العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > كهرباء السيارة

كهرباء السيارة ساحة مخصصة للمواضيغ الفنية المتعلقة بجميع اﻷنظمة الكهربية فى السيارة بما فيها أنظمة التسلية

قديم 18-04-2012, 05:49 PM
virusx_x virusx_x غير متواجد حالياً
هواياتي: نتاوي

virusx_x is a splendid one to beholdvirusx_x is a splendid one to beholdvirusx_x is a splendid one to beholdvirusx_x is a splendid one to beholdvirusx_x is a splendid one to beholdvirusx_x is a splendid one to beholdvirusx_x is a splendid one to behold
للاهمية عايز جهاز أنذار للعربية الجديدة

الحمد لله جبت عربية جديدة فورد اسكورت 1998 و كنت عايز اعرف ايه هية احسن انواع الانذار الموجودة دلوقتي في السوق و تمنها كام و للعلم العربية فيها سنتر. التركيب انا ممكن اتصرف فية في جنبي كهربائي شاطر و بيركب انذار بس انا بثق في اعضاء المنتدي انهم هيدلوني علي الصح
قديم 18-04-2012, 09:00 PM
virusx_x virusx_x غير متواجد حالياً
هواياتي: نتاوي

virusx_x is a splendid one to beholdvirusx_x is a splendid one to beholdvirusx_x is a splendid one to beholdvirusx_x is a splendid one to beholdvirusx_x is a splendid one to beholdvirusx_x is a splendid one to beholdvirusx_x is a splendid one to behold
افتراضي رد: عايز جهاز أنذار للعربية الجديدة

يعني 43 دخلو و خرجو من غير حتي السلام عليكو هوا انا بس اللي عايز اركب انذار في البلد دي:12B1B3~136 :
قديم 18-04-2012, 10:20 PM
الايطالى الصغير الايطالى الصغير غير متواجد حالياً

الايطالى الصغير has much to be proud ofالايطالى الصغير has much to be proud ofالايطالى الصغير has much to be proud ofالايطالى الصغير has much to be proud ofالايطالى الصغير has much to be proud ofالايطالى الصغير has much to be proud ofالايطالى الصغير has much to be proud ofالايطالى الصغير has much to be proud ofالايطالى الصغير has much to be proud ofالايطالى الصغير has much to be proud of

الاخ الفاضل

بخصوص استفسارك عن اجهزة الانذارالسوق المصرى

فيه نوعيات كثيرة ومختلفة

انما المعلومة الى عايزك تعرفها

ان فيه نوع او اثنين اثبتوا وجودهم فى السوق

فيه نوع اسمه وولف WOLFوده ممتاز ومنتشر جدا

وانا ارشحلك تجيب النوع ده لانى مركبه فى عربيتى ال 128وشغال عشرة على عشرة

والراجل الى بيبيعه بشوف كل يوم بيطلع اكثر من 20 حته وولف منه شغال نار يعنى

والولف عليه ضمان خمس سنين

بالاضافة الى مميزاته كثيرة ورهيبة وهتعجبك جدا

مثلا يقفل العربية بمجرد ما انك تدوس فرامل

ويديك سرينه خاصة لكل حدث تتعرض له العربية

وعشرات الخصائص

لما تشتريه قول للراجل انا عايزه بدائرة فصل موتور

لان فيه كذا اوبشن منا اشترى الفول الاوبشن هتعرف ازاى ؟افتح كتالوج الانذار وبص هتلاقيه مشروح بالعربى وفى الرسمه كلمة دائرة فصل الانذار او شىء زى كدا

ساعتها تتطمن

النوع العادى منه على ما اتذكر كان عامل 140 جنيه ودائرة الفصل اختيارى مش موجودة

النوع الكامل منه كان عامل وقتها 160 يعنى هتلاقيه النهاردة فى حدود 150 - 155 وانت وشطارتك فيه انواع ثانية ب 120 و100

انما انت عايز حاجة ممتازة وكويسة ومعروفة وهتريحك

تركيبه سهل بس علشان عربيتك جديدة شوف حد كويس وياريت يكون مركز زى سبير كار علشان يحافظولك على عربيتك وما بيوظوش الضفيرة

فيه انذار من نوع تانى او فيه خاصية تانية بس ما اعرفشى اسمه ممكن تدور هنا فى المنتدى هتلاقيه بيخلى العربية تديك انذار اذا خرجت عن نطاق معين فى مسافة معينة

واوبشنات خرافة يارب اكون افدتك

وما تزعلش ان ما حدش رد الناس هنا عسل وممتازين بس ممكن لسه ما دخلشى اللى يعرف المعلومة

ومبروك لحضرتك العربية وتكون وش الخير والبركة عليك
قديم 31-08-2012, 11:55 AM
maroww maroww غير متواجد حالياً

maroww is on a distinguished road

فى جهاز spy 2-way 5000m دة بيجيب لحد 5000متر بس دة فى الاماكن المفتوحة وفى الاماكن المغلقة 200متر والريموت بشاشة وكمان خاصية ان لو العربية حصل لقدر الله وطلع عليا قطاع طرق واخدوا العربية منى غصب عنى
ادوس على زرار الsilent لمدة 3 ثوانى العربية هتدى انذار عالى جداً جداً وتفصل بعد 20 ثانية وبجد اكتر حاجة مفرحانى فى الجهاز دة بس طبعاً مع مراعاة ان الريموت يبقا بعيد عن المفتاح علشان الحرامى ما ياخدش العربية بالمفتاح والريموت
قديم 01-09-2012, 11:09 PM
mezat2020 mezat2020 غير متواجد حالياً

mezat2020 is a splendid one to beholdmezat2020 is a splendid one to beholdmezat2020 is a splendid one to beholdmezat2020 is a splendid one to beholdmezat2020 is a splendid one to beholdmezat2020 is a splendid one to beholdmezat2020 is a splendid one to beholdmezat2020 is a splendid one to behold

انا ركبت جهاز وولف شغال ممتاز فى اللانوس