العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > كهرباء السيارة

كهرباء السيارة ساحة مخصصة للمواضيغ الفنية المتعلقة بجميع اﻷنظمة الكهربية فى السيارة بما فيها أنظمة التسلية

قديم 28-09-2010, 11:25 PM
الصورة الرمزية karem ali
karem ali karem ali غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب طموح
التخصص العملى: طالب
هواياتي: اعشق السيارات وقيادتها

karem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond reputekarem ali has a reputation beyond repute
افتراضي رد: النور الواطى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tham1010 مشاهدة المشاركة

أولا أنا متشكر ليكم على سرعة الرد. بس الواحد إحساسة بالخم وقلة الحيلة بيبقى وحش. أقول لكم الصراحة أنا أصلا خايف أمشى بالعربية لان مش عليها نمر لسة. وخايف أكتر من صنيعية شبين الكوم اللى كلهم صنيعية حلوين فى العربيات القديمة ولكن العربيات الحديثة دى مش شفت ولا واحد بيصلح عربية نضيفة زى دى. يا بختكم يا أهل القاهرة. عندك الصنيعية الكويسة اللى تفهم فى العربيات الحديثة وعندكم التوكيل كمان.

متشكر يا كريم على حكاية إن اللمبة بجنية. الرقم ده يطمن. المهم بس ألقى هنا لمبة مناسبة. والكهربائية يعرفوا يفكوا الفانوس ويرجعوة مكانة بدون مشاكل.
لو ملقتش اولى وانا اجبلك لمبه او عندى فكره حلو انت اخطف نفسك كده لحد عندنا جبلك لمبه وارجع تانى واهو منها تمشى العربيه شويه ولو حد وقفك فى السكه اوله رايح لكريم بس وملكش دعوه

كريم على
قديم 29-09-2010, 12:29 AM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute

المهم بس أتعلم السواقة الأول.... لسة مش بعرف أحرك العربية. رجلى بتبقى ثقيلة على البنزين. بلاقى عداد rmp وصلى 2000 وأنا يديوبك ملمس رجلى بشويش. طبعا لو واخد الأول بالفتيس هلزق فى اللى قدامى. الواحد فى الماتركس دى بيحس إنه صغير وسايق عربية نقل واسعة علية. الظاهر الواحد كا مفروض يجيب توك توك أحسن (ها ها)

الواحد لازم تكون عنية فى وسط راسة. يوم الجمعة فى الصباح الباكر هيكون أول مرة أحركها كام متر لقدام ولورة ويمكن أتهور وألف بيها حولين البيت ( حوالى 30 متر كدة).....
قديم 30-09-2010, 02:23 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tham1010 مشاهدة المشاركة

متشكر يا كريم على حكاية إن اللمبة بجنية. الرقم ده يطمن. المهم بس ألقى هنا لمبة مناسبة. والكهربائية يعرفوا يفكوا الفانوس ويرجعوة مكانة بدون مشاكل.
الموضوع ابسط مما تتخيل و بيحصل لكل العربيات زى ما طمنوك
حبيت بس اوضح انه مش محتاج فك الفانوس اللمض فى كل العربيات بيبقى ليها فك من ورا الفانوس علشان الفانوس ميتفكش على حاجة سهلة زى دى

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 30-09-2010, 03:48 AM
xabi xabi غير متواجد حالياً
من انا؟: محمود مدحت
التخصص العملى: طالب بكليه تجاره

xabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to beholdxabi is a splendid one to behold

زى ما بشمهندس احمد قالك الموضوع بتاع تركيب اللمبه سهل جدا...وغالبا عندك لازم تغير اللمبه اللى فى الفانوس الشمال لان تقريبا النور الواطى فيها اتحرق ودى بتحصل كتير وما فيش منها اى خوف
قديم 30-09-2010, 05:36 AM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

ههههههههههههههههههههه

ده انتا ملكش حل .. بتقلق من حاجات بسيطة جدا ..

اللمبة دى انتا سهل اوى تغيرها بنفسك وتمنها رخيص وهات لمبة المانى ب3 جنية علشان تعيش معاك ..

ومتخفش اوى كده يا باشا دى حاجات هااااااااااايفة اووووووووى ..

امال - لا قدر الله - لو هتعمل عمرة مثلا كنت هتعمل ايه .. ههههههههههه

تحياتى يا برنس ...