبل الاخر بحوالى محلين ممكن على ايدك اليمين بردو محل لبيع قطع الغيار للفيات هو مشهور هناك ان شاء الله الابلاتين والكوندنسر هيكون محترم واوفر فى البيع والصيانة.....وشكرا