العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely

جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely احدى اكبر الشركات الصينية التى تسعى بخطى ثابتة لتطوير منتجاتها والدخول بها الى اكبر الاسواق العالمية بعد ما تحقق لها من نجاحات فى الاسواق الشرقية و تتبعها سيارات مابل واميجراند Emgrand

قديم 18-12-2009, 08:29 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: السياره جيلى باندا

مبدئياً تم دمج كل الموضوعات علشان انا اول واحد اتلخبط بجد

ثانياً زى ما وضحت لحضرتك موتور الاسبيرانزا وادائها جيد جداً كارقام وكواقع
اما المقارنة مع جيلى باندا فهى تميل تماما للاسبيرانزا
اولاً التصميم بتاع الاسبيرانزا ايطالى تماماً ومن اشهر بيوت التصميم الايطالية والموديل ده تحديداً تم تسويقة تحت اسم كرايزلر فى امريكا الجنوبية والمكسيك وقيل انه ممكن يخش امريكا الشمالية واوروبا لانه فعلا تصميم جيد
فى حين ان الباندا تصميمها صينى تماما واكيد لن تتفق عليه كل الاذواق وده هيقلل من سوق اعادة البيع كمان الباندا تقفيلها بدائى جداً وملهاش سوق او قطع غيار زى الاسبيرانزا وحتى لو كانت بتشترك مع الايكو فى الموتور والات الجر هتلاقى الحصول على الصاج والفوانيس والاكسسوارات مشكلة

عامة ديه صور العريتين وتحت امرك فى اى استفسار بس خلينا فى موضوع واحد

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 18-12-2009, 08:53 PM
الصورة الرمزية saasaa29
saasaa29 saasaa29 غير متواجد حالياً

saasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the rough

والله يا باشا مش عارف اقولك ايه كلمه شكرا مشك كفايه والله للى بتعملوه معايا ده وعلى افدتك ليا
وبين من كلام حضرتك انك انسان فاهم وكده وعشان كده ده مدينى ثقه فى كلامى ومخلينى عيز اسأل سيتك عن بعض الاشياء فى السبيرانزا طلما حضرتك سوقتها
انا عرفت ان العفشه بتعتها سيئه وان الفتيس بتعها وحش وان التابوله خامته سيئه تشيه البلاستك معدا العداد الرائع وان العربيه ليست استبول خالص ومش فيها ار باج وفى واحد صحبى قلى انا جيت العب بيها قبل كده لقيت الشنه الفتحت دخلت على ال youtubeلقيت فعلا فديو كده موجود فى فمش عارف من تجره سيتك عيز اعرف بس اى الى انتا شوفتوه فى العربيه ديه وبجد وبجد شكرا جدا للتعاون معايا
قديم 18-12-2009, 09:13 PM
الصورة الرمزية saasaa29
saasaa29 saasaa29 غير متواجد حالياً

saasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the roughsaasaa29 is a jewel in the rough

ده اللينك الى بقولك عليه بتاع الاسبيرانزا
وده الاينك بتاع الجيلى باندا
قديم 18-12-2009, 10:47 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

موضوع ان الشنطة تفتح ده مش مقياس اكيد القفل كان فيه حاجة او مكانتش مقفولة كويس اصلاًً وبعدين هو ملعبش بالعربية فى الفيدو ولا حاجة ده على كده مع اقل مطب الشنطة هتفتح برضو وطبعاً ده مش حقيقى وعلى فكره العربية ديه شاركت فى الاوتوكروس وحققت نتائج معقولة وكانت ستوك واكيد الشنطة مكانتش بتفتح

وبالنسبة لتجربتى للعربية فهى كما هى مع قرايبى كويسة ومفيش شكاوى منها لكن العفشة فعلاً ناشفة وانا قولت من اسباب نشوفيه العفشة الكاوتش نفسه كمان بس لو اتحط كاوتش اطرى العربية هتبقى مش ثابتة خالص على العموم اقرى المواضيع ديه وشوف الفيديوهات والمناقشات اللى فيها وانا معاك للاخر متقلقش اسئل براحتك

تجربة قيادة اسبيرانزا Chery A113 (مواصفات + صور)

اسعار قطع غيار الإسبيرانزا A113

اسبيرانزا A113 فى الخدمه الشاقه

اسبيرانزا A113 تشارك فى سباق الاوتوكروس

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش