العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely

جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely احدى اكبر الشركات الصينية التى تسعى بخطى ثابتة لتطوير منتجاتها والدخول بها الى اكبر الاسواق العالمية بعد ما تحقق لها من نجاحات فى الاسواق الشرقية و تتبعها سيارات مابل واميجراند Emgrand

قديم 18-12-2013, 03:47 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
رأى رد: شفولى حل مع غبور وحماية المستهلك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedkolaly مشاهدة المشاركة

حصل خير يا صحبى ومفيش حاجه انا بس كنت بستفهم الموضوع بالنسبه للكرتيرة دى مش طينه ولا حاجه ده الزيت اللى نازل من مستر الدبرياج وبعدين انت ما لاحظتش حاجه ان العربية عامله 6000كم فقط امال لو بستعملها كتير وعامل عداد كانت عملت ايه معايا وانا ماغسلتهاش عشان يكون ده دليل قاطع على التسريب و انا رايحلهم قريب اول ما اعرف اخد اجازة وربنا المستعان واللى قرفنى الوقتى موضوع البنزين عشان البنزين هيبقى مشكله كبيرة الايام الجايه ولو معملوش حاجه اقسم بالله ما هعديها على خير اطلاقاً
خير إن شاء الله
متقلقش من موضوع البنزين حتى لو شغلوا كروت البنزين هتصرف بالكارت عادى
الزيت لو نزل من كاوتش ماستر الدبرياج كان قطع الكاوتش لأن الأخير مبيحبش الزيت
اعزرنى لأن مفيش تسريب واضح من عند الكاوتش وانا بتكلم من الناحيه الفنية ان طلاما مفيش تسريب من كاوتش المستر يبقى مش معتب وسليم
المشكلة ف اللواكير والمواسير وده برضو عيب صناعه

الله يكرمك قلل الفونت شوية عشان مياكلش الصفحة الخط عريض اوى

والله المستعان

قديم 18-12-2013, 05:47 PM
الصورة الرمزية ramy safwt
ramy safwt ramy safwt غير متواجد حالياً
من انا؟: The Toy maker
التخصص العملى: CEO
هواياتي: innovation

ramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond repute
افتراضي رد: شفولى حل مع غبور وحماية المستهلك

انا اللى زعلان عليه فى الموضوع ده كله الكيا سيفيا

و كويس انك وضحت انهم 6000 كيلو لسه متعملش اى حاجه فى البنزين هو هيظبط لوحده بعد ال 10000

ارفع عليهم قضية و انا هعملكم ايفينت على الفيس بوك الم فيه كل الجيلى

قديم 18-12-2013, 06:36 PM
هانى ظريف منصور هانى ظريف منصور غير متواجد حالياً

هانى ظريف منصور will become famous soon enough

على فكرة احب اوضح حاجه كمان عن السيارة ....تانك السيارة فيبر وليس حديد يعنى اى مطب محترم ممكن يخلص على التانك وكان فيه واحد من ملاك السيارة بيعرض المشكله على جروب العربيه على الفيس بوك وبيشتكى ان التوكيل غير قادر على توفير التانك بصراحه حاجه مسخرة
قديم 18-12-2013, 07:18 PM
tigerroad tigerroad غير متواجد حالياً

tigerroad will become famous soon enough

استاذ احمد استاذ هشام
صلو على النبي

الى بيفكر يشكك انا موجود والعربية موجودة وممكن يشوفها في اى وقت

يوم الاحد لو محصلش اي تقدم معايا هبدء قانوني وهنزل المشكلة فى مواقع اخبارية والجرايد وياستاذ احمد لو محلوش معاك ياريت نتواصل مع بعض لازم يكون فى حل انا معنديش اى استعداد اتعامل مع مكانيكى او كهربائي خارجى واقف عند الورش من دلوقتى انا جايب زيرو لية وتوكيل لية
التوكيل دة بياخد مكسب مني لية لخدمات مابعد البيع وضمان 5 سنين و100 الف كيلو دة كلام

اقسم بالله العظيم انا كانت نيتى اشتري اكثر من واحدة فى شغلى لكن الفكرة انتهت طبعاااا لما انا فى مشاكل من دلوقتى امال كمان سنتين هيكون الوضع اية
قديم 19-12-2013, 12:06 AM
خالد السويفى خالد السويفى غير متواجد حالياً

خالد السويفى is on a distinguished road
افتراضي لابد من موقف ايجابى

استاذى العزيز انا كنت بافكر اشترى العربية دى ولكنى اشكرك على التحذير منها وادعوك انت وكل من اشتراها فى المنتدى الى اتخاذ موقف ايجابى مثل الشكوى فى الشركة الأم وحماية المستهلك وكذلك تعليق ورقة لتجذير الناس من شارئها فهذا سوف يمثل ضغطا على غبور لكى يحسن معاملتة ويهتم بحل مشاكل هذة السيارة التى ابهرت المواطنين الغلابة بشكلها وامكاناتها التى بهذا الوضع لن تعمر طويلا وحسبنا اللة ونعم الوكيل

الكلمات الدليلية
حماية المستهلك،غبور،جيلى