العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > نادى الاطباء

نادى الاطباء خاص بالموضوعات الطبية التى يضعها المتخصصون خدمة لباقى الاعضاء

قديم 08-03-2010, 03:15 AM
dr.h.g dr.h.g غير متواجد حالياً

dr.h.g is on a distinguished road
ايه رأيكم في الراجل ده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مدير الادارة الصحية عندنا راجل مرتشي وده كلام أكيد ان شاء الله لدرجة ان فيه أطباء بالوحدات الصحية لازم يدفعوله إتاوة شهرية لإما التفتيشات بقى كل يوم ده يا جماعة مرة أخد من كل طبيب في الوحدة 75 جنيه والادارة فيها حوالي 10وحدات كل وحدة فيها متوسط 4 أطباء مابين بشري وصيدلي واسنان يعني حوالي3000جنيه بحجة انه هيبعت تهنئه للمحافظ ولحد دلوقتي زمايلي في الوحدة بليلموله مبلغ شهري برضه ويبعتهوله لحد عيادته انا بعد ما دفعت مرة حلفت ماهيشوف مني قرش ويخبط راسه في الحيط زمايلي يقولولي مشي أمورك قلت أبدا.وعلى فكرة برضو بعض الموظفين اللي شغالين معاه مرتشين لانه عشان نقبض الحوافز لازم على الاقل توصلهم 80 جنيه من وحدتنا احنا بس. انا أصبت بالاحباط هي البلد كلها كده ؟طب ياترى مفيش حل ؟طب ياترى ......طب ياتر......طب.......
قديم 08-03-2010, 09:41 PM
الصورة الرمزية tarek elbadry
tarek elbadry tarek elbadry غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف فنى تكييف بشركة المقاولون العرب
هواياتي: لاتوجد هواية محددة

tarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ايه رأيكم في الراجل ده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ربنا يهدى ptmnlo123per199
قديم 08-03-2010, 09:59 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.h.g مشاهدة المشاركة

مدير الادارة الصحية عندنا راجل مرتشي وده كلام أكيد ان شاء الله لدرجة ان فيه أطباء بالوحدات الصحية لازم يدفعوله إتاوة شهرية لإما التفتيشات بقى كل يوم ده يا جماعة مرة أخد من كل طبيب في الوحدة 75 جنيه والادارة فيها حوالي 10وحدات كل وحدة فيها متوسط 4 أطباء مابين بشري وصيدلي واسنان يعني حوالي3000جنيه بحجة انه هيبعت تهنئه للمحافظ ولحد دلوقتي زمايلي في الوحدة بليلموله مبلغ شهري برضه ويبعتهوله لحد عيادته انا بعد ما دفعت مرة حلفت ماهيشوف مني قرش ويخبط راسه في الحيط زمايلي يقولولي مشي أمورك قلت أبدا.وعلى فكرة برضو بعض الموظفين اللي شغالين معاه مرتشين لانه عشان نقبض الحوافز لازم على الاقل توصلهم 80 جنيه من وحدتنا احنا بس. انا أصبت بالاحباط هي البلد كلها كده ؟طب ياترى مفيش حل ؟طب ياترى ......طب ياتر......طب.......
يا دكتور العيب مش عليه !

قالوا لفرعون ايه اللى فرعنك ؟ قال مش لاقى حد يلمنى !!

ده ديته 3 أو 4 دكاتره يزنقوه فى غرفه فاضيه و يعطوه علقه لم يأكلها حرامى فى جامع أو حمار فى مطلع !

بس مش قدام حد من ألاضيشه ! و لعلمك لو ضربت رئيسك فى العمل آخرها خصم 3 أيام من مرتبك أو حتى

النقل الى وحده أخرى !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per111

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127
قديم 08-03-2010, 10:51 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

دى سمه البلد للاسف البلد محتاجة تطهير ثورة كل فاسد ومرتشى يتعلق من قفاه فى عمود نور ويضرب على قفاه علشان عبرة لكل انسان منحل تسول له نفسة باللعب والتلاعب بمقدرات وابناء الوطن خصوصا ابناء البلد لان الانسان هو اغلى ما نملك ولكم منى خالص التحية والاحترام
قديم 09-03-2010, 12:55 AM
hussiny hussiny غير متواجد حالياً

hussiny is on a distinguished road

السلام عليكم يا دكتور
انا مستغرب جدا من هذا الكلام و ماتزعلش من ردى عليك و على فكرة انا زميل و استاذ فى كلية طب و اتعجب ازاى دكاترة توصل للمرحلة دى ووجه استغرابى ان الواحد ممكن يدفع فردة (دفع فلوس بالشكل ده يسمى فردة) لو كان عامل عاملة و عاوز يدارى عليها !!!!!!!!!!!! و بيدفع عشان يسكت الشخص ده و يبلغ عنه فانتم عاملين ايه غلط و عاوزينه يسكت عنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ انا لو ماشى سليم احط صوابعى فى عين اى واحد حتى لو كان رئيس الوحدة او الوزير حتى
و بعد كده لو استمر فى طلب اى فلوس يبقى ابلغ عنه مباحث الاموال او الرقابة الادارية او الوزارة او حتى ابعت شكاوى لكل دول و حتجيب نتيجة حتى و لو بعد فترة و لكن لا تشجع مثل هذا على التمادى و ربنا معاك