العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > برايد Pride

برايد Pride اقدم سيارات كيا انتشاراً فى مصر تم اعادة تجميعها استنادا على موديل فورد - مازدا المسماه فورد فيستيفا او مازدا 121 ويعاد تصنيعها فى ايران وسوريا حتى الان

قديم 08-12-2011, 11:19 PM
obad-1 obad-1 غير متواجد حالياً

obad-1 is on a distinguished road
عاجل رد: مشكلة في فيتيس السايبا البرايد ... رجاء المساعدة من الخبراء

ممكن لو تكرمتم عنوان مراكز خدمة السايبا برايد
وممكن الاقى فين الفانوس الخلفى
ولكم الشكر و العرفان
قديم 08-12-2011, 11:38 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكلة في فيتيس السايبا البرايد ... رجاء المساعدة من الخبراء

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة obad-1 مشاهدة المشاركة

ممكن لو تكرمتم عنوان مراكز خدمة السايبا برايد
وممكن الاقى فين الفانوس الخلفى
ولكم الشكر و العرفان
لو عايز مراكز خدمة عموماً اى مركز خدمة كورى او يابانى يقدر يشتغل فيها
وفيه مراكز اساسية متخصصة فيها زى
عبر البلاد وده كمان توكيل انزار ولف وكانو زمان ايام ما كان التوكيل مع وليد توفيق مركز خدمة معتمد ودول مكانهم فى اخر جسر السويس ورا سوق القنال الدولى

وفيه توكيل الادا والبى واى دى حالياً كان بيدخلها فى فترة وممكن يشتغلو فيها وده مكانة فى شارع الطرابيشى العباسية جمب توكيل تويوتا مباشرة

وفيه كمان ناشيونال موتورز ومراكزهم ممكن تعمل بحث فى المنتدى هتلاقى العناوين للاسف مش حاضر على دماغى حاليا

وغير كل دول اى ميكانيكى متوسط يقدر يعمل فيها اغلب الشغل والصيانات الاساسية فمش كل حاجة بتحتاج مركز متخصص خاصة فى عربيه زى البرايد

وبالنسبة للفانوس
ممكن تجيب الكورى من عند الجندى وده فيه فرع فى شارع دمشق فى روكسى وفيه فرع فى جسر السويس قدام فندق السلام
وفيه نافع اللى فى شارع دمشق بس هتلاقى عندة الصينى وهو شغال مش وحش برضو
وممكن تنزل الحرفيين هتلاقى كذا واحد بيبيعو جديد واستيراد كمان

ولو كل ده بعيد عليك انزل التوفيقية ( ورا سنترال رمسيس ) هتلاقى اكيد ان شاء الله حد شغال فيها عامة حاجتها متوفرة

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 09-12-2011, 01:07 AM
obad-1 obad-1 غير متواجد حالياً

obad-1 is on a distinguished road

الف شكر للاستاز الفاضل الكريم أبو نورا
اوضح لحضرتك انها سايبا برايد 2009 - و اتصلت بناشونال موتورز و اعطونى رقم موبايل مسئول قطع الغبار فقال ان الفانوس غير موجود -- هل فانوس الكيا برايد يركب عليها يا استاذنا الكريم الفاضل -- و الف شكر على مساعدتك الطيبه
قديم 09-12-2011, 11:26 AM
cars admire
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة engineer05 مشاهدة المشاركة

آسف على الرد المتأخر ... أنا سافرت اسكندرية و مكنش عندي نت الكام يوم اللي فاتوا..

هم في الورشة قالولي أن الفيتيس زي الفل وأن العيب مني انا ...عشان بخطف النقلة ... بس الكلام دة كان يبقى منطقي لو كل العربيات بتعمل معايا كدة وكمان كل النقلات على عربيتي تعمل كدة بس دة بيحصل في التالت بس...

عالعموم أنا برضه راجعلهم تاني عشان محتاج أغير بلي و أكسيلات خلفي لأن ملحقتش أغيرهم المرة اللي فاتت ... أنا هقولهم يبدلوا الزيت بزيت ال130 لأن اللي في العربية دلوقت فالفالينا 90

جزاكم الله خير على الاهتمام
http://www.masrmotors.com/vb/showpos...3&postcount=32
:CH UBBY~36:
قديم 10-12-2011, 02:33 PM
الصورة الرمزية شريف كامل
شريف كامل شريف كامل غير متواجد حالياً
من انا؟: هاوي سيارات
التخصص العملى: التربية والتعليم
هواياتي: كثيرة

شريف كامل has a spectacular aura aboutشريف كامل has a spectacular aura aboutشريف كامل has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة obad-1 مشاهدة المشاركة

الف شكر للاستاز الفاضل الكريم أبو نورا
اوضح لحضرتك انها سايبا برايد 2009 - و اتصلت بناشونال موتورز و اعطونى رقم موبايل مسئول قطع الغبار فقال ان الفانوس غير موجود -- هل فانوس الكيا برايد يركب عليها يا استاذنا الكريم الفاضل -- و الف شكر على مساعدتك الطيبه
هل قطع غيار السايبا بريد غير متوفرة خارج التوكيل وهل هي متوفرة في التوكيل ارجو من ملاك السايبا بريد ان يخبرونا ان كانت متوفرة خارج التوكيل خاصة الفوانيس والرفارف والابواب واين نجدها رجاء لا تبخلو علينا بالمعلومات