العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 25-07-2015, 07:13 AM
cars admire
Guest

انذار رد: BYD F0 رأيكم فيها أيه و ايه عيوبها

Ahmed_Esmail
وجدت الصور فى الرابط ده وقولت يجب ان تراها !!
الرابط
ط¬ط±ط§ط±ط§طھطŒ ط*طµط§ط¯ط§طھطŒ ط§ظ„ط£ط¯ظˆط§طھ ط§ظ„ط²ط±ط§ط¹ظٹط©طŒ ط§ظ„ط³ظٹط§ط±ط§طھ ط§ظ„ظƒظ‡ط±ط¨ط§ط¦ظٹط©طŒ ط´ط§ط*ظ†ط§طھ ظ…ظ† ظ‚ط¨ظ„ ط§ظ„ط´ط±ظƒط© ط§ظ„ظ…طµظ†ط¹ط© ظ…ط²ظˆط¯ Shandong Liaocheng Yongli Machinery Co., Ltd. - ط¨ط§ط¨ط§ ط§ظ„طµظٹظ†
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg HTB1W6bzHFXXXXbFaXXXq6xXFXXXT.jpg‏ (75.6 كيلوبايت, المشاهدات 3)
نوع الملف: jpg HTB1ZSzTHFXXXXa_XXXXq6xXFXXXX.jpg‏ (31.6 كيلوبايت, المشاهدات 1)
قديم 01-08-2015, 02:37 AM
الصورة الرمزية Ahmed_Esmail
Ahmed_Esmail Ahmed_Esmail غير متواجد حالياً

Ahmed_Esmail is just really niceAhmed_Esmail is just really niceAhmed_Esmail is just really niceAhmed_Esmail is just really nice
افتراضي رد: BYD F0 رأيكم فيها أيه و ايه عيوبها

الف شكر اخى العزيز
قديم 01-08-2015, 02:58 AM
cars admire
Guest

Smile رد: BYD F0 رأيكم فيها أيه و ايه عيوبها

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed_Esmail مشاهدة المشاركة

الف شكر اخى العزيز
العفو لا شكر على واجب اخى الفاضل
قديم 03-08-2015, 10:47 AM
kimof911 kimof911 غير متواجد حالياً

kimof911 is on a distinguished road
افتراضي رد: BYD F0 رأيكم فيها أيه و ايه عيوبها

أنا شاريها بقالي سنة و شهرين اهه و الحمدلله ماشية معايا زي الفل...
انا عامل حتى الآن 30 ألف...معدل كبير شوية على سنة بس طبيعة شغلي بتخليني اقطع مسافات كبيرة يوميا...
بصراحة بنصح بيها أي حد عايز يشتري عربية زيرو في حدود 60 ألف...مفيش وجه مقارنة بينها و بين أي حاجة تانية في فئتها...الألتو...الباندين و...شيري ...jac

استهلاك البنزين في السفر حوالي 14 كيلو متر لكل لتر
و في وسط المدينة حوالي 9 كيلو متر لكل لتر
سافرت للساحل الشمالي حوالي 330 كيلو بتفويلة واحدة...ما فولتش في نص الطريق بفضل الله

العربية بشكل عام مستواها مرضي جدا لي و لأسرتي الحمدلله...كشكل حلوة جدا...كمساحة داخلية ممتازة...الشنطة الخلفية بتاخد شنطة سفر محترمة و معاها هاند باج واحدة
العفشة متوسطة...مش ناعمة اوي زي ال f3 و لا ناشفة...لما بتاخد مطب و لا نقرة بتحس بيه

الكماليات ممتازة...الكاسيت ...التكييف...الزجاج الكهرباء....مفيش عندي فيهم أي مشاكل

الموتور سحبه معقول على 1000 cc 3 سليندر....بتجيب 100 في حوالي 19 ثانية ( رقم حلو جدا على نوع و حجم الموتور)...
أقصى سرعة وصلتها كانت 150 على وادي النطرون - العلمين و كان الثبات ممتاز فعلا...أبعاد العربية ممتازة....تصميم تويوتا و ثبات رائع جدا حقيقي على المنحنيات و حتى في لحظات الطوارئ بفضل الله كانت مش بتعوم...

عيوبها الأساسية...بتتخدش بسهولة جدا...غالبا هاشوف ينفع تاخد وش دوكو تبع التأمين و لا لأ على اخر السنة ان شاء الله..

واطية شوية على الأرض فلو فيه 5 راكبين في العربية ( 2 ادام و 3 ورا) لازم تحرص اوي في المطبات عشان ما تحكش...

أخيرا أنصح أي حد بجد عايز عربية في حدود 60 ألف ب f0
ممتازة حقيقي
قديم 06-08-2015, 05:02 AM
cars admire
Guest

ورشة رد: BYD F0 رأيكم فيها أيه و ايه عيوبها

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kimof911 مشاهدة المشاركة

أنا شاريها بقالي سنة و شهرين اهه و الحمدلله ماشية معايا زي الفل...
انا عامل حتى الآن 30 ألف...معدل كبير شوية على سنة بس طبيعة شغلي بتخليني اقطع مسافات كبيرة يوميا...
بصراحة بنصح بيها أي حد عايز يشتري عربية زيرو في حدود 60 ألف...مفيش وجه مقارنة بينها و بين أي حاجة تانية في فئتها...الألتو...الباندين و...شيري ...jac

استهلاك البنزين في السفر حوالي 14 كيلو متر لكل لتر
و في وسط المدينة حوالي 9 كيلو متر لكل لتر
سافرت للساحل الشمالي حوالي 330 كيلو بتفويلة واحدة...ما فولتش في نص الطريق بفضل الله

العربية بشكل عام مستواها مرضي جدا لي و لأسرتي الحمدلله...كشكل حلوة جدا...كمساحة داخلية ممتازة...الشنطة الخلفية بتاخد شنطة سفر محترمة و معاها هاند باج واحدة
العفشة متوسطة...مش ناعمة اوي زي ال f3 و لا ناشفة...لما بتاخد مطب و لا نقرة بتحس بيه

الكماليات ممتازة...الكاسيت ...التكييف...الزجاج الكهرباء....مفيش عندي فيهم أي مشاكل

الموتور سحبه معقول على 1000 cc 3 سليندر....بتجيب 100 في حوالي 19 ثانية ( رقم حلو جدا على نوع و حجم الموتور)...
أقصى سرعة وصلتها كانت 150 على وادي النطرون - العلمين و كان الثبات ممتاز فعلا...أبعاد العربية ممتازة....تصميم تويوتا و ثبات رائع جدا حقيقي على المنحنيات و حتى في لحظات الطوارئ بفضل الله كانت مش بتعوم...

عيوبها الأساسية...بتتخدش بسهولة جدا...غالبا هاشوف ينفع تاخد وش دوكو تبع التأمين و لا لأ على اخر السنة ان شاء الله..

واطية شوية على الأرض فلو فيه 5 راكبين في العربية ( 2 ادام و 3 ورا) لازم تحرص اوي في المطبات عشان ما تحكش...

أخيرا أنصح أي حد بجد عايز عربية في حدود 60 ألف ب f0
ممتازة حقيقي
لاتنسى ايضا انها سير كاتينة جنزير حديد وليس كاوتش مطاط

الكلمات الدليلية
اوتوماتيك, بى واى دى, جيللى, جنزير, فتيس