العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديلات رفع الاداء

تعديلات رفع الاداء car performance tuning - قسم خاص بتعديلات رفع أداء السيارة من محرك وأجهزة تعليق وفرامل الخ ...

قديم 21-07-2010, 11:31 PM
alsharkawi_amr alsharkawi_amr غير متواجد حالياً

alsharkawi_amr is on a distinguished road
افتراضي مشروع

مساء الفل أحلى ناس

الحكاية إني هأشتري أول عربية في حياتي ودي حاجة إستنيتها كتييييييييييييييييييييير قوي
المهم إني متعلم السواقة من 15 سنة على بي ام دبليو 325 شارك موديل 1982 صاروخ مدمر الله يحرق ألمانيا على إللي فيها
دلوقتي أنا معايا 50 ألف ومش بتاع كريستالة ولا صيني ولا بدنجان
أقل من 175 حصان وثابتة على الأرض تبقى يبقى اسمها صندوق راكب فيه 4 فرد كاوتش
دبرووووووني دبركم الله
آيه العربية إللي ممكن أشتريها وأعدلها يعدلها ربنا علشان ما أحسش إني راكب شبشب

كل سنة وانتم طيبين رمضان كريم
قديم 22-07-2010, 12:06 AM
corsair
Guest

افتراضي رد: مشروع

يا استاذ عمر نصيحة متفكرش في موضوع السرعة والكلام ده وحضرتك لسه متعلم السواقة جديد

علشان متتبهدلش لان موضوع التعديل ده بيحتاج ناس خبرة ويكونوا دايسين في البلد ديه بعربيتهم من سنين

مينفعش وانتا لسه متعلم سواقة تفكر في تعديل ورفع كفاءة والكلام ده

انتا بالمبلغ ده ممكن تجيبلك حاجة مستعملة استعمال خفيف وتكون حالتها ممتازة زي الفيرنا موديل 2007 تكون موديل عالي وماتور قوي علشان متزعلش

حاول كدا متنسقش ورا التعديلات والكلام ده لان لسه بدري عليك في الموضوع ده

وتقبل تحياتي
قديم 22-07-2010, 03:22 AM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold

حضرتك هتجيب عربيه زي الي انت اتعلمتها و هي البي ام شارك و تسقط لها زي ما انت عاوز بقا لو عاوز تسقط موتور الM3 بس ده مكلف شويه ناس تقول ب18 و ناس تقول ب30 بس دا هيتعبك شويه في انك هتعمل شدادات و هتبقا عند السمكري كتير بس ممكن تسقط موتور 2.0 ولا 2.5 و هيقوم بالواجب معاك اوي بس حاول تجيب موتور بعفشه كامله معاه عشان متتبهدلشي في انك تشتري موتور لوحده و عفشه لوحدها
و انظ انك فاهم ان دي عربيه رياضيه بحت يعني لا في لا راحه ولا رفهاهيه ولا توفير وقود خالص
و الحقيقه انا متفق مع الاخ corsair حضرتك لو جديد في الموضوع مش هيمفعك الكلام ده الص و هتكره العربيات بسببه و كفانا الشر هيجبوك من علي شجره لو عملت العربيه الي انا قلت لك عليها دي
انتعلم و احترف و لما تحس انك فعلا سواق و العربيه هي الي بتعجزك في شد المكن فكر في التعديل و عموما الفارنا طياره لوحدها اصلا

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 22-07-2010, 04:49 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

كلام كروسير و عاكف صح
مالوش لازمه و حتصرف كتير فلوس و قوت و مجهود

حـازم خـضـر

قديم 22-07-2010, 08:21 AM
alsharkawi_amr alsharkawi_amr غير متواجد حالياً

alsharkawi_amr is on a distinguished road

يعني من الآخر كده أجيب حتة نيون بيتي أوتوماتيك وألعب في الملاهي
ماشي