العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 06-11-2009, 03:12 PM
medoo450 medoo450 غير متواجد حالياً

medoo450 is on a distinguished road
افتراضي فئه جديده من الخليجي للنيو سيراتو

يا جماعه دي اول مشاركه ليا وانا بعد لف كتير استقريت علي الالنترا ولقيت واحده خليجي 2009 زيرو بجنوط وفتحه سقف وكاسيت بيلت ان وسوداء ودي سعرها نزلتو 4000 عن ال 2010 وانا رايح اخلص والدي قلي تعالي نبص علي المعرض الي جنب البيت روحت عندو اعد يقنعني بالسيراتو ويوحش في الالنترا مع ان الاثنين عندو وانا جايلو زبون لقطه هشتري النترا في زمن كله بيجيب سيراتو وكمان موديل مركون . وكل اصحابي بردو اقنعوني بيها بس انا كانت مشكلتى في الفلوس فصاحب المعرض قالي انا جيالي مواصفه ب105 خليجي بالكماليات الاساسيه و يذيد عليها جنوط 15 + فوجات و الكاسيت بيلت ان والمرايا كهرباء و بردو اللون الي انا عاوزو اسود . قولت الف و اسال لقيت السوق كل الي فيه خليجي بدون جنط ولا فوجات ب104 فانا ارجو المشوره لحسن تكون مقلب ودي تحويشه العمر فلو اي حد عندو معلومه عن المواصفه دي يا ريت يقولها عشان السيراتو دي الاستلام بكره وانا قلقان و شكرا .
قديم 06-11-2009, 05:39 PM
الصورة الرمزية a7lahamada
a7lahamada a7lahamada غير متواجد حالياً
من انا؟: Hamada a7med
التخصص العملى: طالب في جامعة القاهرة
هواياتي: السيارات

a7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond repute
افتراضي رد: فئه جديده من الخليجي للنيو سيراتو

بس انا عندي راي لو انت في مصر ابعد عن الخليجي علشان مش هتلاقي مكان تتصلح فية يعني الوكالة مش هترضة تاخد منك السيارة تتصلح فوجهة نظري انك تشتريها من الوكالة افضل بس عموما السيراتو افضل بمرراحل من الالنترا
قديم 06-11-2009, 05:54 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

ممكن استاذ سيف مشرف القسم التجارى يرد عليك بالتفصيل فى فروق الاسعار بتاعة الخليجى بس عامة الخليجى فيه منه مواصفات كتير وكل مواصفة بسعرها وظروف معرضها فاذا انت شايفة كويس استخير ربنا وتوكل على الله
بس مهم تستلم العربية كويس وتتأكد من سلامة مكوناتها الظاهرية كلها طبعاً علشان مفيش ضمان

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 06-11-2009, 06:24 PM
medoo450 medoo450 غير متواجد حالياً

medoo450 is on a distinguished road

مبدئيا يا رجاله شكرا علي الردود و انا من مصر بس الخليجي ممكن يدخل صيانه عادي جوه التوكيل بس في حاجه انا سمعتها قلقتني شويه و هي موضوع العزل الحراري و قريت كتير علي الموضوع ده بلاقي مشاركات كتير و بيتجاب فيها سيرت الموضوع ده بس مفيش رد صريح و ناس قلتلي الخليجي فيها عزل و تصفيح فمش عارف اعمل ايه فيا ريت لو حد عنده معلومه اكيده يفيدني و لكم جزيل الشكر .
قديم 06-11-2009, 07:05 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

اولا الانترا عربية كويسة والسيراتوا وزى مبنقول دائما الزمن القادم زمن كيا
عربية كويسة وبها موصفات كثيرة احنا حتى فى بعها بنتلخبط جدا كل يوم مستورد يجيب من بلد بمواصفة وسعر وسعرها كل يوم متغير
وموضوع الضمان للخليجى اليوم ممكن تشترى ضمان بسعر من 2500 الى 3000 وتتعامل مع كل مراكز الخدمة التابعة للوكيل عدا انك تتعامل مباشرتا مع الوكيل
اسال المعرض فى ان العربية ال عندة من الانترا وكيل ولا خليجى
والسيراتوا هتجدها فى اغلب المعارض خليجى
هتجد فى السيراتوا الفروق بسيطة فى السعر لختلاف الموصفات يعنى ممكن تجد عربية زى الثانية فى كل الموصفات الاساسية بس تجد سعر واحد اعلى من الثانية بشى بسيط لوجود 3 مخادع فى الخلف بدل 2 مخدع
شوف حضرتك محتاج اية وان شاء الله نقدر نساعدك فى شى كويس وسعر معقول