العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > اليابانى العام

قديم 18-01-2011, 08:57 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل تفوق الكوري على الياباني من حيث الشكل؟

انتظرونا مع الانفنيتي

...........
قديم 18-01-2011, 09:26 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled al sharif مشاهدة المشاركة

حبيبي سام معلش إتأخرت في الرد عليك بس الكهرباء قطعت ولما طولت روحت نمت
ياعم من ساعة مانجحت في إنتخابات مصر موتورز......وعقبال إن شاء الله ما تنجح في الإنتخابات الرئاسية إللي جاية في مصر وتونس يالله

صح كلامك أنا لوبصيت للألماني في التسعينات ها لاقي ليه شخصية تصميمية ومستوي جودة وتكنولوجيا متقدمة عن غيره ..أنا رأي ده يحصل داخل الجيل الواحد يعني خمسة أو ستة موديلات علي إعتبار الجيل يمثل عشر سنوات .... بس تغيير الأذواق وطفرة تكنولوجيا تصنيع السيارات مع بداية الألفية الثانية وكمان إتساع المنافسة ودخول دول جديدة فيها زي كوريا والصين ... والظروف الإقتصادية المتغير زي أرتفاع أسعار البترول والكساد العالمي وإنخفاض مستوي دخل الفرد في أمريكا وأوربا ... خلي فيه فكر ثوري في تصميم وإنتاج عربية جذابة وعملية ... طبعا أنا هنا مش بكلم بقه عن النوعيات الخاصه زي اللامبورجيني ... والجي تي ار ... وغيرها .... بكلم عن العربيات الأكثر إستخداما ومبيعا ... وها أديك دليل بص لأي عربية مرسيدس في التسعينات لحد 2000 تلاقي عربية عريضة ضخمة الحجم تتميز بالرحابه وقوة الموتور وبص لموديلات المرسيدس الحالية إقتصادية الحجم إقتصادية الموتور عالية التكنولوجيا
وده أثر علي شكل الخطوط المميزه للمرسيدس وصدقني صدقني زمان لما كنا نشوف المرسيدس جايه أو رايحه من بعيد كنا بنعرف إنها مرسيدس لاكن دلوقتي التشابه في التصميم بيخليني أحتاج أأقرب أكتر عشان أعرف ماركة العربية أنا ببقي متوقع مثلا إنها مرسيدس تطلع بي إم ولا أودي ولا ... غيرها .... تداخل التصميمات والتقليد كتر وبقه شكل العربية بيتسرق وهي لسه كونسبت ... ده إللي أنا عايز أقوله .... بخلاف إن أزواق وإمكانات الجيل ده غير إللي قبله وإللي قبله .... ولك إحترامي وتحياتي .....
الله يخليك يا استاذ شريف
وانا معاك ان التصميم لازم يكون مرتبط بالاوضاع السياسيه و الاقتصاديه لانها بتأثر على المواصفات و المقاييس و بالتالي الخامات و الشكل

بس انا منجحتش في انتخابات مصر موتورز ...

انا حتى مخدتش اي اصوات ...
اصلا انا مرشحتش نفسي من الاساس
شكلك عارف حاجه و مخبي علي

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 19-01-2011, 06:25 AM
الصورة الرمزية khaled al sharif
khaled al sharif khaled al sharif غير متواجد حالياً
من انا؟: عابر سبيل في الدنيا شوية أكعبل فيها وشوية أكعبلها
التخصص العملى: دبلومة إدارة مالية و بكارليوس محاسبة
هواياتي: السباحة وصيد السمك والقراءة ورياضة المشي

khaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam ram مشاهدة المشاركة

الله يخليك يا استاذ شريف
وانا معاك ان التصميم لازم يكون مرتبط بالاوضاع السياسيه و الاقتصاديه لانها بتأثر على المواصفات و المقاييس و بالتالي الخامات و الشكل

بس انا منجحتش في انتخابات مصر موتورز ...

انا حتى مخدتش اي اصوات ...
اصلا انا مرشحتش نفسي من الاساس
شكلك عارف حاجه و مخبي علي
ههههههاااااااااا يا عم بشتغلك .. بنكشك عشان أطول الحوار معاك :playing_m usic:

قديم 20-01-2011, 04:05 AM
الصورة الرمزية engima
engima engima غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله
التخصص العملى: طالب هندسة
هواياتي: القيادة

engima is just really niceengima is just really niceengima is just really niceengima is just really nice

موضوع لذيذ و مشكور بس صورة sky line الثانية لdodge viper بس يا باشا لو دخلنا الامريكى يكسب ومشكور تقبل تحياتى

every thing has gone mad
قديم 20-01-2011, 10:35 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

شكرا على قوة الملاحظة و فعلا في صورة جت بالغلط! ارجو من المشرف حذفها لعدم الخلط, بس سا باشا ايه رأيك في الاكيورا مثلا؟