العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN

نيسان NISSAN من اعرق الشركات اليابانية بدات فى عام 1923 باسم داتسون وهى الان تعيش ازهى عصورها تحت قيادة اللبنانى الاصل كارلوس غصن بعد اندماجها برينو الفرنسية اشهر موديلاتها : صنى تيدا مورانا التيما وبريميرا وسكاى لاين وميكرا GTR 350Z

قديم 28-05-2011, 11:36 PM
نوجا28 نوجا28 غير متواجد حالياً
من انا؟: مبحبش الحشريين
التخصص العملى: محامية حرة
هواياتي: القراءة

نوجا28 has a spectacular aura aboutنوجا28 has a spectacular aura aboutنوجا28 has a spectacular aura about
افتراضي سؤال بخصوص الفتيس الاوتوماتك ارجو التوضيح

السلام عليكم لو سمحتم لى سؤال لانى محتارة فيه دلوقتى فى الصورة دى
فيه وضع الd انا بجيب الفتيس على الd فى حالة انى هتحرك طبعا طيب انا شفت صورة مكتوب فيها جنب الd 1,2 ,3 السؤال بقى انا اللى بنقل السرعات دى ولا بجيبها على d وهو ينقل مع نفسه ولو انا اللى بنقل بين السرعات دى ايه بقى الفرق بينه وبين المانيوال انا فاهمة ان الاوتوماتيك انا كل شغلى فيه بنزين وفرامل وبس وعلشان كده حباها ياريت حد يفهمنى النقطة دى قبل ما اشترى بعد اذنكم

ودى الصورة اللى بقصدها هى مفيهاش ارقام فيها سالب وموجب يعنى نفس المعنى

ومعلش لى سؤال تانى انا لما اجى ادور العربية ادورها وهى على وضع الn ولا p
انا فاهمة انى بدور على وضع n واسخن وبعدين اجيبها على dوادوس بنزين واطلع ده صح ولا انا فاهمة غلط وميرسى مقدما لكل اللى يضيفلى معلومة
قديم 28-05-2011, 11:46 PM
hyundai2005 hyundai2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد حمدي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: قياده ومتابعه السيارات

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال بخصوص الفتيس الاوتوماتك ارجو التوضيح

ده فتيس ستيب ترونك بمعني اوتو ومانيوال في نفس الوقت بمعني اخر لو بتحبي القرص والسواقه الرياضيه بتجيبي الفتيس فالحاره الصغيره دي وبكده العربيه تعتبر واخده الاول وكل زقه لقدام تجاه + بتزود غيار زي المناويل وكل سحبه للخلف تجاه - بتنزل غيار زي المانيوال بس من الاخر ده موضوع فطشان ومالوش لازمه خليك عال d علطول وخلاص
قديم 28-05-2011, 11:48 PM
hyundai2005 hyundai2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد حمدي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: قياده ومتابعه السيارات

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute

اما وضع ال p دي اختصار للركن واكنك شاده فرامل اليد واكتر العربيه بتكلبش فالارض وعادي ممكن تدوري علي ال p او n مافيش مشكله بس لما تركني العربي خليها دايما علي p
قديم 28-05-2011, 11:50 PM

نوجا28 has a spectacular aura aboutنوجا28 has a spectacular aura aboutنوجا28 has a spectacular aura about

ايوة انا نفسى فعلا اعمل كده اخليها على الd ,وخلاص لانى بتخنق من قصة انى اقعد اغير اصلا طيب معلش سؤال تانى
هو انا وانا بغير بين 1و2 و3 بكون دايسة على الفرامل مثلا زى الدبرياج فى المانيوال واشيل رجلى من على البنزين ولا بغير وخلاص ولو سبت العربية على d هى هتزود مع نفسها لو دوست بنزين ولا ايه؟
قديم 28-05-2011, 11:51 PM

وفى طلعة الكوبرى بدل ما اغير مثلا ازود بنزين شوية وخلاص؟ ولا ايه لو سمحت فهمنى معلش بتعبك