العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 07-05-2013, 11:16 PM
gad_fcis gad_fcis غير متواجد حالياً

gad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of light
افتراضي الحمدلله العربية إتصلحت في التوكيل (القطامية) و رجعت ذي الأول

مبدئياً أنا أسف جداً على التأخير في كتابة الموضوع

ثانياً كل الشكر لتوكيل القطامية على اهتمامهم بالعربية و الحرص على انها تطلع في أحسن صورة و أخص بالشكر أستاذ محمد رمضان و استاذة داليا

ثالثاً اخواتي و حبايبي اللي تابعوه العربية أكتر مني (مع حفظ الالقاب ) : حسام ، إيهاب ، أبو جنى

نيجي بقى للتفاصيل الفنية ذي ما بيقولوه، انتو عارفين اني كنت أخدت خبطة في العربية و دة اللينك بتاع الموضوع

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=111879

أنا كنت محتار أصلحها برة التوكيل و ألم الموضوع ب-500-700 جنيه ولا اعملها جوا التوكيل على التأمين

و بيني و بنكو أنا كان مشكلتي اني أصلحها في التوكيل في كذا حاجة :

1- الوقت ، عشان أنا مش هعرف استغنى عن العربية وقت كبير و أنا عارف إن التصليح فالتوكيل هيخد وقت أكبر أكيد من التصليح برة
2- جودة الشغل ، بصراحة كنت خايف متطلعش كويسة و أندم إني مسلحتهش برة عند حد مشهور من بتوع السمكرة و الدوكو
3-كنت خايف العربية تتبهدل من جوة

و فعلاً خدت القرار و قلت حصلحهة برة ، و رحت لواحد في المعادي و بصرحة مستريحتش ، كان عايزني أسيب العربية الساعة 9 الصبح و أرجع أخدها الساعة 9 بليل و كنت طلبت منه اني أعد معه و هو شغال فيها ، فوجئت إنه عارض بشدة و قلي أنا معنديش زباين بيقعده و أنا شغال فسبته و مشيت

و أنا ماشي من عنده جه في دماغي أروح التوكيل و أشوف إيه النظام ، قبلت الاستاذة داليا و حكتلها على إلي بيدور في دماغي و بصرحة هي كان بالها طويل و كانت بترد على كل استفساراتي

المهم توكلت على الله و عملت المقايسة عشان ابعث شركة التأمين ، و يومين و جه مهندس التأمين عشان يعاين العربية و زبط حاجات فالمقايسة و كانت كالاتي :

1- تغيير إكسدام 275
2-تغيير شبكة 205
3-تغيير علامة شبكة 25
4-تغير مفصلات كبوت 143
5-تغيير كارترة أمامي يمين 60
6-تغيير فانوس أمامي يمين 385
7-تغيير شاسيه إكسدام 372
8-تغيير حامل إكسدام 28

العربية دخلت يوم السبت 21-4-2013 و استلمتها 30-4-2013

بصراحة العربية طالعة تحفة و الحمدلله رجعت ذي الأول

Mohamed Gad El karem
Senior Software Developer
قديم 07-05-2013, 11:59 PM
peter magdy peter magdy غير متواجد حالياً

peter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to all
افتراضي رد: الحمدلله العربية إتصلحت في التوكيل (القطامية) و رجعت ذي الأول

مبروك يا استاذ محمد
و ربنا يسترها عليك بعد كدة
و هايل توكيل القطامية
قديم 08-05-2013, 02:28 AM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

مبروك يا استاذ محمد

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

قديم 08-05-2013, 03:04 AM
الصورة الرمزية ابوجنى2112
ابوجنى2112 ابوجنى2112 غير متواجد حالياً

ابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gad_fcis مشاهدة المشاركة

مبدئياً أنا أسف جداً على التأخير في كتابة الموضوع

ثانياً كل الشكر لتوكيل القطامية على اهتمامهم بالعربية و الحرص على انها تطلع في أحسن صورة و أخص بالشكر أستاذ محمد رمضان و استاذة داليا

ثالثاً اخواتي و حبايبي اللي تابعوه العربية أكتر مني (مع حفظ الالقاب ) : حسام ، إيهاب ، أبو جنى

نيجي بقى للتفاصيل الفنية ذي ما بيقولوه، انتو عارفين اني كنت أخدت خبطة في العربية و دة اللينك بتاع الموضوع

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=111879

أنا كنت محتار أصلحها برة التوكيل و ألم الموضوع ب-500-700 جنيه ولا اعملها جوا التوكيل على التأمين

و بيني و بنكو أنا كان مشكلتي اني أصلحها في التوكيل في كذا حاجة :

1- الوقت ، عشان أنا مش هعرف استغنى عن العربية وقت كبير و أنا عارف إن التصليح فالتوكيل هيخد وقت أكبر أكيد من التصليح برة
2- جودة الشغل ، بصراحة كنت خايف متطلعش كويسة و أندم إني مسلحتهش برة عند حد مشهور من بتوع السمكرة و الدوكو
3-كنت خايف العربية تتبهدل من جوة

و فعلاً خدت القرار و قلت حصلحهة برة ، و رحت لواحد في المعادي و بصرحة مستريحتش ، كان عايزني أسيب العربية الساعة 9 الصبح و أرجع أخدها الساعة 9 بليل و كنت طلبت منه اني أعد معه و هو شغال فيها ، فوجئت إنه عارض بشدة و قلي أنا معنديش زباين بيقعده و أنا شغال فسبته و مشيت

و أنا ماشي من عنده جه في دماغي أروح التوكيل و أشوف إيه النظام ، قبلت الاستاذة داليا و حكتلها على إلي بيدور في دماغي و بصرحة هي كان بالها طويل و كانت بترد على كل استفساراتي

المهم توكلت على الله و عملت المقايسة عشان ابعث شركة التأمين ، و يومين و جه مهندس التأمين عشان يعاين العربية و زبط حاجات فالمقايسة و كانت كالاتي :

1- تغيير إكسدام 275
2-تغيير شبكة 205
3-تغيير علامة شبكة 25
4-تغير مفصلات كبوت 143
5-تغيير كارترة أمامي يمين 60
6-تغيير فانوس أمامي يمين 385
7-تغيير شاسيه إكسدام 372
8-تغيير حامل إكسدام 28

العربية دخلت يوم السبت 21-4-2013 و استلمتها 30-4-2013

بصراحة العربية طالعة تحفة و الحمدلله رجعت ذي الأول

مبروك....وربنا يستر طريققك

لله الأمر من قبل ومن بعد
قديم 08-05-2013, 09:49 AM
hanyyyyyy hanyyyyyy غير متواجد حالياً
هواياتي: كرة القدم-السيارات

hanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nicehanyyyyyy is just really nice

الف مبروك وربنا يكفيك شرها .....