العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

قديم 12-01-2012, 11:28 PM
الصورة الرمزية Torn@doo
Torn@doo Torn@doo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: medical promotion

Torn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond reputeTorn@doo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حصريا jac ( a class ) cross

متابع باهتمام
قديم 13-01-2012, 02:12 AM
mms mms غير متواجد حالياً

mms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اشرف حمدى مشاهدة المشاركة

الاخ العزيز ميزو
انا عجبانى السيارة فى الصور بس مش عارف عنها حاجة غير انها سوف تكون بالتوكيل على اخر الشهر وان سعرها 57000 ودة عن لسان مندوب المبيعات فى معرض جاك بشارع البطل احمد عبد الغزيز المهندسين وكذلك انها 1400 CC وفول اوبشن منوال بس يا ريت ان كنت من ملوكها احكلنا عنها شوية ..شكلها بالصور انها كبيرة لحد ما هل صحيح او شبهلنا بعربية فى حجمها وشكرا لك
معقول لو بالسعر ده والشكل ده تبقى قنبله هتقلب كيان سوق السيارات فى مصر ......رجاءا رجاءا الى الاستاذ المحترم mizo jac تكلمنا عنها والصور ولو مايزعجشى حضرتك رقم الموبايل .بس يارب مايكون قصدك عال A0 وشكرا .
قديم 13-01-2012, 06:35 AM
mizo jac mizo jac غير متواجد حالياً

mizo jac will become famous soon enough

الى كل الاعضاء المحترمين العربية تقريبا فى حجم الدايو جوليت العربية ما شاء الله عليها مدهشة ومفسش حد بيشفنى فى الشارع الا وبيسالنى عليها والله وناس ركابة عربيات اجمد منها بس عجباهم اوى وهى بجد ليها شكل يهوس نخش بقى على الموصفات والاداء اولا العادى فيها ال120 تمشى اقتصادية لابعد درجة فى البنزين يعنى والله بدون مبالغة تروح مصر 50جنيه ينزين ويمكن اقل الثبات فيها عالى جدا جدا جدا وبقول كده لانى جربتها على 160 وكنت خايف بس بجد لما مشيت بها على الدولى 160 لا رعشت تاره ولا بتلعب والله انا من كتر ما كنت عاوز اجربها سبت ايدى من التاره على السرعة وقلت اشوف ايه يحصل والحمد لله ولا راحت يمين ولا شمال وفى مرة دخلت ملف على سرعة 120 ولا اى حاجة والى انا مستغربه لحد دلقتى نسبت ثبتها ده رغم انى العربية خفيفه وعاليه عن الارض بس الحمد لله وماشاء الله عليها اما بل نسيه للعافشه فا والله اكلت بيها كميت مطابات متتوصفش واى مطب كنت با اكله على اى سرعة ولا كان يعمل سوت ولا حاجة حتى وانا مركب العربية كلها عدد الركاب فيها 4 بل سواق والاعده مستريحة جدا اهم ميزه بقى عاجبانى فيها اوى ان العادادات فيها خصاية عاكس الضوء بمعنى انها بتبقى منورة الصبح وكانى فاتح النور الصغير والى عاجبنى فيها كمان ان لو العربية فيها اى حاجة غلط او مش مزبوطه حتى لو انت مش حاسس بيها فى المش لمبة الاتشك تنور وافهم انى لازم اشيك عليها والحمد لله ده محصلش الا مرة واحد التكيف فيها بقى مش عاوز اققلك تلاجه هو 4 سرعات طبعا انت مستحيل هتجيب السرعة الرابعة واتحداك لان على السرعة 2 بتبقى العربية تلج وفيها حاجة كمان اول ما العربية تتحرك السنت لوك يقفل واول ماقف وابطل السنت يفتك او تو متك واكتر حاجة بقى جامده فيها انى كل ما العربية سرعتها تزيد البور يخف السرعة تقل الباور يزيد طعا بقى العربية وهى واقفه الباور عالى وفيها مكان لايد واحد فى التاره لو حابب تسوق با يد واحد وبيبقى التحكم عالى لما تحد ايدك لان عملين المكان على اد الايد بظبط والى منه تقدر تتحكم بل عربية لدرجة عالية واحلى ميزة كمان نى فوانيس العربية كلها عالية عن الاكصدامات ب مسافة و الصاج مشاء الله متين لدرجة فى مكروباص دخل فيا من وره جامد وجرى انا طبعا مكنتش عاوز انزل ابص قلت هلاقى نصيبه بس الحمد لله ملقتش اى حتجة خالص وحمد ربنا وانبسط من العربية وزاد اعجابى بيها انا هبقى اصور وارفع الصور ولو فى اى سؤال حد عاوز يساله انا تحت امر اى حد
قديم 13-01-2012, 06:51 AM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.كمال مشاهدة المشاركة

بتهيألى نفس تابلوه الجاك b15
تشكر ياأستاذ تيمو ياملك الروائع
لأ يا دكتور . التابلوه مختلف عن تابلوه الـ B 15 .

Saif El Deen
قديم 13-01-2012, 06:53 AM
mizo jac mizo jac غير متواجد حالياً

mizo jac will become famous soon enough

الاستاذ اشرف حمدى العربية كان سعرها فعلا 57000 بس ده لما جبتها وانا اول عميل اتعامل مع جاك فى مصر وده جاه عن طريق الصدفه لانى كنت رايح اشترى جيلى باندا ولما رحت شفت العربية ديه وعجبتنى اوى وسالت المندوب وقلتلو هى ايه ديه قلى ديه عربية لسه نازله من يومين اسمها جاك وديه اول عربية تنزل من الشركة فى مصر ومفيش غيرها هى وواحده تانيه سيدان طبعا انا جبتها علشان شكلها عجبنى اوى اوى اوى ومكنتش عارف امكنيتها قلت ايه شكلها احسن من البندا وصينى بصينى وانا كده كده بجرب بس الحمد لله طلعت ملهاش حل وده نصيب وعشان والله فلسها حلا 100 فى 100 ههههههه بس المسكلة انى العربية بقت بتتباع 67000 وده بقى بعد ما العربية بدات تتنتشر وبعديها بحوالى شهر وانا بعمل صسانة الالف كيلو شفت ال b15 طبعا اتلوحت وعجبتنى اوى اوى اوى وكان سعرها وقتها 70000 بس كنت اشتريت وقلت لما اجى اغير ابقى اجبها بس لقتها زادت هى كمان وبات 84000 عرفت انى العربية ديه كانت فرصة هايله فى اولها اما بل نسبه للصور هصور العربية وارفع الصور حاضر