العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 17-04-2011, 03:21 PM
khaled_cs khaled_cs غير متواجد حالياً

khaled_cs is on a distinguished road
افتراضي ارجو الافاده من خبراء هيونداى و سيات

انا راجل كان معايا عربيه فيات 128 و من بعدها فيات ريتمو و بيعت الاتنين و بادور دلوقتى على حاجه جديده تنتشلنى من عالم الفيات عشان خلاص تعبت من المرواح للصنايعيه كتير فى قصادى دلوقتى عربيتين و طبعاً هما دول اللى على قد فلوسى اولاً سيات ايبيزا 98 او 99 و ثانياً هيونداى اكسنت برضه 98 او 99 بس مشكلتى إنى مش عارف قطع غيارهم متوفره و لا لأ و كمان ايه نظام سعر قطع الغيار عشان طبعاً انتوا عارفين الفيات بتتباع عند البقال و ببلاش انا خايف اجازف و اجيب عربيه تطلع حلوه بس تدبحنى بعد كدا فى قطع غيارها ارجوا منكم الافاده و لو حد ممكن يقترح عليا اى نوع تانى من العربيات يكون محترم و قطع غياره متناوله يبقى كتر الف خيره انا كل اللى معايا يا جماعه 35 الف و انا اسف إنى طولت عليكم
قديم 19-04-2011, 05:14 PM

افتراضي رد: ارجو الافاده من خبراء هيونداى و سيات

لو سمحتم يا جماعه حد يجاوبنى انا قربت انزل اشترى العربيه و خايف عايز اى معلومات عن قطع الغيار
قديم 20-04-2011, 03:49 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

طبعا اكسيل افضل كثيرا من حيث توافر وسعر قطع الغيار
والمبلغ اللى معاك محترم اوى وممكن يجيب لانسر عيون موديل 91 ، 92 ، 93 من راى انها افضل من الاكسل من حيث الاعتمادية والشكل والثبات مع اشتراكها فى كثير من قطع غيار الاكسل حيث ان الكوريين عملو استنساخ من الانسر

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 21-04-2011, 02:21 AM
returner returner غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس مشروعات

returner is on a distinguished road

أنا متحيز للأكسنت وحاسس أنها افضل سيارة اعتمادية في فئتها نزلت مصر ، قطع غيار متوفرة و رخيصة ، أستهلاك قليل للبنزين ، عفشه معقولة ، تكنولوجيا سهلة وتقريبا كل الميكانيكية بيفهموا فيها، عيبها الوحيد أنها بتهبط لما تركب 2 أو أكتر في الكنبة
قديم 23-04-2011, 03:27 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mrastra مشاهدة المشاركة

طبعا اكسيل افضل كثيرا من حيث توافر وسعر قطع الغيار
والمبلغ اللى معاك محترم اوى وممكن يجيب لانسر عيون موديل 91 ، 92 ، 93 من راى انها افضل من الاكسل من حيث الاعتمادية والشكل والثبات مع اشتراكها فى كثير من قطع غيار الاكسل حيث ان الكوريين عملو استنساخ من الانسر
متشكر يا باشا على مرورك و الافاده و انا فعلأً خلاص استقريت على اكسيل او اكسنت