العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > لادا LADA

لادا LADA لادا الروسية LADA احدى شركات اوتوفاز AvtoVAZ الروسية بدات فى السبعينيات بتجميع سيارات فيات 124 واستمرت فى تقديمها بشكل اقتصادى لعشرات السنين تمشيا مع الفكر الشيوعى الروسى الا انها الان تسعى للمنافسة والتجديد بعد شراكتها مع مجموعة رينو - نيسان

قديم 03-06-2015, 03:48 AM
Amr Diab Amr Diab غير متواجد حالياً

Amr Diab is on a distinguished road
افتراضي العربية ركنها اتخبطت من تريلا حمار تتكلف كام الخبطة دى

قديم 03-06-2015, 07:27 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: العربية ركنها اتخبطت من تريلا حمار تتكلف كام الخبطة دى

قدر الله وماشاء فعل معلش فداك
بص انا رائى شوف رفرف مستعمل حالتة حلوة او حتى جيبة جديد علشان يظبط معاك ومعملش معجون كتير
وتوديه للسمكرى غالبا هو هيعمل زراجين يظبط الحوض وشوف هيرش من جوة ولا ايه الصورة مش مبينة من جوة ولا من قدام الاخبار ايه
بس هى التكلفة كلها فى مصنعية السمكرى غير كدة الدوكو والرفرف

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 03-06-2015, 11:26 AM
الصورة الرمزية aymanlaw
aymanlaw aymanlaw غير متواجد حالياً

لجنة التحكيم و الفصل فى الشكاوى
التخصص العملى: محام حر
هواياتي: القراءة_الموسيقى_الاغانى الاجنبية

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute

ربنا يعوض عليك وتبقى زى الأول وأحسن ,وعسى ان تكرهوا شيئاً وهو خيراً لكم ,,الحمدلله على كل حال

قديم 03-06-2015, 03:49 PM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute

كان الله فى عونك , أنا واخد خبطتين واحده من نقل و التانية أتوبيس كنت راكن و اتخبطت و أنا واقف. سواقين الحاجات دى غالباً بيكونوا شاربين بلاوى و الأبعاد عندهم ضايعة, ربنا يكفينا أذاهم و ينجينا من كل سوء.
========================= ========================= ====
أنا هأقولك اللى وصلت ليه لإنى اليومين دول عمال ألف على بتوع السمكرة و الدوكو علشان التجديد
كل صنايعية القاهرة و المدن بوجة عام (إلا نسبة قليلة جداً) من السمكرية يعتبروا ...... !!!!! على ما تفرج
و هتأخد الشغل من ورا إيديهم لازم يتدارى بمعجون لإنه مش مضبوط. لو الرفرف فابريكا و مش عاوز تنزله هتضطر تعمل الحل ده. تأخد حموات و تدق.
رخامة المعجون الكتير إن من أقل ترييحه علية هتلاقيه شقق و وقع الدهان.
لو هتعمل الحل الثانى إنك تجيب رفرف استيراد أو جديد و تغيره خالص.
الجديد ممكن ترش عليه من غير معجون. طبقة فيللر و رش على طول و طبعاً هيطلع شكلة فابريكا من بره.
بس عيبة إن الصاج الجديد كله ضعيف مش زى الأصلى.
أو تجيب رفرف استيراد و تكشف علية كويس ميكونش خد أى شغل قبل كده, يعنى محدش دق عليه خالص.
=========================
أعاننا الله و إياكم.

التعديل الأخير تم بواسطة zing0 ; 03-06-2015 الساعة 04:15 PM
قديم 05-06-2015, 01:42 AM
Amr Diab Amr Diab غير متواجد حالياً

Amr Diab is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbOnOrA مشاهدة المشاركة

قدر الله وماشاء فعل معلش فداك
بص انا رائى شوف رفرف مستعمل حالتة حلوة او حتى جيبة جديد علشان يظبط معاك ومعملش معجون كتير
وتوديه للسمكرى غالبا هو هيعمل زراجين يظبط الحوض وشوف هيرش من جوة ولا ايه الصورة مش مبينة من جوة ولا من قدام الاخبار ايه
بس هى التكلفة كلها فى مصنعية السمكرى غير كدة الدوكو والرفرف

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aymanlaw مشاهدة المشاركة

ربنا يعوض عليك وتبقى زى الأول وأحسن ,وعسى ان تكرهوا شيئاً وهو خيراً لكم ,,الحمدلله على كل حال

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zing0 مشاهدة المشاركة

كان الله فى عونك , أنا واخد خبطتين واحده من نقل و التانية أتوبيس كنت راكن و اتخبطت و أنا واقف. سواقين الحاجات دى غالباً بيكونوا شاربين بلاوى و الأبعاد عندهم ضايعة, ربنا يكفينا أذاهم و ينجينا من كل سوء.
========================= ========================= ====
أنا هأقولك اللى وصلت ليه لإنى اليومين دول عمال ألف على بتوع السمكرة و الدوكو علشان التجديد
كل صنايعية القاهرة و المدن بوجة عام (إلا نسبة قليلة جداً) من السمكرية يعتبروا ...... !!!!! على ما تفرج
و هتأخد الشغل من ورا إيديهم لازم يتدارى بمعجون لإنه مش مضبوط. لو الرفرف فابريكا و مش عاوز تنزله هتضطر تعمل الحل ده. تأخد حموات و تدق.
رخامة المعجون الكتير إن من أقل ترييحه علية هتلاقيه شقق و وقع الدهان.
لو هتعمل الحل الثانى إنك تجيب رفرف استيراد أو جديد و تغيره خالص.
الجديد ممكن ترش عليه من غير معجون. طبقة فيللر و رش على طول و طبعاً هيطلع شكلة فابريكا من بره.
بس عيبة إن الصاج الجديد كله ضعيف مش زى الأصلى.
أو تجيب رفرف استيراد و تكشف علية كويس ميكونش خد أى شغل قبل كده, يعنى محدش دق عليه خالص.
=========================
أعاننا الله و إياكم.
الحمد لله ع كل شىء
والله تعبت كل شويا العربية تتخبط
انا جبت رفرف وستارة عامليين 240 حنيه
فقولت اعمل العربية كلها سمكرة هتعمل 1400